טורים נשיים

גם אם מבקשים מה’ ולא נענים בדיוק כפי שרוצים, עלינו להבין את הנקודה

הקב"ה יודע בדיוק מה היא טובתנו. אם אנחנו מתפללים על משהו מסוים, יתכן שהקב"ה ישמע לתפילתנו וייתן את בקשתנו – אך היא לא תהיה טובה עבורנו... לכן צריך להתפלל מעומק הלב, שהקב"ה ישלח לנו בדיוק את הדברים הטובים לנו, ושייתן לנו את הכח לקבל הכל באהבה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לאחר 120 שנה מגיע אדם לשמיים. הוא פוגש את הבורא יתברך ושואל אותו: "אבא, התפללתי בלי סוף שתשלח לי אישה, למה לא שלחת?" עונה לו הבורא: "שלחתי, לא רצית לקחת".

כל אחד מאיתנו זקוק למשהו ומתפלל עליו. כל אחד מאיתנו מחכה לרגע בו תפילותיו יתגשמו והוא יזכה סוף סוף לקבל את מבוקשו. השאלה היא האם מה שאנו מבקשים הוא באמת הדבר הכי טוב בעבורנו? האם אנחנו יודעים כיצד להתפלל ועל מה? כיצד נקרב את הישועה שלנו?

אם אדם רוצה לקבל את הטוב ביותר, עליו לבקש משהו שבעזרתו יעבוד את השם יתברך. שהרי אם אתה לא מבקש בשבילך, אלא בשבילו, אתה בעצם שם את רצונו לפני רצונך ומוכיח לו שאתה מכיר בקיומו ובגדולתו, יודע את מקומך לעומת מקומו, אוהב אותו עד כדי כך שכל רצונך זה לקיים את רצונו! לעשות לו נחת! תתפלל להשם שישלח לך זיווג כדי לבנות בית של תורה בקדושה ובטהרה, תבקשי מהשם שישלח לך זיווג כדי שתזכי לקיים את מצוות טהרת המשפחה, כדי שתזכי לכסות את שיערך, כדי שיהיה לך בעל שתוכלי לשלוח אותו ללמוד תורה. רוצה עבודה טובה? תבקש מהשם עבודה שבעזרתה תוכל להפריש כספי מעשרות ולפרנס את משפחתך בנחת ובהיתר, רוצה ילד? תבקשי ילד כדי שתוכלי לגדל אותו לעבודת השם, להיות בן תורה אמיתי. תבקש רכב טוב כדי לנסוע בו בשמחה לקיום מצוות, תתפללי שהשם ייפה אותך על מנת שתהיי יפה בעיני בעלך ולא במטרה לקבל תשומת לב משום מקום אחר מלבד תשומת ליבו של בעלך ושל השם יתברך. תתפלל לשם שמיים, ותהיה בטוח שתקבל את הטוב ביותר! זה עובד!

תאר לעצמך אדם שיוצר מכונה משוכללת וגאונית. הוא עובד עליה ומטפל בה במשך שנים כדי שתגיע לתוצאה המקסימלית שלה, שתמלא את התפקיד שלה כשהיא ממצה את היכולות שלה עד תום. הוא רוצה שהיא תהיה הכי מוצלחת, שהיא לא תתקלקל חלילה, שלא תעשה רק חצי עבודה. הוא יצר אותה מהבסיס שלה, מחתיכת הפח הראשונה, הוא היה מעורב בכל שלב ושלב בהקמתה והוא דואג לה כאילו היא הדבר היקר ביותר שיש לו. האם האדם הזה שהמציא את המכונה, ידע בדיוק מושלם כיצד לתפעל אותה? כמובן שכן, יותר טוב מכל אחד אחר, שהרי הוא מכיר את כל המנגנון שבתוכה, את כל החלקים הכי קטנים, את כל הפעולות שהיא מסוגלת לעשות. הוא יודע מה עלול להזיק לה ומה יכול לשפר אותה, והוא שומר עליה ממזיקים ומפגעים למיניהם. אם כך, הבורא יתברך, שברא את האדם, יודע בדיוק מושלם שאין כדוגמתו כיצד האדם פועל מבפנים, הוא יודע היטב מה מזיק לו ומה משפר אותו, מתי הוא צריך לנוח ומתי לעבוד, מכיר ביכולותיו ובגבולות שלו, יודע מתי הזמן הנכון בשבילו לפעולה כזו או אחרת, דואג שהוא לא יתקלקל, חלילה. הוא יצר אותו מהבסיס שלו, מעורב בכל שלב ושלב מהרגע הראשון ועד לרגע האחרון ואנחנו הדבר הכי יקר לו בעולם.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

אם אתה מבקש משהו ולא מקבל, דע, אחי היקר, שזה אך ורק לטובתך. אנחנו לא תמיד יודעים מה הדבר הכי נכון בעבורנו, ולכן חשוב שנדע גם מה לבקש וכיצד לקבל את מה שמגיע. רבי נחמן זצ"ל אמר שאם קיים חוסר, סימן שלא התפללו עליו כלל או לא התפללו עליו מספיק, אין דבר שלא ניתן להשיג בעזרת תפילה! משה רבנו התפלל 515 תפילות (כמניין 'ואתחנן') כדי שהשם ייתן לו להיכנס לארץ. לאחר 515 תפילות אמר לו הבורא: חדל מלהתפלל! מדוע הבורא ביקש ממנו להפסיק? שהרי הוא יכל פשוט לא לתת לו את מבוקשו, אלא שאנו למדים מכאן דבר גדול מאוד – לכל דבר יש מניין תפילות מסוים שצריך להתפלל על מנת להשיגו, ואם משה רבנו היה מתפלל עוד תפילה אחת, הבורא היה חייב להכניסו לארץ ישראל! ומאחר שלא רצה בזה, ביקש ממנו לחדול. את הכל אפשר להשיג בעזרת תפילה, אך האם כל מה שאנו יכולים להשיג אכן נכון לנו? אדם מתפלל בכל מאודו, ומבקש מהקב"ה שישלח לו את פלונית כזיווגו כי אותה הוא רוצה. והקב"ה מקבל את תפילתו ומשדך ביניהם. יכול להיות שהקב"ה ייעד לך מישהי אחרת, מתאימה לך הרבה יותר, אך מאחר שהתפללת על זאת דווקא, הקב"ה הקשיב לך ושלח לך אותה. ויכול להיות שהפסדת את האישה של חייך! לעולם אל תתפלל על אדם מסוים שיהיה זיווגך. בקש מהקב"ה שיקרב אליך את האדם הנכון לך ביותר, כי הוא יודע הרבה יותר טוב ממך מי מתאים לך, מי יעזור לך לתקן את עצמך, למלא את התפקיד שלך בעולם הזה. אל תיפול למלכודת הרגש! לאדם יש בעיות במקום העבודה שלו, והוא מתפלל להשם שלא יפטרו אותו. התפילה הנכונה תהיה לבקש מהשם שיעזור לך להבין מה המסר ומה השיעור שאתה אמור ללמוד, ושאם עבודה טובה יותר צריכה להיות שלך, שידריך אותך לשם. קבל הכל באהבה גמורה! אישה מתפללת שתיכנס להריון בחודש הזה, לא נפקדת ומצטערת צער גדול... אחותי היקרה, אין לך מושג מה הבורא מתכנן לך, אבל דעי שזה הכי טוב בשבילך. יכול להיות שהבורא יתברך רוצה להביא לך ילד עם נשמה גבוהה מאוד, אך עלייך לעבור עוד מבחן או שניים לפני שתזכי בו. סבלנות ואמונה, דעי להתפלל לבורא שיוביל אותך לילד שהוא ייחד בשבילך, בזמן הנכון ביותר, ולא לשכוח להתפלל לקבל הכל באהבה. ואם התפללת מעומק ליבך ולא קיבלת, דע שזה רק כי הבורא יתברך ריחם עליך ולא רצה לתת לך משהו שעלול להזיק לך, ואין תפילה שבה ריקם... יכול להיות שבעזרת התפילה הזו אמנם לא קיבלת את מה שביקשת, אך ביטלת גזרות מעליך, מעל קרוביך, מעל עם ישראל כולו! לכל תפילה יש כוח, לכל תפילה יש משמעות, תהיה בטוח שהיא הולכת למקום בו היא תוכל להועיל באמת. זה שאמר והיה העולם לא עושה טעויות.

אדם מתפלל לזיווג בכל מאודו, כ"כ רוצה להקים בית בישראל! והקב"ה שולח לו אישה מדהימה, אך הוא פוסל אותה כי היא לא רזה מספיק או שיש לה אף קצת עקום... כל אחת היא בתו של הקב"ה! כל אחד הוא בנו של הקב"ה! ברגע שנשכיל להסתכל כך על אנשים, נוכל להביט עליהם באור חיובי. אם יש מציאת חן בסיסית, תן צ'אנס, אל תפסול! כי יכול להיות שהנשמות שלכם נועדו להתחבר. הקב"ה יודע מה הוא עושה, ובסופו של דבר, כשתאהב אותה באמת, היא תהפוך להיות האישה היפה ביותר בעולם בעיניך. אתה מתפלל על זה ללא הרף ושולל מראש את כל המתנות שאתה מקבל... הקב"ה שומע אותך, הוא רוצה לתת לך. זה לא תמיד מגיע בדיוק בעטיפה שאתה מדמיין או רוצה, אבל זה מגיע בעטיפה שהכי מתאימה למה שאתה צריך! אדם חייב לדעת שכל התורה כולה עומדת על היכולת לבטל את רצוננו למול רצונו. ברגע שנפנים בתוכנו שהוא יודע טוב יותר מאיתנו מה טוב לנו, נדע שמה שהוא נותן לנו, זה אולי לא בדיוק מה שאנחנו רוצים, אך זה בדיוק מה שאנחנו צריכים. על כן, רצוננו מבוטל למול רצונו, שהרי רצונו הוא להטיב לנו תמיד, גם כשאיננו מבינים. היזהר במה שאתה מבקש, זה עוד עלול להתגשם... אז דאג לבקש מעומק הלב שרצונו יהפוך לרצונך, וממילא תקבל באהבה את הטוב ביותר בשבילך.

ולסיום, הדבר החשוב ביותר, לפני שאתה מתפלל ומתייגע לדבר הזה שכל כולך מתאווה לקבל, זכור שברגע זה ממש יש מישהו שמתפלל בדמעות כדי לקבל משהו שלך כבר יש, ואתה מקבל אותו כמובן מאליו. זכור את כל מתנות החינם שקיבלת ושאתה מקבל בכל רגע מהבורא הטוב והמטיב, שאין גבול לרחמיו ואהבתו אלינו. זכור להעריך ולהודות, דע להביט היטב על כל מה שקיבלת ותיווכח שיש לך כל מה שאתה צריך כדי להיות מאושר היום, עכשיו! ומתוך המקום הזה, מתוך ההודיה וההכרה בטוב העצום, דבר עם אבאל'ה, תגיד לו תודה על הכל ושאתה סומך עליו בעיניים עצומות שישלים את מה שאין, בידיעה גמורה שהוא יודע הכי טוב מתי הזמן הנכון לכך. זכור שהשעון של בורא עולם אמנם שונה מהשעון שלנו, אך הוא מדויק יותר. יהי רצון שנדע להתפלל תפילה כנה מתוך הנשמה, שכל רצונה היא לעשות רצונו.

תגיות:בעלי תשובהמיטל בוארון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה