טורים נשיים

הרבנית חגית אמאייב בטור מרגש: "לעולם לא אשכח את מעמד הר סיני הפרטי שלי"

אחרי שנות שממון במדבר הרוחני ששהיתי בו, קרה הנס הגדול של חיי

אא

לעולם לא אשכח את מעמד הר סיני הפרטי שלי. זה היה אחרי תקופה של בלבול גדול ורעש פנימי עצום שלא נתן לי מנוח. אני, שנולדתי וגדלתי כנכדה לניצולי שואה בבית חילוני-ליברלי, אף פעם לא הבנתי על מה ולמה לא טוב לי בחיי. כלפי חוץ היה לי כל מה שאדם מן השורה יכול רק לחלום עליו, אולם בפנים הייתי שבורה ומרוסקת. הרגשתי שאין טעם לכלום, וככל שהשגתי יותר ויותר עניינים גשמיים, הריקנות שבי הלכה והתעצמה, עד שכמעט ולא הותירה בי, ולו פינה קטנה של שמחה פנימית אמיתית.

נשלחתי על ידי אחי וגיסתי היקרים ל"נופש". ועוד איזה נופש... היישר מתל אביב.

הגעתי למקום ירוק כשציוץ הציפורים מקבל את פניי. ברגע הראשון בו נתקלו עיניי במספר אנשים בעלי חזות חרדית נדמה היה לי שהתבלבלתי במקום. עד מהרה הסתבר לי שלא כך הדבר, ושזהו 'ה-מקום', ועוד איך. "נו, מילא" אמרתי לעצמי, לפחות אהנה מהנוף הפסטורלי והשלווה הירוקה. הייתי משועבדת לחלוטין לתפיסה זרה שכל קשר בינה לבין יהדות מקרי בהחלט.

כאשר "נדבקה" אליי "אחת מהם" וביקשה ממני בחביבות שופעת שאבוא להתרשם מ"הרצאה מרתקת של הרב זמיר כהן", ביטלתי את הרעיון בהינף יד, אך לא היא שתוותר.

לאחר אילוצים נכנסתי בביטול בלתי מוסתר לאולם ההרצאות והתיישבתי ששה אלי-קרב. לא אני שאשתוק בזמן ש"שוטפים את מוחי". להפתעתי הרבה, הרב עלה במאור פנים ומצאתי עצמי נסחפת לתוך הרצאה מרתקת שהביאה הוכחות על אמיתות התורה. בתחילה הקשיתי קושיות מבלי שאטרח לבקש את רשות הדיבור. עד מהרה החלו להבזיק בראשי ובלבי הארות בזו אחר זו. סוגיות כה רבות שליוו אותי לאורך השנים החלו להתיישב על מקומן. הרגשתי שחמצן מהול באור חדש זורם בעורקיי.

קול דממה דקה מילא את יישותי. אף ברק או רעם לא יכול היה להשתוות לעוצמת האור וההד שליוו את מעמד קבלת התורה הפרטי שלי, ושל נערות רבות שסבבו אותי באותה העת.

מצאתי עצמי מלאה ברגשות מעורבים שערבלו בקרבן עבר, הווה ועתיד גם יחד. מה עושים עכשיו? האמת פרוסה פה לפניי, אז לאן מכאן?! החלטתי ויצאתי לדרך חדשה ומרתקת.

הרבה שליחים למקום ברוך הוא שמזכה כל יהודי ברגע המתאים והמדויק לו ביותר, לקבל את התורה ולשמוח בה שמחה שמחייה את עצמותו, את חושיו, ומענגת את נשמתו בתענוג שאין שני לו בעולם הזה, בבחינת מעין עולם הבא.

אם כן, העצבות שהעיבה והעיקה על נשמתי קודם לכן התחלפה והפכה מנגע לעֹנֶג מתוק ש"כולו רצוף אהבה". וכדברי האור החיים הקדוש: "כי התורה כוללת כל הטובות שבעולם".

ניתן להזמין את הערכות לייעוץ והעצמה ואת הספר של הרבנית חגית אמאייב בהידברות שופס. חייגו: 073-222-12-50

חגית אמאייב היא יועצת משפחתית ופסיכותרפיסטית. לפרטים – אתר "בשניים ויותר" ובמייל bshnaeem@gmail.com

תגיות:פרשת יתרוקבלת התורההרבנית חגית אמאייב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה