בריאות ותזונה

מדוע לא רצוי לאכול תפוחי אדמה עם ’קרניים’?

רבים מאיתנו אוהבים תפוחי אדמה. אז חשוב שנדע שמעבר לעובדה שהם בריאים, טעימים ומכילים בתוכם רכיבים מזינים וחיוניים, הם גם עלולים להיות מסוכנים. כיצד? קראו בכתבה החשובה שלפניכם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רבים מאיתנו אוהבים תפוחי אדמה. אז חשוב שנדע שמעבר לעובדה שהם בריאים, טעימים ומכילים בתוכם רכיבים מזינים וחיוניים, הם גם עלולים להיות מסוכנים. כיצד? האם חשבתם אי פעם, למשל, מה קורה כאשר הם מצמיחים מתוכם 'קרניים' – האם ניתן לצרוך את תפוחי האדמה כרגיל, או שמא עדיף להשליכם לפח?

ובכן, הדעות נחלקות לכאן ולכאן: יש אומרים שאין כל בעיה להסיר את החלקים הבעייתיים ולצרוך את תפוחי האדמה כפי שהם, אולם אחרים טוענים דווקא כי מדובר דווקא באחת הסכנות הגדולות יותר לבריאותנו, ושעדיף להשליך את תפוח האדמה לפח ולא לצרכו במצב זה.

מדוע?

על פי הנחיות משרד הבריאות לזיהוי תפוחי אדמה רעילים, ישנם מספר פרמטרים שמגבירים את הסיכוי שלהם להכיל רעלנים טבעיים ברמה גבוהה מן הרגיל (שהרי ידוע שתפוחי אדמה מכילים רעלנים באופן טבעי, אך בריכוז נמוך מאוד ובלתי מסכן).

תפוחי אדם ירוקים או כאלה שיש עליהם כתמים ירוקים, תפוחי אדמה שחשופים לאור, לחות וחום, ותפוחי אדמה שמתחילים להצמיח מתוכם שורשים – כולם כאחד נכנסים לקטגוריית המסוכנים, ובעלי סיכויים גבוהים יותר להכיל בתוכם רמות גבוהות של רעלנים כמו סולנין וגליקואלקלואידים.

אמנם נשמע כמו סינית, אבל כדאי לכולנו לדעת שתפוחי אדמה בעלי רמות גבוהות של רעלנים, לא די בכך שטעמם נפגם והם מרים יותר, אכילת תפוחי אדמה מהסוג הזה עשויה לגרום לקשת של בעיות וכאבים החל מבחילות, הקאות, שלשולים וכאבי ראש, וכלה בבעיות עיכול ומעיים.

'קרניים' כאלה לרוב מעידות על רמה גבוהה במיוחד של סולנין – שבהיותו מר, משפיע על מערכת העיכול תוך מספר שניות, וגורם לתופעות לא נעימות במקרה הטוב, ולתופעות כמו הפרעות בקצב הלב, שיתוק ואפילו מוות ר"ל – במקרים קיצוניים.​

איך אפשר לשמור על תפוחי האדמה מ'קרניים'? בלוגר אמריקני בעצות שיעשו לכם סדר בבלאגן 

תגיות:תפוחי אדמהרעליםתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה