פורים

הילדים מסרבים להתחפש? אלו הסיבות האפשריות לכך, ודרכי ההתמודדות 

פורים יחול רק בעוד שלושה ימים, אבל עבור הילדים הוא כבר התחיל הרבה לפני. את ההתרגשות בימים של לפני פורים אפשר לחוש כבר באוויר, ובכל זאת – יש גם ילדים שעבורם פורים הוא קצת אחר. ילדים שמגיבים באופן קצת שונה לשמחה ולהתרגשות, ו... מסרבים להתחפש. הגיוני? תתפלאו לשמוע, אבל יותר ממה שנדמה לכם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פורים יחול רק בעוד שלושה ימים, אבל עבור הילדים הוא כבר התחיל הרבה לפני. את ההתרגשות בימים של לפני פורים אפשר לחוש כבר באוויר, ובכל זאת – יש גם ילדים שעבורם פורים הוא קצת אחר. ילדים שמגיבים באופן קצת שונה לשמחה ולהתרגשות, ו... מסרבים להתחפש. הגיוני? תתפלאו לשמוע, אבל יותר ממה שנדמה לכם.

מדובר בתופעה מוכרת בהחלט בעולם הפסיכולוגיה, ואין טעם להתכחש לה או לנסות להילחם בה. אז למה זה קורה בעצם, ומה עושים אם מדובר בילד שלנו שמסרב להתחפש? לפניכם כמה עובדות חשובות ומחכימות:

הסיבות האפשריות שבגינן הילדים מסרבים להתחפש

איבוד תחושת זהות

יש ילדים שמפחדים 'לאבד' את האישיות שלהם בתוך התחפושת, גם אם מדובר באובדן לזמן קצר ומוגבל. ילדים אלו הם ילדים שמאוד מחוברים ל'אני' שלהם, ומאוד אוהבים אותו. ולכן, ההתחפשות עלולה לגרום להם לתחושה של חרדה או דבר שמאיים עליהם (לעתים בצורה קיצונית, כמו למשל ההרגשה שאם יתחפשו כבר לא יהיו חלילה).

איבוד ה'מוכר'

בפורים הכול מסביב 'לובש' תלבושות אחרות ומתנהג אחרת, וילדים מסוימים מתקשים להכיל את השינוי הפתאומי הזה. דווקא כשלוקחים מהם לכאורה את הקרקע המוצקה מתחת לרגליהם, את שגרת היומיום המוכרת – זה מה שגורם להם לתחושת חוסר ביטחון ולהתנגדות להתנהג 'כמו כולם' ביום הזה.

רגישות יתר

ילדים רבים נוטים לסרב להתחפש בשל רגישות יתר בתחושות. מה זה אומר? יפה שאלתם. יש ילדים שבד התחפושת לא נעים לעורם למשל, או כאלה שרגישים מדי לרעש שמסביב .

אז איך מתמודדים? כמה תשובות:

1. כבדו את רצונו של הילד, ואל תכריחו אותו להתחפש. הבינו את רגשותיו, ונסו כמה שפחות להפעיל לחץ או לשדר לו שאתם מאוכזבים מכך שלא התחפש. זכרו שזה חג של שמחה ולא להפך.

2. ניתן לנסות לדבר אל ליבו ולנסות לשכנע אותו להצטייד לכל הפחות באביזרים הנלווים לתחפושת (שרביט, כתר, כובע, גלימה וכדומה), אם אינו רוצה ללבוש את הבגד עצמו.

3. אפשר להתחפש ביחד עם הילד, על מנת לעודד אותו ולהכניס אותו לאווירת החג.

4. אפשר לשים את התחפושת בתיק קטן ולקחת אותה עם האביזרים והאיפור לגן הילדים או לבית הספר.  ייתכן מאוד שהילד יושפע מהאווירה המיוחדת, ויסכים להתחפש דווקא שם.

תגיות:פוריםבעיהתחפושותילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה