חדשות בארץ

העיתונות הלבנונית: חיזבאללה חופר מנהרות ומפעיל מוצבי תצפית

כלי תקשורת לבנוניים מדווחים כי חיזבאללה נערך למערכה נוספת עם ישראל. "גבול הצפון מאוים במנהרות טרור לא פחות מאשר הדרום", מזהיר תא"ל יוסי לנגוצקי

מנהרות בגבול לבנון (צילום: פלאש 90)מנהרות בגבול לבנון (צילום: פלאש 90)
אא

העיתונות הלבנונית מדווחת על היערכות משמעותית של חיזבאללה בגבולה הצפוני של מדינת ישראל. העיתון הלבנוני "אל מסתקבל" דיווח כי חיזבאללה מפעיל מוצבי תצפית ומעקב ואף מנהרות, ומפר בכך את החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם, לפיה אסור לו לפעול באזור דרום לבנון, מדרום לנהר הליטאני. בעיתון נכתב כי "לחיזבאללה עמדות נסתרות וקדמיות על הגבול הבינלאומי עם ישראל כולל מנהרות אותן חפר לפני יותר מעשר שנים, בפרט באזור אל-לבונה מדרום לאל-נאקורה, המשקיפות על החוף הפלסטיני ועל היישובים הישראלים שלומי ונהריה".

דיווח דומה נראה גם בעיתון לבנוני נוסף, "אל ספיר", לרגל ציון 16 שנה לנסיגת ישראל מדרום לבנון. בעיתון הודגש כי פעילי ההתנגדות עושים לילות כימים לאורך קו הגבול עם ישראל, "מתצפתים, עושים הכנות וחופרים מנהרות המדירות שינה מעיני המתנחלים וחיילי האויב".

יצוין כי דיווחים אלה תואמים חששות ואזהרות הנשמעים מפי בכירים בישראל. אחד מהם הוא תא"ל במיל' יוסי לנגוצקי, הנחשב למומחה המוביל במאבק נגד תופעת המנהרות.

בראיון שהעניק לערוץ 7, אמר לנגוצקי כי גבול הצפון מאוים במנהרות טרור לא פחות מאשר הדרום. כאשר נשאל האם האדמה הקשה בצפון והמרחקים הקיימים שם בין היישובים אינם משנים מעט את פני התמונה, השיב כי אמנם יש הבדל בצפון לעומת הדרום, אך חשוב להפנות את תשומת הלב למנהרות שכרו בצפון קוריאה על מנת להחדיר מאות לוחמים לדרום קוריאה.

"המנהרות ההן נכרו באבן גרנית הקשה הרבה יותר מסלעי הדולומיט שבצפון הארץ, אורכן של המנהרות היה מספר קילומטרים ועוביין שני מטרים על שני מטרים", אומר לנגוצקי ומזכיר כי צפון קוריאה שומרת על קשרים הדוקים עם חיזבאללה.

"אני טוען כבר עשר שנים שלא יתכן שדבר כזה לא קורה בשטחנו. אם רק יחצבו כל יום מטר אחד ניתן לעשות חשבון של אלף מטר בשטחנו בשלוש שנים. את זה שהלבנונים יודעים לכרות מנהרות אנחנו יודעים משתי המלחמות בלבנון. ראה בגוגל איך חיזבאללה חפרו מנהרות מלבנון לסוריה. זה דבר הכי טריוויאלי שיכול להיות, אבל כדי להרגיע את התושבים אמרו שאין מנהרות, אז הרגיעו", תוקף לנגוצקי.

תגיות:לבנוןחיזבאללהמנהרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה