חדשות בארץ

הכירו את סימוני המזון החדשים של משרד הבריאות

שר הבריאות חשף את הסימון החדש שיוטבע על מוצרי מזון לא בריאים, ויזהיר את הציבור כי הם מכילים כמויות גבוהות של סוכר, שומן או מלח

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

השבוע חשף משרד הבריאות את העיצוב של סימון מוצרי המזון שאינם בריאים. הסימון ייכנס בקרוב לתוקף, ויוצב עליו כיתוב המזהיר את הציבור מרכישת המוצרים, המכילים כמויות גבוהות של שומן, סוכר או מלח.

בכנס "תובנות ויעדים 2017" של משרד הבריאות, הכריז שר הבריאות יעקב ליצמן על המהלך. "הכרזנו על מהלך לעידוד תזונה נכונה ומסקנות וועדת האסדרה במזון קבעה סימון למותרים מזון, שאותו נחיל בקרוב", אמר השר.

על המזונות יוצבו תוויות אדומות עם הכיתוב: "שומן בכמות גבוהה", "מלח בכמות גבוהה" או "סוכר בכמות גבוהה". לעומתם, על מוצרים בריאים יוצב סימון ירוק.

שר הבריאות הוסיף והסביר על רפורמות נוספות שיוזם המשרד, אשר המרכזית שבהם היא קיצור משך ההמתנה לניתוח. לפי הרפורמה, חולה שלא יצליח לקבוע תור לניתוח דחוף תוך 30 יום, יוכל לבחור באיזה בית חולים להתאשפז. לניתוח שאינו דחוף, תפעל הרפורמה בטווח של עד 60 יום. שר הבריאות הבטיח שיפעל לכך שחולים יוכלו לבחור לעבור ניתוח בבית חולים בו התור קצר, אם מדובר בניתוח דחוף ומשך ההמתנה עולה על חודש. לדבריו, הצדק מחייב שחולים לא ייפגעו מכך שקופת החולים בה הם מבוטחים מקיימת הסדר רק עם בתי חולים מסוימים.

כמו כן, הכריז השר על הקלה בתהליך הקבלה לאשפוז הסיעודי. "כולנו יודעים שקיים קושי רב, בלתי נתפס ובלתי אנושי בהליך האשפוז הגריאטרי", אמר ליצמן ופירט את ההחלטות שיקלו על המטופל ומשפחתו: "ביטול הגשת ערבות (שנדרשה מהמשפחות על מנת שכל התשלומים יועברו למוסדות); העברה של התהליך בלשכות להליך דיגיטלי. בפועל, במקום להגיע 3-4 פעמים ללשכות, הן תגענה פעם אחת ואפילו 0 פעמים. כן יהיה קיצור משמעותי של טפסי הגשת הבקשה. בנוסף, תיערך בחינה מחדש של הפחתת השתתפויות של המשפחות", פירט שר הבריאות. 

תגיות:משרד הבריאותיעקב ליצמןשר הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה