הריון ולידה

המחקר שמוכיח: דברו עם העוברים שלכם

מחקר חדש מראה כי לימודי השפה מתחילים כבר ברחם, והשפה ששומע העובר עוד טרם לידתו משפיעה עליו רבות. ממצאי המחקר ברורים: "דברו עם העוברים שלכם"

  • כ"ו שבט התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר שפורסם לאחרונה ב"ניו יורק טיימס" מחזק את התפיסה שלימודי השפה מתרחשים כבר ברחם.

במהלך המחקר, בחנו החוקרים בוגרים, דוברי השפה ההולנדית. חלק מהנחקרים נולדו בקוריאה ואומצו על ידי משפחות הולנדיות לאחר לידתם. אף אחד מהנחקרים לא ידע לדבר, להבין, לקרוא או לכתוב בקוריאנית.

החוקרים מצאו כי אנשים שנולדו בקוריאה ואומצו כתינוקות או פעוטות על ידי משפחות הולנדיות, הצליחו ללמוד קוריאנית טוב יותר באופן משמעותי, מאשר אלו שנולדו בהולנד להורים הולנדים.

ממצאי המחקר ברורים: השפה ששומע העובר בעודו ברחם ובחודשים הראשונים לחייו משפיעה על האופן בו הוא קולט את השפה בעודו בוגר.

מחקר זה מתווסף למחקרים נוספים, המצביעים על כך שעוברים מתחילים לשמוע בשבוע ה-24 להריון. בשלב זה מתחילים להיווצר קשרים עצביים בין אזורי השמע באוזן לבין החלק במוח שאחראי על עיבוד צלילים. באופן זה התינוק שומע את פעימות הלב של אמו, ואף את קולה.

ד"ר אן קטלר מהמכון לחקר התפתחות המוח באוניברסיטת מערב סידני באוסטרליה, מסבירה ל-ynet  כי "עוברים יכולים לזהות את הקולות שהם שומעים ברחם החל מהשליש האחרון של ההיריון. העוברים מזהים במיוחד את הקולות של האמהות שלהן ומעדיפים אותם על פני קולות אחרים".

ד"ר קטלר מציינת כי "אמנם, מאז ומתמיד הנחנו שלתינוקות מתחת לגיל שישה חודשים אין ידע מופשט על השפה. אבל המחקר הנוכחי מראה כי אפילו בשלב מאוד מוקדם בחיים, המוח של תינוקות מסוגל להבחין בדפוסי קול, ולהחיל את הכללים אלה שנים מאוחר יותר, על מנת ללמוד כיצד להפיק צלילים שלא היו חלק משפת הדיבור שלו כשהוא נולד".

ד"ר קטלר מסכמת את ממצאי המחקר: "תמיד אפשר ללמוד שפה חדשה, אך אין תחליף ללמידה שמתרחשת לפני הלידה. חקר למידה זו הוא מרתק, ומלמד אותנו רבות על תהליכים של הבנת שפה והתפתחות המוח". ד"ר קטלר מסיימת את דבריה בקריאה: "דברו עם התינוקות שלכם". 

מחלקת אמ"א למניעת הפלות של הידברות הצילה תינוקות יהודים רבים מאובדן, ומסייעת לנשים בהריון להתגבר על קשיים ולהציל את חיי ילדיהן. רצוי להירתם ולתרום למשימתם היקרה. לפרטים ולסיוע: 073-2221333

מחלקת אמ"א באתר הידברות - סיוע לנשים בהריון, לחצו כאן.

תגיות:עוברהריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה