בריאות ותזונה

7 טיפים מעולים לשמירה על בריאות הברכיים (מספר 3 יפתיע אתכם)

כמי שסובלת שנים מכאבי ברכיים, אין כמעט דבר שלא ניסיתי, בכדי להפיג ולשכך במעט את הכאב. שיטות רבות חלפו על פניי – החל מעיסויים, דרך קומפרסים וכלה במשככי כאבים קונבנציונאליים. אם גם אתם סובלים מכאבי ברכיים, לפניכם 7 דרכים שיחוללו עבורכם פלאים, ויקלו משמעותית על הכאב

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מתי בפעם האחרונה בדקתם את רמת הסידן בגופכם?

אולי אינכם יודעים זאת, אולם מחסור בסידן משפיע באופן ישיר על הברכיים, ובמקרים קיצוניים אף עלול לגרום לאוסטאופורוזיס. היות וגופנו אינו מייצר את הסידן בכוחות עצמו, עלינו לדאוג לאספקה יומיומית עבורו דרך המזון שאנו צורכים, ולהגביר אכילת מזונות עתירי סידן כגון ירקות, דגנים, סרדינים, מוצרי חלב ועוד.

עיסוי מקומי

כאבי ברכיים נגרמים לעתים בשל תנועתיות לא נכונה (למשל עמידה או ישיבה ממושכות) או הליכה ממושכת בנעל שאינה נוחה/לוחצת. עיסוי מקומי ישפר את זרימת הדם וכן את תחושת הכאב, ומומלץ לעשות זאת באמצעות שמן זית או שמן קוקוס – פעמיים עד שלוש פעמים ביום.

מלח אפסום

מלח אפסום הוא מינרל טבעי שמופק באזור 'סוריי' שבאנגליה, ואינו מיועד לאכילה. היות והוא מכיל רמה גבוהה של מגנזיום וסולפט, שמו מתקשר לבעיות בריאות רבות החל מכאבי רגליים וברכיים וכלה בבעיות סוכרת ומשקל עודף.

את מלח האפסום ניתן להשיג בבתי מרקחת ובחנויות טבע – ללא צורך במרשם, ואחת התכונות היותר מרשימות שמיוחסות לו בהקשר של שיכוך כאבי ברכיים היא העובדה שהוא מתמחה בסילוק רעלנים מהגוף ובכך מרגיע כלי דם 'נפוחים'. כוס מלח אפסום שאותה השרנו באמבטיה עם מים חמימים, תרגיע במאוד את כאבי הברכיים שלנו באם נשתכשך בה למשך רבע שעה.

היות ובעיות ברכיים בפרט ומפרקים בכלל – נגרמות בשל מחסור במגנזיום, מלח האפסום נמצא כיעיל ביותר בהפחתת דלקות מפרקים, ובשמירה על תפקוד שרירים תקין.

ויטמין D

אם אינכם נמנים על צורכי מזונות כגון חלמונים, דגנים, דגים ומוצרי חלב – הסיכוי שלכם לפגוע בבריאות העצמות והמפרקים גדל. מזונות אלו עתירים בויטמין D הנחוץ לשמירה על בריאות העצם, וחוסר צריכה מספקת שלהם – עשויה לפגוע גם בברכיים.

אומגה 3

באומגה 3 ישנן חומצות שומן אנטי דלקתיות, שצריכתן עוזרת ומקלה במאוד על כאבי הברכיים.

ויטמין C

את הוויטמין הזה טוב לצרוך הרבה לפני שהברכיים הופכות ל'שבר כלי': הוויטמין C משמר את הסחוס והקולגן בעצמות, ומקטין את הסיכון שלהן לפתח שברים. ניתן לצרוך אותו במוצרים עתירי ויטמין C כגון ברוקולי, קיווי, כרובית, כרוב ופלפל וניתן לצרוך אותו (בהיוועצות עם רופא מוסמך) גם דרך תוספי תזונה.

עוד סיבה טובה לרדת במשקל

לרוב, כאבי הברכיים נגרמים בשל לחץ יתר המופעל עליהם בשל משקל גוף עודף. ירידה מבוקרת במשקל, תוך היוועצות עם גורמים מתאימים ובניית תכנית לטווח הארוך, תיטיב ביותר עם כאבי הברכיים.

(הבהרה: העצות מתפרסמות בעקבות מחקרים ופרסומים בחו"ל. איננו ערבים להצלחת המתואר, אלא רק מביאים את המידע לידיעתכם)

תגיות:כאביםבריאותברכיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה