בריאות ותזונה

הילד שלכם מתלונן תמיד על כאבי בטן? אולי חסר לו ויטמין D

מחקר חדש מצא כי לתשעים אחוז מהילדים שסובלים מתסמונת המעי הרגיז יש מחסור בויטמין D – בהשוואה לעשרים וחמישה אחוזים בלבד מכלל הילדים

  • כ"ז שבט התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תסמונת המעי הרגיז לא משפיעה רק על מבוגרים, אלא גם על ילדים. תסמיניה, כמו אצל הבוגרים, היא כאבי בטן תכופים, ושלשולים או עצירויות (לפעמים גם וגם). לפי מומחים לרפואת ילדים, אחד מכל שישה ילדים סובל ממעי רגיז.

יש משהו מתסכל במיוחד בילד שמתלונן שוב ושוב שכואבת לו הבטן. וכי מה אפשר לעשות, חוץ מלהציע בקבוק מים חמים לבטן ולכוון למזונות 'בטוחים' יותר למצב העיכול הנוכחי שלו? אקמול לא יעבוד פה, וגם לקחת לרופא לא יביא ישועה גדולה. רופאים יודעים מעט מאד על תסמונת המעי הרגיז, ובהחלט לא יודעים איך לרפא אותה.

מחקר חדש, עם זאת, מציע שאולי יש משהו שביכולתכם לעשות. המחקר, שהתפרסם לפני כבשבוע בכתב עת רפואי אמריקאי, בדק את רמות ויטמין Dשל ילדים הסובלים ממעי רגיז, בהשוואה לאלה שלא סובלים ממנו. התוצאה: למעלה מתשעים אחוז מבעלי המעי הרגיז סבלו ממחסור של ויטמין D., בהשוואה לעשרים וחמישה אחוז בלבד מהילדים הבריאים. בנוסף, התברר כי אין אף מחלה אחרת של המעי שמאופיינת שבשכיחות כה גבוהה של מחסור בויטמין D: גם כשהשוו את הילדים עם המעי הרגיז לילדים עם מחלות כמו צליאק או אי סבילות ללקטוז, עדיין חוסר בויטמין D היה נפוץ יותר  אצל הילדים עם תסמונת המעי הרגיז.

כמובן, כל מה שהמחקר מצא הוא קורלציה: לילדים בעלי מעי רגיז יש נטייה למחסור בוויטמין D. אין עדיין הוכחות לכך שהמחסור בויטמין הוא זה שגורם את תסמונת המעי הרגיז. אבל, ממליצים החוקרים, אם הילד שלכם הוא מהסוג שסובל מבעיות מעיים וכאבי בטן בתכיפות, כדאי לבדוק את רמות ויטמין ה-D שלו. גם אם תוסף ויטמין לא יירפא אותו, לפחות הוא התוסף יגן עליו מסימפטומים אחרים שעלולים להיווצר במצב של מחסור כרוני בויטמין D.

תגיות:ויטמיניםכאבי בטןבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה