חדשות בעולם

רופאיו של הנער ש’קם לתחייה’: "זה לא התפקיד שלנו לנתק אנשים ממכשירי הנשמה"

התקשורת במדינת קרנטקה שבהודו מדווחת בימים האחרונים על מקרה יוצא דופן, אם כי לא יחידי, של נער שמת בעקבות מחלה, אך 'חזר לחיים' באמצע טקס ההלוויה. "חבל שאנשים מחליטים לקחת לידיהם את הגורל של מישהו ממשפחתם שחולה. הוא אולי סובל, אבל תמיד יש סיכוי שיחלים, וגם אם לא – זה לא התפקיד שלנו לנתק אותו ממכשירי ההנשמה", אמרו רופאיו

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

התקשורת במדינת קרנטקה שבהודו מדווחת בימים האחרונים על מקרה יוצא דופן, אם כי לא יחידי, של נער שמת בעקבות מחלה, אך 'חזר לחיים' באמצע טקס ההלוויה. הנער, קומאר מארוואד בן ה-17, ננשך בחודש שעבר בכפר מנגונדי, על ידי כלב משוטט ונגוע בכלבת.

תחילה נראה היה כי הנשיכה 'עברה בשלום' אולם ככל שהימים נקפו, התגלו עוד ועוד סימפטומים של מחלה בגופו של הצעיר כגון חום גבוה, פצעים מוגלתיים ועוד. לאחר ימים ארוכים שבהם שכב במיטתו כשהוא קודח מחום, כשהבינו בני המשפחה שבריאותו הידרדרה, החליטו להבהילו לבית החולים הקרוב במחוז קרנטקה.

רופאיו של הנער: "הוא הגיע אלינו כשהוא סובל מפצעים זיהומיים קשים, ונמצא במרחק של פסיעה קלה מהמוות. הזיהומים התפשטו בכל גופו, ולא הייתה לנו ברירה אלא להרדימו ולהנשימו".

אלא שכשעבר הזמן וקומאר לא הראה סימני הבראה – החליטו בני המשפחה לנתקו ממכונת ההנשמה. "הרופאים אמרו לנו שאם ננתק אותו ממכונת ההנשמה הוא ימות, אבל לא הייתה לנו ברירה. זה היה בלתי אפשרי לראות אותו גווע לנו מול העיניים, מיום ליום", אמרו הוריו. "החלטנו לקחת אותו הביתה, ולטפל בו כמה שאפשר בתקווה שישוב למוטב. אפילו שהרופאים הכינו אותנו מראש לכך שהסיכויים שיחלים – הם די אפסיים".

אלא שקומאר לא שרד אפילו את הדרך הביתה. "כשהגענו הביתה ובדקנו אותו, הוא לא הראה שום סימני חיים", שחזר גיסו של קומאר, שראנאפה נייקאר. "הבנו שהוא מת, והחלטנו להתארגן לטקס הקבורה שלו".

וכך, תוך שעות ספורות, הובל קומאר על אלונקה, עם קומץ מאנשי הכפר שהגיעו לטקס ההלוויה, אולם באמצע הטקס – נבהלו הנוכחים במקום לגלות כי קומאר פקח את עיניו, ומלמל כמה מילים לא ברורות. "זו הפעם הראשונה בחיים שראינו דבר כזה", אמר הגיס. "הפעם הבנו שאין ברירה אלא לקחת אותו שוב לבית החולים, וזה מה שעשינו".

קומאר נלקח לבית החולים בשנית, וחובר למכונת ההנשמה. מצבו עדיין קשה, אך יציב. "חבל שאנשים מחליטים לקחת לידיהם את הגורל של אדם חולה. הוא אולי סובל, אבל תמיד יש סיכוי שיחלים, וגם אם לא – זה לא התפקיד שלנו לנתק אותו ממכשירי ההנשמה", אמרו הרופאים.

תגיות:מוות קליניחיים שלאחר המוותהודו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה