חדשות בעולם

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה עמדות צבאיות בדמשק

התקשורת הערבית טוענת כי חיל האוויר הישראלי תקף עמדות של צבא סוריה. היעד, ככל הנראה - משלוחי נשק שיועדו לחיזבאללה

  • כ"ו שבט התשע"ז
(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

על פי דיווחים של כלי תקשורת בסוריה, מטוסים של חיל האוויר הישראלי תקפו לפנות בוקר (רביעי) עמדות צבאיות בפאתי דמשק. דיווחים נוספים ממקדים את התקיפה המיוחסת לישראל באוטובוס בו נסעו אנשי חיזבאללה.

ברשתות החברתיות היו שטענו כי הותקפו מוצבים של דיביזיה 3 בצבא סוריה. לפי הערוץ הלבנוני "אל-ג'דיד" מטוסי חיל האוויר חגו בשעה שלוש לפנות בוקר באינטנסיביות מעל העיר בעלבק ופרבריה במזרח סוריה בגובה נמוך.

אתר החדשות הלבנוני "א-נשרה" מדווח כי נשמע פיצוץ עז של הפצצה אווירית ישראלית בהרי נחלה שבאזור בקעת הלבנון. גורמים העריכו כי התקיפה נועדה לפגוע באוטובוסים צבאיים של חיזבאללה. לפי שעה לא ידוע מה תוצאות התקיפות הללו.

אחד מכלי התקשורת המדווחים על התקיפה מספר על כשלוש שעות של טיסת מטוסי חיל האוויר בשמי סוריה טרם הפצצת היעדים.

מלבד גורם צבאי סורי שאישר לאתר החדשות "אל-מסדר" את הדיווחים על תקיפה נרחבת באזור רכס הרי קלמון, בין השעות 1:00 ל-3:00 על פי שעון ישראל, לא נמסר כל אימות רשמי לכך. כן לא נמסרה תגובה ישראלית רשמית לדיווחים.

בשבועות האחרונים התגברה המתיחות בין ישראל לחיזבאללה. רק אתמול אמר מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, כי "נוכח איומיה של ישראל להשמיד תשתיות בלבנון, לא נציית לקווים אדומים, בעיקר ביחס למכל האמוניה בחיפה ולכור הגרעיני בדימונה". נסראללה הוסיף והאשים את ישראל בסיוע לארגון הטרור דאע"ש באמצעות משלוחי נשק וסיוע אווירי.

לפני כחודש דיווחו כלי תקשורת ערביים כי מטוסים ישראליים תקפו יעדים בקרבת שדה התעופה הצבאי אל-מזה שבקרבת הבירה דמשק. כתגובה, הזהיר הצבא הסורי את ישראל מפני "השלכות התקיפה הבוטה" וכי "יגדע את ידיהם של האחראים לה". 

תגיות:תקיפהחיל האווירדמשק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה