חדשות בארץ

גזר דינו של אלאור אזריה: 18 חודשי מאסר

השופטת מאיה הלר הקריאה את גזר דינו של אלאור אזריה: 18 חודשי מאסר בפועל. התביעה הצבאית מתנגדת לעכב את ביצוע העונש עד לתום הליכי הערעור הצפוי

אלאור אזריה (צילום: פלאש 90אלאור אזריה (צילום: פלאש 90
אא

אלאור אזריה, לוחם "כפיר" שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון, נשלח היום (שלישי) ל-18 חודשי מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי. כן הוחלט להורידו בדרגה.

עורכי דינו של אזריה ביקשו לעכב את ביצוע העונש עד לתום הליכי הערעור הצפוי, וטענו כי סיכויי הערעור טובים מאוד, כיוון שעד מרכזי חזר בו מעדותו. כתגובה, התנגדה התביעה הצבאית לעיכוב ביצוע העונש "מלבד כמה ימי התארגנות".

ראש הרכב השופטים, אלוף-משנה מאיה הלר, הקריאה הבוקר את גזר הדין, ואמרה כי "מלאכת הענישה קשה ומורכבת. אנחנו עושים את זה בהתאם לנאשם. העונש הגבוה הוא 20 שנים ללמדנו על חומרת עבירת ההריגה. העובדות פורטו בהרחבה בהכרעת הדין. נפרט את הדברים, ובהתאם לאלה נבחן את העונש המתאים לנאשם".

"שמענו על כך שמפקדי אזריה לא פנו אליו במהלך במשפט והמצב הרפואי של הוריו הידרדר", המשיכה השופטת והזכירה את טענת התביעה כי "יש לקחת בחשבון את אי נטילת האחריות של אזריה על מעשיו... אזריה השתמש בנשקו בכוח לצורך מטרה פסולה אך היה בסיטואציה מורכבת".

עוד המשיכה הלר ואמרה: "מעשיו של הנאשם פגעו במספר ערכים: הערך העיקרי - קדושת החיים, כבר נפסק שהוא ערך עליון. הנאשם פגע גם בערך טוהר הנשק. להשקפתנו גם בסיטואציות מורכבות, ואולי דווקא בכאלה, נדרש מהחייל להימנע מפגיעה בחיי אדם".

השופטת התייחסה לטענות שנדחו על ידה במהלך הכרעת הדין, וציינה כי במסגרת הדיון על גזר הדין יש לקחת אותם בחשבון. "בעת האירוע", אמרה השופטת, "האיום של המחבלים היה ממשי. האווירה היתה מורכבת ומתוחה, ומטרתם של המחבלים היתה להרוג חיילי צה''ל".

את הדברים אמרה השופטת תוך הדגשה כי ישנן סיבות שונות להקל על הנאשם, תוך התחשבות בסיטואציה.

עוד ציינה השופטת כי "מצאנו להתחשב בתקופה בה ישב אזריה במעצר פתוח והתנהג בצורה חיובית בתקופה זו. מצופה היה משרשרת הפיקוד בחטיבת כפיר לבקרו בתקופה זו".

כן העבירה השופטת ביקורת נוקבת על שר הביטחון לשעבר משה יעלון. "ההגנה טענה שלאזריה נגרם דימוי שלילי מתוך דבריו של שר הביטחון דאז. השופטים בתגובה טוענים שלא ירדו לסוף דעתה של ההגנה... לא יכולה להיות מחלוקת שהדרג הצבאי רשאי, ולעתים חייב, להביע דעה. אולם על הדרג הצבאי ראוי להמתין ולסייג את האמירות עד להתקדמות וסיום החקירה".

בשעה זו מפגינים כמה מאות פעילים למען החייל מחוץ לאולם בית הדין, כוחות משטרה רבים נמצאים במקום במטרה למנוע הפרות סדר.

אביו של אלאור, צ'ארלי, אמר למשפחה ולחברים שנמצאים בבית הדין: ''אנחנו נקבל את הדין, אני מבקש מאף אחד לא להגיב. אנחנו אוהבים את עם ישראל ואת כל החיילים כאן. אני מבקש מכולם לשמור על איפוק''.

נכון לעכשיו, ידוע כי התביעה הצבאית דרשה להטיל עליו בין שלוש לחמש שנות מאסר ובנוסף להורידו לדרגת טוראי. ההגנה, לעומת זאת, דרשה למנוע כל עונש של מאסר.

למעשה, גם אם ייגזר על אזריה מאסר, צפויים עורכי דינו לבקש עיכוב של ביצוע העונש עד לפסק הדין בערעור, מה שייתכן וייקח מספר חודשים. אם עונש המאסר יהיה קצר, ניתן לשער שהתובע הצבאי לא יתנגד לדחיית המאסר. אולם, במידה ויוחלט על מאסר ממושך של מספר שנים, התביעה תתנגד, ועל כן כבר בימים הקרובים יידרש אזריה להיכנס לכלא הצבאי. 

במשפחת אזריה לא תולים תקוות רבות בשופטים ואין מצפים 'להתחשבות' בגזר הדין ומביטים קדימה לעבר השלב הבא, הגשת ערעור לערכאה גבוהה יותר. 

אנא התפללו לזכותו של אלאור בן אושרה:

תהילים פרק כ

א  לַמְנַצֵּחַ, מִזְמוֹר לְדָוִד.
ב  יַעַנְךָ יְהוָה, בְּיוֹם צָרָה;    יְשַׂגֶּבְךָ, שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב.
ג  יִשְׁלַח-עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ;    וּמִצִּיּוֹן, יִסְעָדֶךָּ.
ד  יִזְכֹּר כָּל-מִנְחֹתֶךָ;    וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה.
ה  יִתֶּן-לְךָ כִלְבָבֶךָ;    וְכָל-עֲצָתְךָ יְמַלֵּא.
ו  נְרַנְּנָה, בִּישׁוּעָתֶךָ--    וּבְשֵׁם-אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל;
יְמַלֵּא יְהוָה,    כָּל-מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ.
ז  עַתָּה יָדַעְתִּי--    כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה, מְשִׁיחוֹ:
יַעֲנֵהוּ, מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ--    בִּגְבֻרוֹת, יֵשַׁע יְמִינוֹ.
ח  אֵלֶּה בָרֶכֶב,    וְאֵלֶּה בַסּוּסִים;
וַאֲנַחְנוּ,    בְּשֵׁם-יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר.
ט  הֵמָּה, כָּרְעוּ וְנָפָלוּ;    וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ, וַנִּתְעוֹדָד.
י  יְהוָה הוֹשִׁיעָה:    הַמֶּלֶךְ, יַעֲנֵנוּ בְיוֹם-קָרְאֵנוּ.

תגיות:גזר דיןאלאור אזריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה