בריאות ותזונה

שבעה מאכלים קלים-להשגה שאתם פשוט לא אוכלים מהם מספיק

נמאס לכם לשמוע מה לא כדאי לאכול? הנה רשימה של שבעה מזונות בריאים להפליא, קלים להשגה, שאנחנו פשוט לא אוכלים מהם מספיק

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רוב החומר שנכתב בענייני תזונה מספר לנו שאנחנו אוכלים יותר מידי, ומהדברים הגרועים ביותר. יותר מידי קמח לבן (שעדיף להתפטר ממנו לגמרי) יותר מידי סוכר (רעל גמור בעיני מומחי תזונה), יותר מידי קפאין וממתיקים מלאכותיים...

אבל 'סור מרע' הוא רק חצי מהדרך לתזונה בריאה. 'עשה טוב' חשוב לא פחות. מסתבר שיש לא מעט מזונות נפוצים ואפילו זולים למדי שהם פצצות-בריאות של ממש, אבל אנחנו פשוט לא אוכלים מהם מספיק. הנה שבעה מזונות כאלה, כולם ניתנים להשגה בסופר הקרוב ולא דורשים מסע לחנות הטבע היוקרתית ביותר בעיר.

1. רימונים

לא רק בראש השנה: הפרי האדום גדוש כולו בנוגדי-חימצון, כימיקלים טבעיים שמחסלים את הרדיקלים חופשיים, הכימיקלים שפוגעים ברקמות וגורמים למחלות רבות, ממחלות לב ועד סרטן ואלצהיימר. בחצי כוס של גרעיני רימון יש רק 72 קלוריות – וארבעה גרמים של סיבים תזונתיים.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

2. סרדינים

כן-כן, השימורים הצנועים האלה בריאים הרבה יותר מכפי שאתם חושבים. סרדינים הם אחד המקורות הטובים ביותר לאומגה-3, השומן ששומר על בריאות הלב ומשפר את מצב הרוח. הם גם אחד המקורות הטובים ביותר לוויטמין D (להזכירכם, בעולם שוררת היום מגיפה של מחסור בוויטמין D, וישראל אינה יוצאת דופן מהבחינה הזו). בגלל מידותיהם הקטנות, סרדינים גם לא מכילים את הרעלים שנספגו לגופם של דגים גדולים יותר בגלל בעיות זיהום.

3. שיבולת שועל

בכוס של שיבולת שועל יש 4 גרמים של סיבים תזונתיים, שהוספתם לתזונה מורידה את הכולסטרול 'הרע' בגוף. בנוסף, מחקרים מצאו שארוחת בוקר המכילה שיבולת שועל – פחמימה המשתחררת באיטיות בגוף – מסייעת בשריפת מאגרי השומן של הגוף בעת פעילות גופנית שתתבצע בשעות שאחרי הארוחה.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

4. קיווי

הנה עוד פרי שמגיע לו יחס מכבד יותר. הפרי הקטן והחמצמץ מכיל לא פחות מ-115% מכמות ויטמין C המומלצת ליום. והוא גם דל קלוריות: בסך הכל 45 בפרי אחד.

5. קינואה

קינואה היא כבר מזמן לא רק אופנת שוליים של חובבי-בריאות קיצוניים. מדובר בגרעינים מלאים וגדושים בחלבון וסיבים תזונתיים – ולוקח בסך הכל 20 דקות לבשל אותם. לקומבינציה הייחודית של חלבון וסיבים תזונתיים שמציעה הקינואה יש יתרון גדול בכך שהיא גורמת לנו להישאר שבעים למשך זמן רב הרבה יותר.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

6. עדשים

עדשים הם לא רק קטנייה זמינה, זולה, וקלה להכנה – בחצי כוס של עדשים מבושלים יש יותר מתשעה גרמים של חלבון ולא פחות משמונה גרמים של סיבים תזונתיים! אם זה לא מספיק, עדשים הם גם מקור מצוין לברזל ולחומצה פולית.

7. שום

שום הוא האנטיביוטיקה האמיתית של הטבע. שלל מחקרים הוכיחו זאת: צריכה קבועה של שום לא רק מגבירה את פעילות המערכת החיסונית של הגוף אלא גם מגנה מטווח רחב של מחלות ממאירות. כדי להפיק מהשום את מרב התועלת, קצצו אותו והניחו לו לעמוד עשר דקות לפני שאתם מוסיפים אותו לאוכל. ובינינו, יש מעט מאד מאכלים שלא ישתבחו בטעמם בזכות תוספת של שום קצוץ.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

תגיות:מאכליםבריאותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה