מעניין

ראש העיר הצעיר בעולם: נבחר כדי להביא לעיר... חנות מכולת

הוא נבחר לראש העיר בגיל 19 ומרוויח 6000 דולרים לשנה. הכירו את הצעיר שנכנס לפוליטיקה בגיל 10 ומבטיח להביא חנות מכולת לעיר מגוריו

ברנדון פולין ברנדון פולין
אא

ברנדון פולין הוא סטודנט בן 21. חוץ מזה הוא גם...ראש העיר של העיירה שלו, אינדיאן הד שבמרילנד.

לפני שנה וחצי, כשלפולין טרם מלאו 20, התקיימו בחירות לראשות העיר של אינדיאן הד, המונה 4000 תושבים. מספר מנהיגים וותיקים התמודדו בבחירות, אבל הובסו תבוסה מוחצת על ידי צעיר עם גשר בשיניים, שקיבל יותר קולות מכל שאר המתמודדים יחד.

אינדיאן הד היא שילוב של עיירה קטנה ופרבר של איזור קולומביה, בו ממוקמת וושינגטון הבירה. זו עיר שגדלה סביב הבסיס המקומי של חייל הים, שמעסיק יותר אנשים מאלה שחיים בעיירה. העיירה מוקפת בנהרות ויש שם דייג לא רע, אבל על אף שמספר התושבים עולה בהתמדה, היא לא בדיוק נהנית מפריחה עסקית.

פולין, שנולד וגדל באינדיאן הד, מודע לעובדה הזו. למעשה, הוא ניצל אותה בקמפיין הבחירות שלו כדי לנצח. אם במקומות אחרים מועמדים רצים על מצע של שיפור תשתיות, הורדת מיסים או שיפור פני העיר, פולין רץ עם מסר פשוט אבל מנצח: ההבטחה להביא חנות מכולת לאינדיאן הד.

"אני זוכר איך בתור ילד הייתי הולך עם אמא שלי לחנות המכולת המקומית, אני זוכר את הדלת האוטומטית", הוא מספר. אבל הוא היה בן שלוש כשהחנות הזו נסגרה. מאז, מה שאינדיאן הד כמהה לו יותר מכל זה חנות מכולת. יש בעיירה קיוסק שמוכר לחם, חלב, פיצה קפואה וגלידה, אבל כדי להשיג ירקות טריים או בשר צריך לנהוג במשך 17 דקות לפחות – אם יש לך רכב. אוטובוסים יש רק פעם בשעה, ולא תמיד אפשר לסמוך עליהם. לא פלא שכולם, מתלמידי כיתה ד' שכותבים חיבורים בנושא ועד חברי העיריה היושבים יחד, מדברים בעיקר על דבר אחד: חנות המכולת הנחשקת.

איך הוא מתכוון לשכנע יזם כלשהו לפתוח מכולת באינדיאן הד? לפולין יש כבר מסר מכירות משופשף. "אינדיאן הד היא מקום יפהפה עם 4000 תושבים ובסיס צבאי עם יותר מ-4000 עובדים. בונים פה כל הזמן...ואנחנו יכולים לספק תמריצים מבחינת מס.  אנחנו פתוחים למשא ומתן...כל הרישיונות המסחריים ניתנים חינם. מה שאנחנו צריכים לעשות כדי לגרום לכם לפתוה פה מכולת, נעשה את זה..." ואז הוא צוחק ומוסיף: "בבקשה".

עד שישיג את חנות המכולת הנכספת, פולין הפך להיות לסמלה של העיירה. זה שהורים מצביעים עליו בפני ילדיהם ומתלוננים: "הוא בגיל שלך וכבר ראש עיר! תראה איפה אתה ואיפה הוא!"

פולין נבחר לקדנציה של 4 שנים. תמורת העבודה שלו הוא מקבל 6000 דולר לשנה – שכר נמוך במיוחד בהתחשב בכך שהוא מקדיש לראשות העיר בערך כל רגע פנוי שבו הוא אינו לומד לתואר שלו. "הוא מייצג את התושבים מגיל עשר, בערך", אומרת אמא שלו. "מהגיל הזה הוא היה הולך לישיבות פתוחות לציבור של העיריה, והשכנים היו מבקשים ממנו אילו נושאים להעלות שם". פעם הוא רצה להיות נשיא, אבל החליט לדבוק בפוליטיקה המקומית, בגלל העלות הזולה שלה. "אני לא רוצה לבקש כסף מאף אחד!"

האם הוא מתכוון לרוץ לקדנציה נוספת? אולי, הוא אומר. אם יחשוב שעשה עבודה טובה. אבל הוא מודע לכך שאחרי סיום לימודיו יצטרך למצוא גם עבודה משתלמת יותר לצד עבודתו כראש העיר. יש לו, למשל, חלום לקנות שברולט עתיקה משנת 1970 ולשפץ אותה, מה שלהערכתו יעלה בערך 80,000 דולר.

"וכשתהיה לך מכונית כזו," שאלה אותו כתבת ה'וושינגטון פוסט' בסקרנות, "לאן תיסע בה?"

"לחנות המכולת, כמובן!" ענה ראש העיר הצעיר בעולם.

תגיות:ראש העירמכולת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה