חדשות בעולם

נתניהו בביקורו באוסטרליה: "נשקלת האפשרות להכניס כוחות זרים לעזה"

במהלך ביקורו באוסטרליה, הסביר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא אינו מתנגד למדינה פלסטינית, אך דורש שישראל תשלוט בשטח מבחינה ביטחונית

  • ל' שבט התשע"ז
נתניהו באוסטרליה (צילום: חיים צח / לע"מ)נתניהו באוסטרליה (צילום: חיים צח / לע"מ)
אא

ראש הממשלה נפגש הבוקר (ראשון) עם שרת החוץ האוסטרלית ג'ולי בישופ. השניים דנו בפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני ובהתעצמותה של איראן.

במהלך השיחה, שאלה בישופ את נתניהו למה הוא מתכוון כשהוא מדבר על מדינה פלסטינית. נתניהו השיב כי מבחינתו מדינה פלסטינית תקום, רק אם יתאפשר לישראל לשמור בידיה את השליטה הביטחונית על כל השטח. ראש הממשלה הוסיף וציין כי  ישראל לא תאפשר מדינה פלסטינית בגבולה, כאשר כוחות בינלאומיים שומרים על השקט באיזור. "לישראל ניסיון רע עם כוחות בינלאומיים", אמר נתניהו. "צה"ל יהיה חייב לשלוט בשטחי הגדה המערבית". ראש הממשלה הוסיף ואמר כי ניתן לבחון חלופות ביטחוניות על ידי כניסה של כוחות בינלאומיים לעזה.

יצוין כי זוהי הפעם הראשונה שראש הממשלה מעלה בפומבי את האפשרות לפיה יוכנסו כוחות זרים לרצועה, על מנת להתמודד עם הטרור. עם זאת, לא ברור עד כמה היוזמה הזו מגובשת. הסכנות הפוטנציאליות בהסכם הגרעין עם אירן ועל התעצמותה האזורית ותמיכתה בטרור.

גורם בכיר בפמלייתו של ראש הממשלה הסביר כי ביקורו של נתניהו היה חשוב על מנת לחזק את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות. הבוקר העניק הגורם תדרוך לעיתונאים, במהלכו ציין כי במהלך הביקור, ראש הממשלה גייס את אוסטרליה לצדה של ישראל. הדבר יתבטא באי הצטרפות להחלטות אנטי ישראליות באו"ם ובגופים בינלאומיים נוספים.

עוד ציין הגורם כי הביקור היה חיובי, וכי במהלכו סוכמו שיתופי פעולה בין ישראל לאוסטרליה במגוון תחומים: הביטחון, הטכנולוגיה, המודיעין והכלכלה. כמו כן דנו ראש הממשלה ושרת החוץ בנושא הסכנות הפוטנציאליות בהסכם הגרעין עם אירן ועל התעצמותה האזורית ותמיכתה בטרור.

כאמור, הבוקר ימריא מטוסו של ראש הממשלה מאוסטרליה להונג קונג, שם יחנה בחניית ביניים קצרה. מחר בבוקר תנחת הפמלייה בישראל. 

תגיות:אוסטרליהביבי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה