חדשות בארץ

המספרים מוכיחים: משפחות עם ילדים תורמות יותר צדקה

הלמ"ס חושף נתונים אודות ההוצאות וההכנסות של משפחות בישראל. אז כמה מרוויחה משפחה  ממוצעת? ומהן ההוצאות הגבוהות ביותר של משפחה?

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

כמה מרוויחה משפחה ממוצעת עם ילדים בישראל? על פי נתונים שנחשפו היום (שלישי) על ידי הלמ"ס עולה כי ההכנסה הכספית הממוצעת למשק עם ילדים בשנת 2015 הייתה 21,616 שקלים – פי 1.3 מההכנסה של משק ללא ילדים שעמדה על 16,292 שקלים.

גם ההוצאות של משפחה עם ילדים הן גבוהות משמעותית ועל פי דיווחי הלמ"ס – שיעור ההוצאה של משק בית ממוצע עם ילדים הוא פי 1.4 ממשק בית ללא ילדים. ומה כוללות ההוצאות? במשפחות עם ילדים שיעור ההוצאה החודשית על מזון עומד על 16.6% (לעומת 16% במשפחות ללא ילדים), גם ההוצאות על חינוך הן גבוהות, ובמשקי בית עם ילדים הוציאו בממוצע 1,483 שקלים בחודש על חינוך. מתוכן ההוצאות הגדולות ביותר היו על מעונות יום, משפחתונים וגנים פרטיים. ההוצאות על חוגים ושיעורי עזר נאמדו ב-293 שקלים לחודש, ואילו ההוצאות על צהרונים הגיעו ל-152 שקלים בחודש.

מעניין לראות כי לפי הנתונים, ככל שמספר הילדים במשפחה עלה, כך עלה גם שיעור ההוצאה על לחם פרוס, לחמניות, פיתות, ממרח שוקולד, דגני בוקר ונסיעות באוטובוס.

אבל הנתון המפתיע ביותר הוא העובדה שמשקי בית עם ילדים, על אף שהם מוציאים יותר כסף, נוהגים לתרום יותר כספים לצדקה. משקי בית עם ילדים תורמים 85 שקלים לחודש לעומת משקי בית ללא ילדים שתורמים 59 שקלים לחודש. על פי הלמ"ס – התרומה הגבוהה ביותר היא במשקי בית עם שלושה ילדים ומעלה, שם היא עומדת על 137 שקלים לחודש.

תגיות:צדקהמשפחותנתוניםהכנסות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה