חדשות בארץ

חילול שבת: האם חפירות הרכבת יתבצעו בשבת?

עבודות הכרייה ברכבת הקלה של גוש דן החלו השבוע. האם הן יגררו בעקבותיהן חילולי שבת? בבני ברק טוענים שלא, אך מה יהיה בערים הסמוכות?

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

בימים אלו תופסות עבודות הרכבת באזור המרכז תאוצה מוגברת, ועבודות הכרייה של המנהרות כבר הופכות להיות ממשיות. אין ספק שמדובר בהישג משמעותי, עקב כך שעבודות הכרייה הקדימו בארבעה חודשים את המועד המשוער.

אלא שיחד עם ההישג מתעורר לו גם החשש הגדול: האם ייתכן שהחל מהשבת הקרובה יהיה חילול שבת בשל העבודות? בכלי תקשורת שונים הופצה ההודעה על כך שכריית המנהרות לרכבת הקלה באזור גוש דן וכן גם בבני ברק תיעשה בין היתר בשבתות ובחגים.

אלא שבהודעה שפורסמה על ידי מזכיר עיריית בני ברק, אברהם טננבוים, הוא כתב: "הסכם בין הממשלה לעיריית בני ברק קובע חד-משמעית כי הרכבת הקלה לא תפעל ולא תבצע פעילות במקרקעי העיר בני ברק בשבתות ובמועדי ישראל".

הדובר הבהיר, כי בעקבות תחילת הפעלת מכונות חפירה ענקיות סיניות מסוג TBM לכריית המנהרות, שאורכה של כל אחת מהן הוא 115 מטר ובקוטר של כ 7,5 מטר ומשקלה של כל אחת הן כ- 900 טונות, יצאו פרסומים תקשורתיים כי מכונות אלו תופעלנה על ידי הפועלים הסיניים בכל ימות השבוע, כולל שבתות וחגים.

"ברם", הוא אומר, "לפרשנות זו אין כל יסוד, שכן בעת הכנת ההסכמים בין עיריית בני ברק לבין הממשלה, באמצעות משרד החשב הכללי, הוכן גם סעיף משפטי ברור על ידי היועה"מ של העירייה הקובע בבירור שבתחומי העיר בני ברק לא תתבצענה בשבתות ובחגי ישראל עבודות להקמת הרכבת הקלה, כך שאין כל יסוד או חשש בנושא".

ומה יקרה בערים הסמוכות, בהן גם כן יתבצעו עבודת הכרייה? האם השבת תחולל? בנושא זה נפוצו ספקולציות שונות, אך את התשובה המדויקת לכך נוכל לראות במהלך השבת הקרובה.

תגיות:רכבתחילול שבתבני ברק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה