כתבות מגזין

חמש טעויות שאסור לכם בשום אופן לעשות בריאיון עבודה

גם הגעתם בזמן וגיהצתם את החולצה, עדיין אתם יכולים לירות לעצמכם ברגל בשלב הריאיון. הנה חמש טעויות נפוצות שחשוב להימנע מהן כדי להישאר במשחק

  • ח' אדר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מזל טוב! אחרי עשרות או מאות קורות חיים ששלחתם, סוף סוף זימנו אתכם לריאיון עבודה. אתם מגהצים חולצה בהתרגשות, מתכננים איך להגיע בדיוק בזמן, וממלמלים פרק תהילים להצלחה.

לרוע המזל, גם אם אתם באמת מועמדים אידיאלים לעבודה המדוברת, עדיין יכול להיות שבמו ידיכם תהרסו את הסיכויים שלכם להתקבל אליה. כן, גם אם החולצה שלכם מגוהצת היטב והגעתם בזמן. אז איך להימנע משגיאות חמורות בריאיון העבודה? הנה חמש טעויות נפוצות שמומחים מזהירים מהן.

1. לכלוכים על המעסיק הקודם. גם אם הבוס הנוכחי (או לשעבר) היה סוציופת אמיתי, אתם פשוט לא יכולים לומר את זה בריאיון. אתם יכולים להסביר שאתם מחפשים אתגרים חדשים, שמתאימה לכם אווירה שונה או נישה שונה, או למצוא כל הסבר אחר לשינוי מקום העבודה – כל עוד אתם לא מנסים להסביר למראיין איזה זוועתי היה מקום העבודה הקודם שלכם. הסברים כאלה רק מסמנים אתכם כאדם שלילי, קטנוני, ואפילו נקמן.

2. פרצוף רשמי מידי. ישראלים אמנם נוטים יותר לקיצוניות השניה ולהפגנת סחבקיות גם בהקשרים לא מתאימים, אבל זה לא אומר שהדרך הנכונה להופיע לריאיון היא עם פוזה ומניירות של מלכת אנגליה. גם אם אתם מתראיינים לתפקיד בכיר וברשותכם ניסיון ממקומות עבודה יוקרתיים, עדיין לא תקבלו את העבודה אם המראיין יתרשם שיושב לפניו סנוב מקצועי, שחצן שלא נאה לא לחייך, או סתם קרחון נעדר חמימות אנושית. כמו בכל דבר, גם כאן צריך למצוא את שביל הזהב. וחיוך נעים מעולם עוד לא פגע במוניטין של אף אחד.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

3. חוסר התמקדות. אם הגעתם לריאיון לתפקיד מסוים, מקדו את השיחה בתפקיד הזה, ובניסיון והכישורים הרלוונטיים לתפקיד הזה שיש לכם. אל תנסו להרשים את המרואיין בכך שתספרו לו על כל המגוון הרחב של כישורים שיש לכם, על הניסיון הרב בעבודה שאין שום קשר בינה לבין התפקיד הנוכחי, או על ההתאמה הפנטסטית לדעתכם בינכם לבין משרה אחרת – שלא היא זו שמונחת כרגע על השולחן.

4. תשובות לא ספציפיות. כאשר המראיין שואל: 'איך לדעתכם תתמודדו עם ההיבט הזה של העבודה' התשובה הנכונה היא לא 'הו, אני לומד מהר' וגם לא: 'אני לא דואג, התמודדתי עם דברים קשים יותר'. מה שהמרואיין מחכה לשמוע מכם זה תשובות ספציפיות. למשל: 'בעבודה הקודמת שלי היתה התמודדות דומה (פירוט!) שאותה פתרתי/איתה התמודדתי באופן הבא (פירוט!) והגעתי לתוצאות הבאות (פירוט!). כמה שיותר דוגמאות קונקרטיות על הישגים מקצועיים שלכם, בקיצור, וכמה שפחות משפטים כוללניים ומעורפלים.

5. השתלטות על השיחה. המראיין הוא זה שצריך להוביל את השיחה. בהחלט ניתן לשאול כמה שאלות משלכם – לקראת סוף הריאיון או כאשר המראיין נותן לכם בפירוש הזדמנות לעשות זאת. אבל רוב הזמן, המראיין הוא זה שצריך להוביל את  השיחה. אל תשאלו אותו שאלות אישיות, אל תבקשו לדעת: 'בינינו, איך זה באמת לעבוד במשרד כאן', ואל תתנו את הרושם שאתם אלה שמראיינים את החברה כדי לדעת אם תואילו בטובכם לעבוד בה – ולא להפך. 

תגיות:עבודהראיון עבודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה