פעילות הידברות

הידברות מסביב לגלובוס

בריטניה, רוסיה, טורקיה, סין, אוסטרליה, תאילנד, ברזיל, ארגנטינה, מקסיקו, פנמה, קנדה, איטליה, אוסטריה וכ-20 יעדים מחוף לחוף בתוך ארצות הברית - לכל אחת מן המדינות הללו הגיעו אנשי הידברות, לעיתים אף יותר מחמש פעמים, כשבראשם הרב זמיר כהן. קבלו טעימה מהפעילות הענפה, המדהימה והמרשימה של הידברות בחו"ל

אא

אני עומדת במשרדו של סמנכ"ל הידברות, ניר גרמי, ומולי מפת יעדים מסומנת לרוב. "בכל המקומות הללו כבר היינו", מסביר לי ניר. "בעזרת השם נגיע גם לשאר המקומות בעולם. היכן שיש יהודים - אנחנו שם".                  

מזה שנים מפעיל ארגון הידברות רשת מסועפת של סניפים עולמיים, המקשרת בין הקהילות הגרות ברחבי תבל, לבין הארגון העולמי, שבסיסו בארץ הקודש, וכל מלאכתו קודש.

כיצד הכל התחיל?

בעוד העולם הפך לכפר גלובאלי עסקי החוצה גבולות, שפות ותרבויות בתחומים הגשמיים, הידברות הצליחה להביא את יהודי העולם תחת מטריה אחת של רוחניות, תורה, מצוות ואמונה. כפר גלובאלי יהודי, אם תרצו. בעידן הטכנולוגי, עם ערוצי המדיה הרבים, יכול יהודי מארצות הברית לצפות בערוץ הטלוויזיה של הידברות, בעוד יהודי מיפן נמנה על אחד ממיליוני גולשי האתר מידי חודש. אם חשבתם שבזה מסתפקים אנשי הארגון - טעות בידיכם. מידי שנה, צוות הארגון, בליווי מרצי ומרצות הידברות, ובראשם הרב זמיר, יוצאים מתוך מסך הטלוויזיה, אורזים את מטלטליהם, וטסים מסביב לעולם. לעתים אף למקומות קטנים ומרוחקים, שרבנים אחרים לעולם לא יגיעו אליהם, במטרה לחזק, לקרב ולהשפיע. בזכות זאת, מעל 100,000 יהודים מרחבי העולם זכו בעשור האחרון לקחת חלק בכנסים של הידברות. מצד הארגון, כל נסיעה שכזו כרוכה בהמון משאבים, אך כשאהבת ישראל נגד עיניהם, עבור אנשי הידברות גם השמיים הם לא גבול.

כיצד הם עושים זאת?

 

ההכנות לנסיעה

"ההכנה לפני כל נסיעה שכזו, אורכת חודשים שלמים של תכנון ולוחות זמנים. הכל צריך להיות מדויק. טיסות, רכבים, מקומות לינה, אולמות ומוזמנים. כך עוברים מקהילה לקהילה. זו אופרציה אדירה, אבל שווה כל מאמץ. יש ביקוש גדול לכנסים ולשבתות המיוחדים שאנו מקיימים, וקשה לסרב כשמנגד עינינו השליחות החשובה ביותר - לקרב כל יהודי ויהודיה אל ערכי היהדות, בלי קשר למרחק הפיסי או הרוחני שלהם".

כשגרמי מדבר על 'להגיע לכל קהילה', הוא אינו מגזים. ברשימת המקומות אליהם הגיעו אנשי הידברות עד כה נמנות מדינות כגון: בריטניה, רוסיה, טורקיה, סין, אוסטרליה, תאילנד, ברזיל, ארגנטינה, מקסיקו, פנמה, קנדה (בקרבת אלסקה!), איטליה, אוסטריה ועוד כ-20 יעדים מחוף לחוף בתוך ארצות הברית. בכל אחד מן המקומות הללו ביקרו אנשי הידברות יותר מפעם אחת, לעיתים אף יותר מחמש פעמים.

עם בוא אנשי הידברות לעיר, המוני איש מתקבצים סביבם, במטרה להרגיש מקרוב את העוצמה והאחדות.

כיצד זה מרגיש ללורה כהן, ישראל גד, תמר היימן ותקווה סיידה, אשר רחוקים גיאוגרפית מארץ הקודש, אך בקרבם פועם לב יהודי הכמה לקדושה?

 

נוגעים בכולם סביב לעולם

"הידברות בשבילי זה כל מה שלא הכרתי ביהדות - הלכות, פרשת השבוע, השקפה נכונה, ולמעשה - כל תוכן שמביא להתחזקות באמונה כשקשה להמשיך. הידברות הכירה לי יהדות יפה, חכמה וטובה, שלא הכרתי לפני כן. מעל הכל, אני מרגישה שלהיות מחוברת לארגון כזה זו הזכות להיות חלק מדבר עצום".

לורה כהן, ניו יורק, ארצות הברית

עבור לורה ורבים אחרים, ההמתנה בין סבב כנסים למשנהו, מלווה בלימוד מעמיק דרך האתר, הספרים והדיסקים. החשיפה להידברות היא הפתח שלהם לעולם מלא בידע ובתוכן, המחזקים בהם את תחושת השייכות, על אף שהותם במדינה זרה. כששאלתי את לורה כיצד נחשפה להידברות, סיפרה לי: "לפני שהתחלתי לשמור מצוות הייתי בארץ. באחד הביקורים אצל אמי זפזפתי בשלט. לפתע ראיתי על המרקע אדם דתי לבוש חליפה שחורה, ודבריו היפנטו אותי. נשארתי מרותקת עד הסוף. זה היה הרב זמיר כהן. מאז צפיתי רק בערוץ הידברות דרך האינטרנט, ובהמשך התנדבתי לסייע בארגון הכנסים פה בניו יורק", היא מספרת.

לורה אינה היחידה. אדם נוסף מאותם מתחזקים הוא ישראל גד מלוס אנג'לס.

כיצד הגעת להידברות?

"אני גר בלוס אנג'לס כבר 43 שנה. ברובן המוחלט הייתי רחוק מאוד מהדת, ואף הרגשתי סלידה ודחייה מהעולם הדתי. כדרך מקרה, הגיעו לידי דיסקים של הרב זמיר כהן. בתחילה הקשבתי להם בחשדנות מסוימת, אך בהמשך ממש הוקסמתי. לראשונה בחיי שמעתי מהי משמעות השבת, מהו ההבדל בן יהודי לגוי, מהו תפקידנו בעולם – זה מיד תפס אותי".

מתי חל השינוי בחייך?

"לפני ארבע שנים. עד אז הייתי במירוץ של תאוות ורדיפת ממון. מיד עשיתי תפנית חד משמעית ועזבתי הכל".

כיצד אתה מצליח לשמור על הלימוד בין כנס אחד למשנהו, כשאתה חי בתוך החברה האמריקאית החילונית?

"אני לומד כמעט כל יום דרך אתר האינטרנט ומאזין לדיסקים. משלים חומר שהחסרתי משך 43 שנה. אני גם תורם לארגון, אבל לא משנה כמה אתן, זה ירגיש לי שאני לא נותן מספיק. אני ממש נושם, טועם, שומע וחי הידברות בכל רגע ורגע. מקווה שיהיו פה יותר כנסים ויגיעו רבנים נוספים של הארגון".

גם תמר היימן, מהצד השני של הגלובוס, באוסטרליה, מסכימה עם גד - צריך יותר כנסים. "הכנס בסידני היה פשוט מצוין", היא מספרת. "רבים רצו להפגש עם הרב ביחידות, ויש ביקוש עצום לאתר, לדיסקים ולספרים, במיוחד לסדרת ה'מהפך'. זה מחזק את האנשים ומרגישים שינוי בקהילה".

כל כנס טומן בחובו חוויות בלתי נשכחות עבור הקהל. כך, לדוגמא, סיפרה לי תקוה סרוסי-סיידה מאריזונה שבארצות הברית: "אצלנו בסקוטסדל ישנה קהילה יהודית גדולה עם המוני ישראלים, אך מעולם לא חשבתי שיתעניינו לשמוע שיחה מפי רב. הופתענו לראות כמה ישראלים, אשר לא שומרים תורה ומצוות, הגיעו להרצאה של הרב זמיר. זה היה הרבה מעל המצופה. בשלב מסוים היתה הפסקת חשמל באולם, והיינו בטוחים שההרצאה תגדע, אולם למרבה השמחה הקהל נשאר מרותק וגמע בצימאון את דברי הרב, שמצידו המשיך בטבעיות בהרצאה - ללא מצגת, רמקולים או תאורה. הכל היה חשוך מלבד אור קלוש שהאיר את פני הרב בעזרת סמארטפונים".

תגיות:הידברותמסביב לעולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה