סיפורי אמונה

כיצד זכו גדולי ישראל להאיר את העולם בתורתם? הרב שטיינמן בתשובה מפתיעה

עצה פשוטה וזמינה לכל אחד: בזכות כיבוד אב ואם זכו גדולי ישראל לעמול בתורה ולהאיר את העולם

מרן הגראי’’ל שטיינמן (צילום: פלאש 90)מרן הגראי’’ל שטיינמן (צילום: פלאש 90)
אא

מרן הרב שטיינמן הפתיע פעם את תלמידו, שאמר לו: "כיצד זכו האנשים ה'גדולים' למה שזכו? – בגלל הכיבוד אב ואם המיוחד שלהם".

הרב שטיינמן הוסיף ופירט: "כגון רבי חיים מבריסק זצ"ל, הרי אי אפשר לתאר כיצד כיבד את אביו ר' יושע בער (ה'בית הלוי'), ממש רעד מפניו. גם החזון איש ומשפחתו כיבדו את הוריהם בצורה נפלאה. ה'חזון איש' הקפיד לא לקרוא לאדם שקרוי כשם אביו 'שמריהו יוסף' בשמו. עד כדי כך הגיעה עוצמת כיבוד אב של החזון איש".

עוד סיפר הרב שטיינמן בשם חמותו, מרת שרה קורנפלד ע"ה, שסיפרה שאצלם בבית היה חשיבות גדולה אצל הבנות לזכות לסדר את מיטת אביה (הרב אליעזר הכהן הולנדר זצ"ל). עד כדי כך הגיעו פני הדברים: ביום שרצו לתת פרס לילד הוא היה מסדר את מיטת אביו, ואם הגיע לילד להיענש על דבר מה – העונש היה שנלקחה ממנו הזכות לסדר מיטת האבא.

יודע המעשה שפעם ילד שאל את החזון איש: "כיצד זוכים לגדול בתורה?", והשיב לו החזון איש: "על ידי מצוות כיבוד אב ואם". יהודי ניגש לרב שטיינמן וסיפר לו את המעשה הנ"ל, תוך שהוא מתפלא: "והרי וודאי החזון איש זכה לגדול בתורה על ידי כח יגיעתו העצומה בתורה", אמר. השיב לו הרב שטיינמן: "ודאי שהכל מכח יגיעתו, אבל צריך גם זכות בשביל לזכות, והזכות היתה כיבוד אב ואם". כלומר: בזכות כיבוד אב ואם זכה ליכולת העצומה של עמל התורה, עד שהפך לגדול בישראל.

הרב זמיר כהן מורה את שביל הזהב במצווה היקרה: כיבוד הורים. לפעמים, דווקא כשמתחזקים בתורה, נוצרים לא מעט חיכוכים. בפינה זו מסביר הרב איך מיישבים איתם סוגיות ושומרים על כבודם, מבלי לעבור על ההלכה:

 
בהרצאה זו עונה הרב זמיר כהן על מגוון שאלות שמתעוררות בנושא כיבוד הורים אצל בעלי תשובה:
 
הרב אברהם בן אסולין על כיבוד הורים:
 
מומלץ: פעמים רבות חולפת בראשנו מחשבה שהחיים שלנו קשים ומרים בגלל ההורים שלנו. המצב חריף יותר אצל בעלי תשובה, שלא גדלו בבתים דתיים. מה אומרת היהדות על כיבוד הורים שכאלה? מסתבר שהרבה יותר ממה שסיפרה לנו הגננת, לחצו כאן.
 
15 עובדות שאולי לא ידעתם על מצוות כיבוד הורים, לחצו כאן.
תגיות:כיבוד הוריםהרב שטיינמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה