חדשות בעולם

סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, ביקר בבית העלמין היהודי המחולל במיזורי. "אין מקום לשנאה"

בסוף השבוע חוללו למעלה ממאה מצבות בבית העלמין היהודי בסנט לואיס, מיזורי. פנס ביקר בבית העלמין, המשוקם כרגע על ידי מתנדבים, וגינה בחריפות את גל האנטישמיות האחרון

  • כ"ז שבט התשע"ז
סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס (צילום: shutterstock)סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס (צילום: shutterstock)
אא

סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, התייצב אתמול לביקור בבית העלמין היהודי בסנט לואיס, מיסורי, שבסוף השבוע חוללו בו למעלה ממאה מצבות.

יחד עם מושל מיסורי, אריק גרייטנס, פנס גינה במילים חריפות את התקריות האנטישמיות האחרונות בארצות הברית.

"אנחנו מגנים בלשון החריפה ביותר את מעשה הוונדליזם המרושע הזה ואת אלה שביצעו אותו", אמר פנס, שציין כי שב זה עתה ממסע לאירופה, שם ביקר בין השאר במחנה ההשמדה דכאו. "ראינו במו עינינו מה קורה כששנאה משתוללת בלי מעצורים בתוך חברה כלשהי". הוא הזכיר כי מחנה דכאו שוחרר על ידי חיילים אמריקאים.

מאוחר יותר, סגן הנשיא ומושל מיזורי הסירו את הז'קטים שלהם, הפשילו שרוולים, וסקרו את בית העלמין המחולל, שעבודות השיקום שלו כבר החלו. מושל מיזורי ארגן מתנדבים להגיע ולסייע בשיקום בית העלמין דרך פוסט שפרסם בפייסבוק, ולמעלה ממאה תושבים התייצבו לסייע.

כשהוא מדבר לתוך מגאפון, פנס הודה למושל ולמתנדבים העמלים על תיקון המצבות. "אין שום מקום באמריקה לשנאה או למעשים של דעות קדומות, אלימות או אנטישמיות", הוא אמר. "כולנו גאים בכם".

מוקדם יותר גינה גם הנשיא טראמפ את רצץ האירועים האנטישמיים האחרון, כשהוא מכנה אותם: 'איומים' ו'כואבים'. אולם התייצבותו הפיזית של פנס בבית העלמין המחולל גררה תגובות חיוביות במיוחד בקהילה היהודית. "סגן הנשיא פנס הוכיח היום שהוא מנטש אמיתי בכל שביקר בקברים היהודים המחוללים בסנט לואיס ואף סייע בשיקומם", אמר סטיבן גולדמן, מנכ"ל 'מרכז אנה פרנק'. "הממשל הראה סוף סוף לאמריקה את סוג התגובה שהאומה שלנו חיכתה לה".

תגיות:מייק פנסארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה