חדשות בעולם

מתגוררים בעיר סואנת? אתם חשופים ללקות שמיעה

חוקרים שבדקו את הקשר בין מגורים בעיר סואנת לבין ירידה בשמיעה, חזרו עם נתונים מדאיגים. ומיהן הערים שתושביהן צריכים לחשוש במיוחד?

(צילום: שאוטרסטוק)(צילום: שאוטרסטוק)
אא

מחקר חדש מצא קשר ישיר בין מפגעי רעש בערים גדולות לבין אובדן שמיעה אצל התושבים שמתגוררים בהן.

במסגרת המחקר נבדקו 50 ערים גדולות ברחבי העולם, והן חולקו לשתי קטגוריות: עוצמת הרעש ואובדן השמיעה בקרב התושבים. בסופו של דבר נמצא כי אזורים עירוניים שיש בהם רעש בדציבלים גבוהים, כמו למשל הערים ניו דלהי, איסטנבול וקהיר נמצאות בראש רשימת הערים שרמת השמיעה של תושביהן היא הירודה ביותר. לעומת זאת ערים שבהן מפגעי הרעש פחותים, כמו למשל מינכן, ציריך ווינה נמצאו כערים בהן מספר הסובלים מאיכות שמיעה ירודה הוא נמוך.

למעשה, החוקרים הסבירו כי בוודאי שיש קשר בין החיים בעיר הסואנת לבין אובדן שמיעה, אך לא ניתן להסיק מהמחקר כי הרעש וההמולה הקיימים בעיר הם אלו שגורמים לכך. כי ייתכן גם שאובדן השמיעה נגרם מסיבות אחרות. על כן, הם הדגישו כי יש לבדוק את הממצאים האלו לעומק.

החוקרים המשיכו לבדוק את המידע שהתקבל באמצעות בניית שני מסדי נתונים. באחד הם רשמו ידע מארגון הבריאות העולמי ומחברת מחקר טכנולוגי, כאשר במסגרת זו דורגו הערים לפי עוצמת מפגעי הרעש שיש בהן. התברר כי הערים שטוקהולם, סיאול ואמסטרדם נמנות על הערים שבהן הפגיעה בשמיעת התושבים היא הנמוכה ביותר, ואילו שנחאי, ברצלונה והונג קונג נחשבות לרועשות במיוחד. פריז התבררה כעיר השלישית הרועשת ביותר.

במסד השני דורגו הערים שבהן איכות השמיעה של התושבים היא הנמוכה ביותר. כאן התבססו החוקרים על מבחן טלפוני  שבו הנבדקים ציינו את מינם וגילם, והתוצאות נבדקו ביחס לשמיעה המקובלת לכל גיל. התברר כי שמיעתם של האנשים שחיו בערים הרועשות ביותר הוגדרה כ'מבוגרת יותר' בעשר שנים מזו של התושבים המתגוררים בערים השקטות. החוקרים ציינו כי כאשר הדירוגים הוצבו זה מול זה התברר שהדמיון ביניהם מדהים והקשר לא יכול להיות מקרי.

תגיות:מחקרשמיעהערים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה