גולשים כותבים

"בוקר אחד התפללתי להשם בדמעות שיזכה אותנו לעזוב את אמריקה ולחזור לארץ"

גולשת הידברות שלחה לנו מכתב מרגש על ההתחזקות של בעלה ושלה בארצות הברית, ועל הסייעתא דשמיא שראו כשהחליטו לחזור לארץ בכל מחיר

  • א' אדר התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בתגובה לידיעה שהתפרסמה באתרנו בשבוע שעבר על בית הקברות היהודי בסנט לואיס מיזורי שחולל על ידי אנטישמים, נשלח אלינו המכתב הבא על ידי תושבת סנט לואיס בעבר.

"הגעתי לארה"ב בשנת 2004 עם בעלי... ועבדנו בקניונים בסנט לואיס, מיזורי. ממש בימיי הראשונים בארה"ב ניגש אלי בחור גדול מימדים ושחום עור והתחיל להתעניין במוצר שאני מוכרת. תוך כדי, שאל אותי מאיפה אני והתחיל לדבר איתי שיחה "נחמדה" - כשלפתע ברגע אחד הפכה למלאה שנאה... פתאום הוא התחיל לצעוק עלי ולהגיד לי שאנחנו לקחנו לפלסטינאים את האדמה שלהם והתחיל לדבר על היהודים בשנאה. ואני, שרק הגעתי לפני ימים אחדים לארה"ב, לא הבנתי מה קורה פה והרגשתי שהפנים שלי מחווירות ושאני מתחילה לרעוד.

"האנטישמיות בסנט לואיס מורגשת באוויר. זה מקום מלא בשנאה ושאני נזכרת במקום הזה אני מרגישה רע. אחרי כמה שבועות עזבנו את סנט לואיס ועברנו למקום אחר בארה"ב. חיינו בארה"ב 12 שנה, חזרנו בתשובה נולדו לנו ב"ה 4 ילדים וזכינו להתחזק ולגדול בזכות הידברות! משחזרנו בתשובה בעלי ואני הבנו שמקומנו לא בארה"ב ושבתור יהודים לא יהיה לנו מקום טוב יותר לגדל בו את ילדינו מאשר בארץ ישראל! כמו רוב בעלי התשובה נקלענו למשבר כלכלי ועל אף שחלמנו לחזור לארץ – זה לא עלה בידינו. בתור חוזרים בתשובה היה חשוב לנו להגיע לסביבה חרדית ולא לשהות ביחד עם המשפחה שלא שומרת תורה ומצוות בכלל.

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

"במשך כמה שנים התפללנו והתפללנו שנזכה לחזור לארץ. אני אפילו זוכרת את השנה האחרונה בארה"ב ואיך שהסתכלתי על החנוכייה חנוקה מדמעות... ואני ממש זוכרת בוקר אחד שהתפללתי מעומקי ליבי בדמעות וצעקתי להשם שיוציא אותנו משם ושאין אנו רוצים לגדל את ילדינו בגולה בין גויים ובמקום טמא כזה. אני זוכרת שהרגשתי ממש שתפילה זאת שבקעה ממקום כ"כ עמוק – התקבלה ותביא את הישועה.

"כעבור כמה חודשים, בחודש ינואר שנה שעברה (2016), היתה בעיר שלנו הרצאה של הרב כפיר שחר והרב מיכאל לסרי: הרצאה מדהימה וסיפור מרתק ביותר של הרב כפיר שחר. בתום ההרצאה ניגשתי לרב כפיר שחר וסיפרתי לו את הבעיה שלנו ואמרתי לו שאנחנו מתקשים להתקדם מבחינה רוחנית מכיוון שהאפשרויות בארה"ב מאוד מוגבלות ושקשה להתקדם, בארה"ב יש נקודה שאי אפשר לעבור אותה ולא משנה כמה אתה חזק, הסביבה מאוד משפיעה על ההתקדמות הרוחנית שלך. הרב אמר לי חד משמעית שהמקום שלנו בארץ ושאין לנו מה לעשות שם. ושחייבת להיות דרך. באותה תקופה ניתקו לנו את האינטרנט ואפילו לא יכולנו לצפות בהידברות שהיתה מעין מכונת הנשמה שהחזיקה אותנו שפויים וחזקים...

"חזרתי הביתה וסיפרתי לבעלי על השיחה עם הרב, ואז בעלי מספר לי שבעל הבית רוצה שנעזוב את הבית מכיוון שהיו לנו קשיים בתשלומי שכר הדירה וכלו כל הקיצים והוא אף מוכן לעזור לנו לעבור ולהשכיר מקום אחר. אמרתי לבעלי ישתבח שמו לעד! זה הסימן שהשם נותן לנו שהגיעה השעה לחזור לארץ! חודש ינואר זה חודש של החזרי מס בארה"ב וחיכינו לקבל את הכסף שמגיע לנו בדיוק. הודענו לבעל הבית שאנחנו עוזבים וחוזרים לישראל ומאותו רגע שהחלטנו היתה לנו סיעתא דשמיא שאין כמותה! השגנו כרטיסי טיסה ב-360$ ולילדים ניתנה הנחה ל-320$, ומאז הכל הסתדר מעצמו.

"הגענו לארץ לפני שנה, זכינו להתיישב בעיר הקודש צפת, לשים את ילדינו בתלמודי תורה... בעלי לומד בכולל והשבוע ביתי הגדולה קיבלה סידור במעמד מרגש ביותר! ובשבילי זה היה מרגש אפילו יותר כי בעלי ואני תמיד התחננו להשם שהילדים ילכו לבי"ס בישראל וזכינו להגיע לארץ ממש לפני שביתי הבכורה עלתה לכיתה א'. ב"ה שזכינו!"

תגיות:עלייהגולשים כותביםישראלאמריקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה