סגולות

"מי שיעשה כן, תפילתו לא תשוב ריקם": סגולות מיוחדות לט"ו בשבט

יום חמישה עשר בשבט, הידוע גם כראש השנה לאילנות – הוא זמן סגולי מיוחד, שחכמינו הפליגו בשבחו וביכולתו לפעול ישועות בתחומים שונים. לפניכם עובדות שונות על קדושת היום ומנהגיו, וכן סגולה מיוחדת ללידה קלה, וסגולה לקיבול התפילות על בקשה אחת 

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יום חמישה עשר בשבט, הידוע גם כראש השנה לאילנות – הוא זמן סגולי מיוחד, שחכמינו הפליגו בשבחו וביכולתו לפעול ישועות בתחומים שונים כגון פרנסה, זיווגים, זרע קודש בר קיימא, רפואה שלימה ועוד.

ביום זה נוהגים לאכול 15 מיני פירות שנשתבחה בהם ארץ ישראל. היות וביום זה הקב"ה מברך את פירותיה של הארץ, טוב להתפלל על צמיחה רוחנית והתעלות פנימית, בד בבד לתפילות על אתרוג מהודר שיזדמן לנו לסוכות הבא.

 

מנהגי ישראל ביום ט"ו בשבט:

1. יש הנוהגים להרבות בצדקה, ולתת 91 פרוטות לצדקה – כמניין אילן.

2. יש המגדילים לעשות ושולחים משלוח מנות המכיל שלל פירות, איש לרעהו.

3. נהוג לסדר את שולחן החג בפאר, וטוב להכביר בפירות חדשים על מנת לזכות בברכת 'שהחיינו'. חשוב לציין שעל פי סדר הברכות בט"ו בשבט, ברכת 'שהחיינו' קודמת לברכות האחרות על הפרי.

4. מנהג טוב נוסף הוא שכל אחד מבני המשפחה, יברך על פרי אחר: האיש יברך על החיטה כי הוא בבחינת 'חלב וחיטים ישביעך', האישה תברך על הגפן עליה כתוב 'אשתך כגפן פוריה בירכתי ביתך', הבן יברך על זיתים 'בניך כשתילי זיתים סביב לשולחנך', וכן הלאה.

5. טוב לומר ביום זה את נוסח התפילה של ה'בן איש חי': "יהי רצון מלפניך ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו, שתברך כל מיני אילנות ויוציאנו פירותיהם בריבוי שמנים, ותברך את הגפנים שיוציאו ענבים הרבה, שמנים וטובים, כדי שיהיה היין היוצא מהם – מצוי לרוב לכל עמך ישראל, לקיים בו מצוותקידוש ומצוות הבדלה, בשבתות וימים טובים. ויתקיים בנו ובכל ישראל אחינו מקרא שכתוב: 'לך אכול בשמחה לחמך, ושתה בלב טוב יינך, כי כבר רצה אלוקים את מעשיך'".

6. לאחר כל סוג פרי שאוכלים, טוב לומר מזמור אחד מ'שיר המעלות' (מזמורים ק"כ עד קל"ד בתהילים).

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

סגולה ללידה קלה להריוניות – אכילת ריבת אתרוגים

מדובר בסגולה עתיקת יומין שפועלת ישועות בנושא זה. את ריבת האתרוגים מכינים לרוב מהאתרוג של חג הסוכות, ושומרים אותה עד לט"ו בשבט.

אופן הכנת הריבה

1. יש לקלוף את קליפתו החיצונית של האתרוג, לחתוך אותו לפרוסות דקות ולהוציא ממנו את כל הגלעינים.

2. השרו אותו בכלי סגור עם מים שאותם תחליפו מדי יום, למשך שלושה ימים.

3. הרתיחו את בשר האתרוג במים במשך שבע פעמים (בכל פעם עם מים חדשים).

4. שימו את האתרוג בסיר עם סוכר בכמות זהה לכמות בשר האתרוג, ובשלו אותו על אש נמוכה עד להמסת הסוכר וריכוך מלא של האתרוג (תהליך של 3 שעות לערך). לאחר הבישול, ניתן להוסיף לריבה מעט מיץ לימון (לא הכרחי).

 

יום כ"ג בשבט – סגולה לתפילה שאינה שבה ריקם

סגולה בדוקה ומנוסה המיוחסת לר' יעקב חיים ישראל אלפייה זצ"ל היא להדליק נר לכבודו ולומר את הנוסח הבא: "הריני קורא/ת 'פתח אליהו' (הנוסח שמופיע בתחילת הסידורים, לאחר ברכות השחר) לכבוד הצדיק ר' יעקב חיים ישראל רפאל בן רבי יצחק ושרה אלפייה זצ"ל, שהיום הוא יום פטירתו. בבקשה שיעתיר ויעמוד בתפילה עבור 'פלוני בן פלונית' – וכאן, מבקשים בקשה אחת בלבד. מסופר בשמו של הצדיק שהבטיח כי כל מי שיעשה כן, תפילתו לא תשוב ריקם.

תגיות:פרנסהסגולותבניםזיווגיםצדיקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה