חדשות יהדות

"אני מרגיש שבזכות הצילומים לתוכנית השבת החדשה של הידברות - ניצלתי מהפיגוע בשוק"

השף משה מלול תכנן להגיע לשוק פתח תקווה ביום חמישי, בזמן בו התרחש שם הפיגוע. אבל בזכות הצילומים לתוכנית בהידברות, הוא מצא את עצמו בשוק יום אחד מוקדם יותר. בריאיון מיוחד הוא מספר על ההשגחה הפרטית שחווה, ועל תכניתו החדשה בערוץ הידברות, 'אבא של שבת'

השף משה מלול (קרדיט צילום: אוהד אמזלג ושמואל לוגסי)השף משה מלול (קרדיט צילום: אוהד אמזלג ושמואל לוגסי)
אא

"אני מרגיש שבזכות הצילומים לתוכנית השבת החדשה של הידברות - ניצלתי מהפיגוע בשוק", במילים אלו מגולל באוזניי השף משה מלול את הנס הגדול שאירע לו בשבוע שעבר, עת הצטלם בשוק בפתח תקווה לתוכנית חדשה בשם 'אבא של שבת', שתשודר בקרוב בערוץ הידברות.

מלול (52) – אב לשישה ילדים וסב לתשעה נכדים מתוקים - הוא איש רב פעלים. לרבים מכם הוא ודאי מוכר מפינתו הקבועה מזה שמונה שנים בתוכנית 'אשת חיל', המשודרת בערוץ הידברות בהנחייתו של ניר קפטן. אשתו, הרבנית שושנה מלול, היא מרצה במערך חוגי הבית של הידברות ועמוד התווך של מלול ("בלעדיה אני לא יודע איפה הייתי היום. היא נוות הבית, והברכה שקיבלתי בחיים, זה בזכותה").

זה 20 שנה שמלול מנהל ביד רמה את רשת המסעדות 'שווארמת שמש' ברמת גן, ונוהג לפקוד את השוק בפתח תקווה מדי יום חמישי, פחות או יותר בשעה קבועה, לצורך קניות עבור שבת קודש.

אלא שבשבוע שעבר, באורח 'נסי' לחלוטין – הוחלף יום הקניות השבועי שלו ביום רביעי, יום הצילומים לתוכנית. "מכיוון שממילא הייתי בשוק, חשבתי לעצמי שכדאי יהיה לערוך את הקניות השבועיות באותה הזדמנות, במקום לחזור למחרת היום", הוא משחזר.

הייתה זו כמובן החלטה שרירותית, אך כשנודע למלול על הפיגוע בשוק ביום שלמחרת – הוא לא יכול היה שלא להתרגש מעוצמת ההשגחה הפרטית המדויקת. מסתבר שהפיגוע בשוק התרחש בדיוק בזמן שבו אמור היה מלול לפקוד אותו, ומשכך – לא יכול היה שלא לקשר בין ההחלטה להשתתף בתוכנית, לבין ההשגחה הפרטית המופלאה שזכה לה.

"את מבינה את גודל הנס? אם לא היינו מצלמים בהידברות, הייתי צריך להיות שם ביום חמישי, בדיוק בזמן הפיגוע. למרות המניעות שהיו, והקושי שלי להחליט אם כן להשתתף בתוכנית או לא - אני מרגיש שדווקא זה שהחלטתי כן להשתתף בסוף, זה מה ששמר עליי".

 

"זכות גדולה נפלה בחלקי, להיות חלק מהארגון הקדוש 'הידברות' שהוא באמת לשם שמיים"

למה בעצם הייתה התלבטות מלכתחילה אם להשתתף בתוכנית? "הסיבה העיקרית היא בשל מחסור בזמן. בלו"ז כשלי, קשה מאוד להכניס התחייבויות נוספות על הקיימות", משיב מלול. אך יש גם סיבה נוספת, שעליה הוא לא ממש שש להרחיב את הדיבור, ועושה זאת רק לאחר הפצרות מצדי.

"מי שמכיר אותי יודע שאני לא נוהג לחפש פרסום, ומתרחק כל עוד נפשי בי מבמות שהן לא לצורך זיכוי הרבים, וקידוש שם שמיים. על הרקע הזה הייתה ההתלבטות שלי".

מה עזר לו לפתור את הדילמה הפנימית, לבסוף? "התייעצות עם הרב שלי, משה בן לולו. הרב הכריע את ההתלבטות כשאמר לי: 'תתאר לך שאדם אחד שעוד לא זכה לשבת כמו שלנו יראה את התוכנית וירצה גם כן? רק בשבילו, זה כבר כדאי להשתתף'. והוא צדק. כשהסתכלתי על זה דרך משקפת של זיכוי הרבים, הבנתי שאין סיכוי שאני מוותר על ההזדמנות שנקרתה על דרכי, להיות חלק מהמפעל האדיר הזה".

"היום במבט לאחור, אני מבין את הזכות הגדולה שנפלה בחלקי להיות חלק מהארגון הקדוש הזה שנקרא ארגון הידברות. אני מרגיש שקיבלתי חותמת, שחור על גבי לבן, שהארגון הזה הוא קודם כל ולפני הכל – נקי, זך וטהור. שכל הדברים שנעשים בו – נעשים באמת לשם שמיים, וכל האנשים שנמצאים בו, רואים רק את המטרה הזו לנגד עיניהם. אני טיפוס שבוחן כל דבר לעומק, ולקח לי לפחות שנה וחצי לבדוק את הלך הרוח של המקום הזה. כיום אני יכול להגיד לך בלב שלם – זה ארגון שעובד לשם שמיים אמיתי, וזו בדיוק הסיבה שהייתי מוכן להתנדב ולתרום את חלקי בהתנדבות ובחיוך".

אז מה בעצם מחכה לנו בתוכנית החדשה בהנחייתך?

"התוכנית מחולקת לשבעה פרקים מרתקים במיוחד, שמטרתם היא להעניק לצופה את חוויית השבת והעונג שבשמירתה, דרך מתכונים טעימים, ריחות, צבעים וצלילים מגוונים", משיב מלול.

השבת היא אמנם התוצאה, אבל לא פחות חשובה ממנה היא הדרך אליה, דהיינו ההכנות. "ובדיוק בשביל זה אני כאן. אני אחראי על החלק של ההכנות – ובמסגרת הסיור המצולם בשוק, אני נותן טיפים מה לקנות, איך לקנות וכמובן – איך להכין את מה שקנינו, מתוך שמחה ותחושת התעלות רוחנית שתלווה אותנו גם אל השבת עצמה".

כמו כן, על הפן הרוחני של התוכנית ינצח הרב יגאל כהן, שייתן לצופים דבר תורה מחזק מדי שבוע, ויעשיר את שולחן השבת בשלל רעיונות מופלאים מפרשת השבוע. הכל בניחוח ייחודי שקשה להסביר: צריך פשוט לחוות. "למשל, בפרק על הכנת דגים לכבוד שבת, אני אסביר את כל השלבים מהשוק היישר לסיר – איך לבחור דג, על מה להקפיד, איך לנקות ואיך לבשל. ואילו הרב יגאל כהן יסביר את המשמעות הרוחנית שמאחורי מצוות אכילת הדג בשבת – למה דווקא דגים, למה דווקא בשבת, למה זוכה מי שמקיים את המצווה הזו, ועוד. בקיצור, יש למה לחכות".

תגיות:ערוץ הידברותתוכניותנספיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה