בריאות ותזונה

מחקר חדש מפריך את המיתוס: אוכל בריא איננו יקר יותר

גם אתם מרגישים שהייתם אוכלים בריא יותר לו רק מזון בריא היה זול יותר? מחקר חדש קובע: המזון הבריא זול יותר כבר היום

  • י' אדר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כמה פעמים שמעתם את המשפט: 'הייתי רוצה לאכול בריא יותר, אבל אוכל בריא הוא נורא יקר'? חוקרים בריטים החליט לבדוק אם יש אמת בטענה הזו, וחזרו עם בשורות משמחות: מי שבאמת רוצה לעבור לתזונה בריאה, לא צריך להיכנס לחובות בשל כך. כשמשווים קילו לקילו, אוכל בריא הוא פשוט זול יותר.

המחקר, שנערך על ידי המכון הבריטי לנושאים כלכליים, מצא שהמחיר הממוצע לקילו של מגוון רחב של מוצרי בריאות היה בערך שני פאונד, בעוד המחיר הממוצע לקילו של מזון מעובד ומוכן לאכילה וכן שלל חטיפים היה בממוצע שלושה פאונד. המכון אומר כי במחיר של המבורגר קנוי, למשל, אפשק לקנות קילו של ירק בריא כמו בטטות, או עשרה תפוחים. שתי אופציות שבוודאי משביעות ובריאות יותר מההמבורגר.

איך ייתכן, אם כך, שכל כך הרבה אנשים תולים בסוגיית המחיר את האשמה לכך שאינם אוכלים בריא? אנשים קונים אוכל פחות בגלל המחיר ויותר בגלל נוחות השימוש בו, סיכמו החוקרים. קטניות, למשל, עולות פרוטות בכל העולם, והן בריאות מאד: אבל אנשים מתעצלים להכין אותם לאכילה ומעדיפים מזון מעובד מהיר.

כריס סנודון, חברת המכון שכתבה את דוח המחקר אומרת כי: "תזונה המבוססת על מוזלי, אורז, עוף, פירות וירקות היא זולה בהרבה מתזונה המבוססת על מזון מוכן קפוא, בשר אדום, משקאות קלים ומזון מהיר לסוגיו. יש מגוון רחב של אלטרנטיבות בריאות שזמינות באותו מחיר או פחות של האופציות הפחות בריאות.

"הרעיון שתזונה גרועה נגרמת בגלל המחיר הגבוה של אוכל בריא הוא פשוט לא נכון", היא מסכמת. "אנשים מוכנים לשלם יותר בגלל הטעם והנוחות".

מסקנת המכון היתה, לפיכך, שאין טעם להטיל מיסים על ג'אנק פוד או לסבסד מזון בריא: הג'אנק פוד כבר עכשיו יקר יותר – ובכל זאת, אנשים מעדיפים לקנות אותו. 

תגיות:בריאותאוכל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה