חדשות בעולם

טלטלה בממשל טראמפ: היועץ לביטחון לאומי התפטר

פרשת המגעים עם שגריר רוסיה בוושינגטון הובילה להתפטרות דרמטית של היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, מייקל פלין

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, מייקל פליןהיועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, מייקל פלין
אא

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, מייקל פלין, התפטר הבוקר (שלישי) מתפקידו. הסיבה: ביקורת קשה שספג פלין סביב המגעים שניהל עם שגריר רוסיה בוושינגטון, עוד בטרם נכנס טראמפ לתפקידו.

השיחות בין פלין לשגריר הרוסי סרגיי קיסלייק מהווים עבירה על החוק, לפיו אסור לאזרחים פרטיים להתערב במדינות החוץ של וושינגטון. ב"וושינגטון פוסט" דווח כי פלין דן עם שגריר רוסיה אודות הסרת הסנקציות מעל מוסקבה. בבית הלבן לא הגיבו ובקרמלין הכחישו כי השניים שוחחו על הסרת הסנקציות.

כלי תקשורת אמריקניים דיווחו הלילה מפי גורמים רשמיים בממשל כי התובעת הכללית לשעבר סאלי ייטס, העבירה בסוף החודש שעבר מסר לדון מגאן, יועצו של טראמפ בבית הלבן, שבו נאמר כי היא סבורה שפלין שיקר בנוגע למהות שיחותיו עם השגריר, והזהירה כי הוא חשוף לסחיטה של הרוסים. על פי הדיווחים, לא ברור מה מגאן עשה עם המידע הזה.

במכתב ההתפטרות כתב פלין: "לצערי, בגלל רצף האירועים המהיר, נאלצתי לעדכן את סגן הנשיא ואחרים במידע חלקי לגבי השיחות שקיימתי עם השגריר הרוסי. הבעתי את התנצלותי הכנה בפני הנשיא וסגן הנשיא, והם קיבלו אותה. היה לי הכבוד לשרת את ארה"ב ואת אזרחיה באופן כזה. אני יודע שעם ההנהגה החזקה של הנשיא טראמפ, סגן הנשיא פנס והצוות הנהדר שהם מרכיבים זו תהיה אחת הנשיאויות הנפלאות ביותר בהיסטוריה".

פלין היה גנרל בצבא ארצות הברית וראש סוכנות המודיעין ההגנתי (DIA). הוא היה אחד מתומכיו הראשונים של טראמפ, והוא קרא לשיקום היחסים בין ארצות הברית לרוסיה. את מקומו ימלא באופן זמני הגנרל בדימוס קית' קלוג, כאשר המועמד המוביל להחליפו הוא ראש ה-CIA לשעבר, הגנרל בדימוס דייוויד פטראוס. 

תגיות:ממשל טראמפמייקל פלין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה