חדשות מדע וטכנולוגיה

האם כדאי לכם להשקיע כסף במדפסת תלת-ממדית? יכול להיות שכן

מחקר חדש מצא: צרכנים שהשקיעו במדפסת תלת ממדית ביתית לא רק החזירו לעצמם את ההשקעה תוך שישה חודשים, הם אף ראו החזיר של 1000 אחוזים על ההשקעה תוך חמש שנים

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

תודו שמעולם לא חשבתם: "אנחנו צריכים לחסוך כסף – הגיע הזמן לקנות מדפסת תלת ממדית". אבל זה שמעולם לא חשבתם על כך, לא אומר שזה לא נכון.

לפני כמה חודשים, פרופסור ג'ושוע פירס מהאוניברסיטה הטכנולוגית של מישיגן ערך מחקר כדי לגלות עד כמה משתלם למשק הבית הממוצע להחזיק מדפסת תלת ממדית.

כדי לאסוף את הנתונים, הוא ביקש מסטודנטית בשם אמילי פיטרסן להשתמש במדפסת תלת ממדים בלי שיהיה לה שום ניסיון קודם בכך ובלי שקיבלה שום הדרכה על אופן השימוש. "מעולם לא נתקלתי במדפסת תלת ממדית לפני כן", אמרה פיטרסן "חשבתי שייקח לי נצח ללמוד לתפעל אותה ושמחתי התברר שזה ממש קל". פיטרסן השתמשה במדפסת תת ממדים זולה יחסית בשם Lulzbot Mini . אחרי שהצליחה להפעיל אותה – מה שלקח כחצי שעה – פיטרסן השתמשה במנוע חיפוש תלת ממדי כדי למצוא ולבנות 26 אייטמים נפוצים. "פשוט מחפשים, בוחרים ולוחצים 'הדפס''", היא אומרת, "ממש כמו בעבודה עם מחשב ומדפסת ביתיים". הפריט שאהבה ביותר הוא עציץ אמנותי עם מוטיבים של פוקימון, שבו היא שתלה קקטוס והעניקה לאמה מתנה.

פירס חישב כי 26 האייטמים שווים למה שמשק בבית ממוצע ידפיס במשך חצי שנה: דברים כמו ראש למקלחת, סיכות ומחזיקים לכלים שונים. פירס ופיטרסון חישבו אז את ערך השוק של כל אחד מהאייטמים, כשהם בודקים הן את הקצה הגבוה והן את הקצה הנמוך של הספקטרום. למשל, הדפסת נרתיק לטלפון נייד הושוותה הן לרכישה של נרתיק יקר כזה והן לרכישה של נרתיק זול. בהשוואה לאייטם זול, הדפסה הייתה חיסכון של 93 אחוזים. בהשוואה לאייטם יקר המדובר היה בחיסכון של 98.65 אחוזים.

"בהשוואה לרכישות זולות, המדפסת משלמת על עצמה תוך שלוש שנים, כולל כל עלויות ההדפסה, ואף מעניקה לכם רווח של 25 אחוזים. אחרי חמש שנים, זה רווח של יותר מ-100%. בהשוואה לרכישות היקרות המדפסת משלמת על עצמה תוך חצי שנה, ואחרי חמש שנים לא רק מכסים את כל ההוצאות הנלוות אלא חוסכים יותר מ-12,000 דולרים", מסביר פירס. חמש שנים הוא אורך החיים הממוצע של מדפסת כזו.

פירס מדגיש עם זאת שהחישובים הנוגעים למדפסת לקחו בחשבון רק אייטמים נפוצים להדפסת תלת ממד, לא הדפסה של ציוד מדעי מורכב, למשל.

תגיות:מדפסתמדפסת תלת-ממדית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה