חדשות בעולם

כואב לכם הגב? אל תמהרו ליטול תרופות

איגוד הרופאים האמריקני פרסם מסקנות מפתיעות לגבי טיפול בכאבי גב תחתון – מומלץ להשתמש ביוגה, מתיחות ופיזיותרפיה. תרופות? רק כמוצא אחרון

אא

כואב לכם הגב? אתם מתכננים לרוץ לרופאים, לאורתופדים ולבצע בדיקות? כדאי שתעצרו. הנחיות חדשות שפורסמו היום (שלישי) בכתב עת אמריקני בשם Annals of Internal medicine קובעות למרבה הפלא כי הטיפול בכאבי גב תחתון צריך להתחיל בחימום האזור, ביוגה, במתיחות ובפיזיותרפיה. לגבי הטיפול התרופתי קובעות ההנחיות כי יש להשתמש בו רק כמוצא אחרון.

על ההנחיות הללו חתום איגוד הרופאים האמריקני, אשר ממליץ להשתמש בשיטות טיפול כמו לייזר רך, שיקום, דיקור סיני, ביופידבק, ועוד. כמובן שעל הטיפולים להיות מועברים אך ורק על ידי אנשי מקצוע שעברו הכשרה מתאימה.

על פי ההנחיות של האיגוד יש להימנע משליחת המטופלים לבדיקות כמו CT אשר עלותן גבוהה והן כוללות קרינה מרובה. אם שיטות הטיפול שהומלצו לא הועילו, מציינים הרופאים כי ייתכן שיהיה כדאי להשתמש בתרופות כמו איבופפרופן ונפרוקסן, כמובן על פי חוות דעתו של רופא מומחה. עוד קבעו הרופאים במאמר כי התרופה המוכרת פראצטמול נמצאה כבלתי מועילה באופן משמעותי לכאבי גב תחתון.

תגיות:כאבי גבאיגוד הרופאים האמריקניהמלצות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה