שידוכים וחיפוש זוגיות

רווקים ורווקות – למה השדכנית לא מתקשרת כבר חצי שנה?!

כל כך הרבה שידוכים ופגישות עברתי, ואני משתדלת לזכור כל הזמן שזה לא האנשים שמכאיבים לי, אלא שכל התהליך של הרווקות הוא מאת ה'. המכתב שלא יישלח לעולם

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

לכל הרווקים והרווקות,

תופעת הרווקות המאוחרת היא מאת ה' יתברך. ואם זה ממנו, זה בטוח לטובה, כי אבא שבשמיים הוא המקור לכל הטוב בעולם. אם פעם פגשתם אדם שהתרגשתם מטוב ליבו, דעו שבורא עולם הוא כפל כפליים, הוא מלך רחום וחנון, אין יותר רחמן ממנו.

השכל האנושי מנסה לתרץ את תופעת הרווקות המאוחרת בבררנות יתר ובעוד כל מיני סיבות, שחלקן נכונות – אך הן רק סיבות. המסובב לזה הוא  בורא עולם. אנו צריכים לדעת שזה לטובתנו, כי אבא לעולם לא יעשה רע לילדיו, ומאת ה' יוצא רק טוב. צריך לחזק את האמונה הזאת היטב. לפתור את הבעיה איננו יכולים, אך לנסות לעשות השתדלות אפשר, ובעיקר השתדלות רוחנית, כמו תיקון עצמי. כל אדם יודע היטב במה הוא צריך שיפור – אם זה במידות, אם זה בשמירת מצוות בצורה מדוקדקת יותר, כמו מצוות שאדם דש בעקביו ומקיימם ללא חשק, או איסורי תורה שהרבה נכשלים בהם ולא יודעים חומרתם, כמו איסור לשון הרע ורכילות. וכמובן ריבוי בצדקה וחסד, תפילה מעמקי הלב. דיבור ישיר עם בורא עולם הוא התרופה המועילה ביותר ללב שבור, שהרי אבא יודע מה אנו עוברות, הוא יצר את המציאות הזו ואנו לא מבינים את חשבונותיו.

יש לעשות גם השתדלות גשמית, אך לדעת שמאחורי הכל עומד הקב"ה, ולא בשר ודם עוזר לי או מכעיס, אלא רק אבא הטוב עומד מאחורי כל השליחים, הטובים והטובים פחות, ומאחורי כל המקרים שעוברים עלינו.

*הוא העומד מאחורי המתנה לתשובה מבחור שכבר מברר עלי במשך שבועיים, וסבלנותי פוקעת!

*הוא העומד מאחורי בחור שכל כך התאמצתי בכדי לפגוש אותו – נסעתי רחוק, לקחתי יום חופשי מעבודה שקשה למצוא בה מחליפה, והוא אחרי חצי שעה אומר שהוא ממהר לרכבת (ממש רמז דק שאתה לא רוצה בי).

*הוא העומד מאחורי זה שהשדכנית לא מתקשרת במשך חצי שנה.

*הוא העומד מאחורי אמא שבכל בוקר מביאה את בתה לגן ואומרת לי "וואי, יש לי מישהו מיוחד להציע לך", והולכת (נו תציעי כבר! מה נסגר?).

*הוא העומד מאחורי אנשים טובי לב (ממש), שמציעים לי בחורים שלא קשורים בגרוש לרקע שלי.

*הוא העומד מאחורי שדכנית שחושבת שהיא מכירה אותי (אני בחורה חרדית לכל דבר), ומפגישה אותי עם אדם שגורם לי להיות בשוק כל הפגישה (מישהו עם ז'קט מעור ומכנס צמוד, לא שהלבוש קובע, אבל כאן הוא כן קבע).

*והוא העומד מאחורי כל אלו שאומרים לי "אני חושבת שאת בררנית" (אני כבר לא מתאמצת לומר להם שאני לא, ושאכפת לי רק מידות ויראת השם, לא עדות ולא יופי. שפשוט ימשיכו לחשוב שאני כזאת, לא אכפת לי).

ובאמת שיש לי עוד מגילות לכתוב, אך לא אלאה אתכם בכל ניסיונותי, אלא אכתוב את המסקנה: אבא שבשמיים, האוהב והאהוב, עומד מאחורי הכל! במצבים אלו אני נזכרת שזה ניסיון – האם אשאר רגועה ושלווה, ואבין שזה ממנו, ולטובתי, להשלמת תיקון נפשי, ושכולם הם רק שליחיו, ולפעמים ה' נותן לי הארות שאני מבינה בפשטות איך זה היה בהשגחה פרטית מושלמת לטובתי – או שחלילה אכנס לכעס ולמרמור על הסביבה. כאשר אני מצליחה (בסיעתא דשמיא, כמובן) להתגבר על הרגשות השליליים, ולקחת את זה למקום של אמונה ורוגע, של שמחה וביטחון, למקום של תפילה ותודה – אזי מגיעה לליבי שלווה מבורכת, חיבוק מאבא שבשמיים, התעלות רוחנית עצומה. ואם בנוסף לזה הצלחתי גם לומר תודה לה' על הניסיונות הללו, הרגשת האמת בתוכי מתעצמת, ואין אושר גדול מזה. אני מרגישה מיוחדת ומרוממת עד לניסיון הבא, שגם אותו אצלח, בעזרת ה'. ושלא תטעו – יש גם אנשים טובים וצדיקים שבאמת מנסים לעזור, והם מעודדים ומחזקים. תודה לאותם אנשים.

תודה לך, בורא עולם, על הניסיונות שמרוממים אותי. תודה על מתנת האמונה, ועל הכוח לכתוב מכתב זה.

יהי רצון שנזכה להתעלות ולהתעצם מתוך כל ניסיון, ושכל הרווקים והרווקות, ואני בתוכן, יזכו להקים בתים נאמנים של תורה ומצוות, חסד ויראת שמיים. ה' יודע שאנו רוצים בתים כאלה, והוא רוצה יותר מאיתנו שכבר נתחתן. יהי רצון שבשנה זו יהיה סוף לרווקות המאוחרת, כפי שאמרה הרבנית ימימה מזרחי הצדיקה: תשע"ז – תהיה שנה עם זיווגים. אמן!

רוצים גם אתם לקחת חלק במדור של אתר הידברות, "המכתב שלא יישלח לעולם"? שלחו לנו את המכתב שלכם לכתובת support@htv.co.il ואולי נפרסם גם אותו.

תגיות:רווקיםרווקותשידוכיםהמכתב לא יישלח לעולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה