ונשמרתם

עצוב: הפסיד את כל כספו במפעל הפיס, ומתגורר כיום במגרש גרוטאות

זה ארבע שנים שרון (שם בדוי) מתגורר במגרש גרוטאות סמוך לראש העין. מי שרואה אותו כיום, מתקשה להאמין כיצד הגיע אדם מבוסס בעל הכנסה קבועה הגדולה מהממוצע במשק – למצב כזה. למעלה ממיליון שקלים, אותם השקיע בהימורים במכונות המזל של מפעל הפיס, ירדו לטמיון. אך רון סירב לעזוב את תחביבו הקלוקל, גם לאחר שאשתו עזבה אותו לצמיתות, וילדיו אינם מדברים איתו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זה ארבע שנים שרון (שם בדוי) מתגורר במגרש גרוטאות סמוך לראש העין. מי שרואה אותו כיום, מתקשה להאמין כיצד הגיע אדם מבוסס בעל הכנסה קבועה גדולה מהממוצע במשק – למצב כזה. למעלה ממיליון שקלים, אותם השקיע בהימורים במכונות המזל של מפעל הפיס, ירדו לטמיון. אך רון סירב לעזוב את תחביבו הקלוקל, גם לאחר שאשתו עזבה אותו לצמיתות, וילדיו אינם מדברים איתו.

הבית החלופי, שמשמש אותו כבר ארבע שנים, הוא קראוון מושכר, שבשעות היום משמש כעסק למחזור ברזל. אבל זה עוד טוב, כי לפני כן ישן ברכב מסחרי ישן במגרש הגרוטאות, שמתאים יותר למגורי בעלי חיים מאשר לבני אדם. התנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט, אבל זה המקסימום שהוא יכול להרשות לעצמו כרגע .

ההתמכרות שלו החלה ב'הימור אחד קטן, ודי', במכונה האוטומטית של מפעל הפיס. "חשבתי שיהיה נחמד אם ארוויח מזה משהו", הוא משחזר בריאיון ל'Mynet". התחלתי לשחק משחק אחד, ואפילו הרווחתי 100 שקל באותו יום. למחרת חזרתי, ואז כבר הפסדתי 500 שקל, כשמשם – כל מכה כזו הופכת להיות כואבת יותר.

"מכונות המזל הרסו לי את החיים, וטוב שהחליטו לסגור אותן", מסכם רון, שנפל לחובות גדולים וצבר 'אויבים' בשוק האפור, בבנקים, במשפחה ואיפה לא? כיום הוא מנסה להשתקם, אבל התהליך קשה מנשוא.

לדבריו, מי שנופל להימורים, ולא משנה עד כמה הוא אדם חזק באופיו – ההחלטה להפסיק כמעט איננה תלויה בו. "כשאתה יושב ליד המכונה אתה מרגיש סוג של אופוריה, וכאילו תחושת הזמן לא קיימת יותר. בכל לחיצה אתה מפסיד יותר ויותר כסף, אבל התקווה להרוויח גורמת לך להמר שוב ושוב, ואתה נשאב לזה חזק. אף אחד לא רואה אותך, אז אין גם מבוכה. מאוד קל להתמכר לסם ההימורים".

"לא הפסדתי רק כסף. הפסדתי את הבית והמשפחה שלי"

לדברי רון, שהיה מבוסס כלכלית לפני שנפל להתמכרות – הייתה ברשותו משאית עם מנוף, והוא הועסק בחברה שמובילה קומפרסורים לכל הארץ. הוא הרוויח טוב, ומעולם לא חסר לו דבר, אבל תמיד חלם, כמו אולי רוב האנשים – להרוויח בגדול מבלי להתאמץ כל כך, ומבלי לכתת רגליו בעבודה קשה.

הכל התחיל מהובלה לדרום הארץ, שהייתה אמורה לשלשל אל כיסו 1000 שקלים. "באותו יום הפסדתי 3,000 שקלים במכונות, ורציתי להחזיר את הסכום שהפסדתי. אז התקשרתי לבוס ואמרתי לו שיש לי פנצ'ר בגלגל, ושאני לא אוכל לעשות את ההובלה".

אחרי אותו טלפון, רון מצא עצמו מחוסר עבודה. "כל הכסף שהרווחתי בעבודה הקשה, היה הולך למכונות. הפיתוי היה גבוה, וזה לוקח בדיוק שנייה וחצי לקבל סיפוק רגעי מרגע הזכייה. אבל גם ההפסד הוא מיידי, וב-99 אחוזים מהמקרים אתה מפסיד יותר מאשר מרוויח.

"פעם הפסדתי 40 אלף שקל ביום, ומשם המצב רק הידרדר עד שכמו כדור שלג – אשתי עזבה אותי, שלושת ילדיי ניתקו איתי את הקשר ואפילו את הנכדים שלי לא ראיתי. איבדתי את הדברים הכי יקרים לי בחיים – הפסדתי את הבית ואת המשפחה שלי. כואב לי על זה מאוד, והייתי רוצה להחזיר את הגלגל אחורנית".

במהלך הזמן נאלץ רון למכור את המשאית והמנוף, ומצא עצמו עבד למכונות המזל. "הייתי מכור טוטאלית, ולא ראיתי בעיניים. אחרי שהתגרשתי עברתי לגור בתוך הרכב, ועכשיו אני משתקם. התחלתי לעבוד במוסך, הפסקתי עם ההימורים ואני מתחיל להרים את הראש".

תגיות:כסףהימוריםעוניונשמרתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה