סמארטפונים ואינטרנט

מהירות הטענה משופרת: הכירו את הדור הבא של הסוללות

בימים אלו עמלים חוקרים באוניברסיטת טקסס על הדור הבא של הסוללות. הסוללות החדשות מבוססות זכוכית, והן בעלות מאפיינים ייחודיים ומשמעותיים על פני סוללות הליתיום

  • ט' אדר התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

ג’ון גודאינף, שלקח חלק מרכזי בהמצאת סוללת הליתיום, עובד בימים אלה על פיתוח סוללה חדשה, מבוססת זכוכית. יחד עם צוות חוקרים באוניברסיטת טקסס, הוא פיתח סוללה חדשה עם 5 תכונות מופלאות, שעשויות להפוך אותה לדור הבא של הסוללות.

באתר gadgety, שם דווח לראשונה על הסוללה החדשה, מתארים את מרכיביה הייחודיים:

1. מכילה אנרגיה חשמלית פי שלושה - הסוללה החדשה היא בעלת צפיפות אנרגטית גבוהה פי שלושה מלסוללות ליתיום, כך שהיא מסוגלת לאגור אנרגיה חשמלית גדולה פי שלושה באותו הנפח. מדובר כמובן ביתרון עבור כל המכשירים החשמליים.

2. מאריכה ימים ובטיחותית יותר - נוסף על כך, השימוש בזכוכית מוצקה מבטיח כי בסוללה החדשה לא ייווצרו דנדריטים – קריסטליזציה של אלקטרוליט נוזלי על האלקטרודה, האחראית לחלק הארי של הירידה  בקיבולת הסוללה לאורך זמן. היעדר הדנדריטים מאפשר לסוללה לשרוד מספר גדול יותר של מחזורי טעינה, ובנוסף הופך אותה לבטוחה יותר שכן דנדריטים עשויים לגרום לקצר היוצר בערה או פיצוץ.

3. מסוגלת לפעול בטמפרטורות נמוכות במיוחד - הסוללות החדשות יהיו מסוגלות לפעול בטמפרטורה של עד 20- מעלות מתחת לצלזיוס. מדובר ביתרון משמעותי על פני סוללות מוצקות אחרות, אשר לא יעילות בטמפרטורות של מתחת ל-60 מעלות. באופן זה יהיו הסוללות אידיאליות לשימוש ברכבים חשמליים גם באזורים קרים, אחת הבעיות העיקריות של סוללות ליתיום כיום.

4. ניתנת להטענה תוך מספר דקות-  הסוללה תומכת בטעינה מהירה וניתן להטעין אותה תוך דקות ספורות.

5. עלות ייצור נמוכה - גולת הכותרת של הסוללה החדשה היא ללא ספק עלות הייצור. כיוון שהיא עושה שימוש בזכוכית במקום בליתיום עבור אלקטרוליט, ניתן לייצר אותה באמצעות שימוש בנתרן, אשר נפוץ וזול בהרבה מליתיום.

בימים אלו, יוצרים מפתחי הסוללה קשר עם יצרני סוללות נוספים, על מנת לבחון את הטכנולוגיה החדשה ברכבים חשמליים ובמאגרי חשמל. 

תגיות:טכנולוגיהסוללות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה