חדשות בעולם

התוספת החדשה לפארק שעשועים רוסי: העתק של מבנה הפרלמנט הנאצי

בשנה שעברה פתח הצבא הרוסי פארק שעשועים בשם 'פארק הפטריוטים'. עכשיו מתכנן שר ההגנה הרוסי להוסיף לפארק העתק של בניין הפרלמנט הגרמני

  • כ"ז שבט התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אילו תוספות מרתקות אפשר לשלב בפארק ילדים חדש? אם שואלים את הממשלה הרוסית, התשובה היא: 'העתק לבניין הרייכסטאג' – הבניין בו ישב הפרלמנט הגרמני בימי רפובליקת ויימאר והרייך הנאצי, ובו הוא גם יושב היום, החל מ-1999.

"אנחנו בונים בתוך פארק הפטריוטים העתק של הרייכסטאג", הצהיר אתמול שר ההגנה של רוסיה, סרגיי שויגו, בנאום פרלמנטרי שנשא. "לא בגודל מלא, אבל בהחלט מבנה קונקרטי שצבא הילדים יכול להסתער עליו ולכבוש אותו".

פארק הפטריוטים הוא פארק שעשועים שהקים הצבא הרוסי בשנה שעברה, ומכונה גם 'דיסנילנד צבאי'. 'צבא הילדים' הוא רשת של קבוצות ילדים ונוער ברחבי רוסיה שהוקמו על ידי הצבא כדי לחנך אותם לפטריוטיות וללמד אותם מיומנויות צבאיות – כמו איך להרכיב ולפרק רובה אוטומטי.

למה ילדי רוסיה צריכים להתאמן בכיבוש מבנה בו יושב כיום הפרלמנט של גרמניה, מדינה ששרויה בשלום עם רוסיה? התשובה לכך נעוצה בהיסטוריה של מלחמת העולם השניה. כיבוש הרייכסטאג על ידי הצבא האדום הוא אחת האפיזודות שנחרטו עמוק ביותר בזיכרון הרוסי הלאומי, שגאה מאד בחלקו בניצחון במלחמת העולם השנייה. אין רוסי שלא מזהה את התמונה האייקונית של חיילים רוסים מניפים את הדגל הסובייטי מעל הרייכסטאג.

הממשלה הרוסית בראשות פוטין יזמה בשנים האחרונות פרויקט מודרניזציה של הצבא הרוסי, שעלותו המשוערת היא 343 מיליארד דולר. לצד ההשקעה בצבא, השקיעה הממשלה גם בקמפיין יחסי ציבור ענק כדי לשפר את תדמיתו של הצבא. כחלק מהקמפיין הזה הצבא מארגן 'אולימפיאדת מלחמה' שבה אפשר להתחרות במקצועות צבאיים מגוונים, מתפעל תחנת טלוויזיה תועמלנית, פותח חנויות בגדים בסגנון צבאי ברחבי רוסיה – וגם מתפעל, כאמור, פארק שעשועים ענק.

מבנה הרייכסטאג הוא רק אחד מהתוספות המתוכננות לפרק השעשועים הצבאי. שר ההגנה הרוסי – כנראה אדם עם הרבה זמן פנוי – תיאר באריכות בנאומו כיצד יכלול הפארק, בעתיד, גם קו חזית שלם, הכולל חפירות ובונקרים, 'כפר פרטיזנים', וכן סימולציה של יום בתוך צוללת צבאית.

 

תגיות:רוסיהנאציםפארק שעשועיםגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה