חדשות בארץ

בשורה ללקויי לראייה: משקפים מיוחדים שישפרו את איכות החיים

משקפיים מיוחדים, הכוללים מצלמה זעירה, מסייעים ללקויי ראיה במגוון פעולות, כמו קריאת טקסט, וזיהוי פנים. העלות: 11,000-15,000 ₪

  • י"ז אדר התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

סטארט-אפ חדש של פרופ' אמנון שעשוע וזיו אבירם, בעלי חברת מובילאיי, יהפוך את חייהם של לקויי ראייה לקלים הרבה יותר: משקפיים מיוחדים שיסייעו בפעולות כמו קריאת טקסט, זיהוי פנים ובהמשך אולי גם זיהוי של דברים נוספים עבור לקויי ראייה ועיוורים.

הפיתוח מבריק: על המשקפיים מותקנת מצלמה זעירה, ובהוראת המשתמש היא מצלמת טקסט כתוב שנמצא מול עיניו ומקריאה אותו ישירות לאוזנו, או מזהה פנים שנשמרו בעבר בזיכרון של המערכת ואומרת במי מדובר.

בשלב זה מסוגלים המשקפיים להתמודד רק עם טקסטים כתובים - דוגמת עיתונים, מסמכים במחשב או בטאבלט, רכיבים של מוצר או שלטי חוצות - ועם תווי פנים.

הזמרת מורן מזוז, שהתפרסמה בתכנית "כוכב נולד", משתמשת במשקפיים הללו כבר כשלושה חודשים ומעידה על השיפור בחייה: "זה מוצר גאוני. המשקפיים שידרגו לי את איכות החיים באופן משמעותי. כשהייתי סטודנטית באוניברסיטה, הייתי תלויה באחרים שיעזרו לי לקרוא מאמרים, וכשהייתי הולכת לקניות הייתי צריכה להיעזר באנשים כדי לקרוא כיתוב על מוצרים. היום אני קוראת עיתונים עם המשקפיים, והם מצמצמים את הפערים ביני לבין מי שמסוגל לראות בכוחות עצמו", היא אומרת.

לפי ההערכה, המשקפיים יוכלו לשפר את שגרת חייהם של כ־140 מיליון בני אדם בעולם הסובלים מלקויות ראייה - בהם 100 אלף איש בישראל.

את המשקפיים ניתן לקנות כיום באתר של חברת "אורקם", בעלות שנעה בין 11,000-15,000 ₪.

המשקפיים המיוחדים פותחו, כאמור, על ידי פרופסור אמנון שעשוע וזיו אבירם. השניים פיתחו לפני מספר שנים את חברת מובילאיי, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות סיוע מתקדמות לנהג. המערכת מבוססת על טכנולוגיית עיבוד תמונה, וכוללת מצלמה אחת בלבד, המתריעה בזמן אמת מפני מגוון סכנות התנגשות, סטיית הרכב מנתיב נסיעתו, ומאפשרת שליטה על אורות הדרך הגבוהים. פונקציות אלה משמשות כמעין "עין שלישית" עבור הנהג ומאפשרות למנוע תאונות דרכים. ההערכה היא כי עשרות, מאות ואפילו אלפי תאונות דרכים נמנעות מדי יום ברחבי העולם הודות לטכנולוגיה זו.

תגיות:משקפייםלקויי ראייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה