הריון ולידה

"יש אימהות שצריכות לעכל את השינוי הפתאומי": הפוסט של האם הצעירה שהפך לוויראלי

"כל אמא שמצליחה לייצר את האיזון העדין והמופלא הזה בינה לבין ילדיה, שהוא אגב, פחות מתבטא לדעתי באופן חלוקת הזמן אלא יותר בשאלה של מהות – היא מגדלור גדול לאימהות אחרות, ועל כך אני מודה לה מקרב לב". אם צעירה בפוסט מרגש לאימהות, שנגע ברבות והספיק להפוך לוויראלי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פוסט של אם צעירה בשם שירלי קרת-יניב, הצליח עד מהרה לצבור תאוצה ולהפוך לוויראלי, כאשר הביעה במילים ספורות את השינוי הביולוגי שחל בגופה של אישה לאחר הלידה, ומשפיע בהחלט גם על חייה. "יש את האימהות האלה שרואים עליהן ממש במבט אחד", כותבת קרת-יניב. "מספיק שהן חולפות על פני ברחוב. על גופן מנשא עם תינוק זעיר, ביד אחת אוחזות בכף יד קטנה של בן שלוש, שהולך אחריהן בצעדים קנטנים ומהירים - והן עייפות.

"ממש ממש עייפות, ולא רק מחוסר בשעות שינה. רואים עליהן ישר את החיים שהיו להן לפניי, וככל שאני קוראת את הפוסט הזה, אני מבינה שבעצם כתבתי אותו בראש ובראשונה – ממני אליי", מסבירה קרת-יניב בת ה-32 בראיון ל-Ynet.

קרת-יניב, אם לאלון בן השנה וחודשיים, מעולם לא חשבה שתהיה במקום הזה, אבל זה פשוט קרה. "האימהות הביאה איתה לחיי, התכנסות מאוד גדולה פנימה", היא אומרת. "מלהיות אשת העולם הגדול שעובדתי מסביב לשעון, טסה לחו"ל, יוצאת למסעדות ואירועי תרבות ומאוד אוהבת לישון – מצאתי את עצמי בחיים שונים במהותם ב-180 מעלות. המרחב הגיאוגרפי שלי הצטמצם מבחירה, לטיולים עם אלון בשכונה השקטה שלנו, וכל מה שבאמת עניין אותי – היה מה שקורה בסנטימטרים הספורים שביני לבינו".

מה שגרם לה לכתוב את הפוסט הזה, הוא הזיכרונות מתקופות אחרות בחייה, בהן הייתה רגילה לחופש בלתי מוגבל. "כמובן שהחיים האלה לא נגמרו, אבל זה גם לא יהיה בדיוק אותו הדבר, וגם את זה אני מקבלת באהבה. במחשבה שנייה, יכול להיות שבפרסום הפוסט הזה ביצעתי סוג של טקס פרידה קטן וסמלי מהדמות שהייתי פעם, כדי לפנות מקום להתגבשותה של דמות חדשה. דמות שמכילה את כל מה שהיה, ויותר מזה".

 

"עד שלא ביליתי לילה לבן עם תינוק בוכה, לא הבנתי איך מרגישה חוויה כזאת"

קרת-יניב מתייחסת לתופעה של הנשים שמגיעות לאימהות במין תנופה גדולה, עם קריירה בשיא כזה או אחר, הישגים מרשימים שכבר נצברו. ואז... בבת אחת... הכל משתנה. "אצל נשים רבות, החופש – שהיה גדול מאוד, מצטמצם משמעותית גם אם רק באופן זמני. ואני לא בטוחה עד כמה אפשר להתכונן בכלל, לתחושות שהמצב החדש הזה מביא איתו.

"למשל, במהלך ההיריון כולם ייעצו לי לישון כמה שיותר, כי כשמגיעים הילדים התענוג הזה הופך להיות הרבה יותר קשה להשגה. תמיד חייכתי ביני לבין עצמי, ובהיגיון הבנתי שכנראה שלא אישן הרבה בתקופה הקרובה. אבל עד שלא ביליתי לילה לבן אמיתי ושלם עם תינוק בוכה – לא הבנתי איך באמת מרגישה החוויה הזאת, ומה המשמעות שלה כלפיי וכלפי איכות החיים שלי".

אבל לדידה, יש פתרון והוא הרבה יותר מעשי ממה שרובנו אולי חושבות. "האתגר הוא לארגן את הכל מחדש, סביב השינויים האלה. יש מי שעושות את זה ממש מיד, מבלי להרהר בעניין, וזה נפלא כמובן. אבל יש גם מי שצריכות זמן כדי להבין מה קרה פה בעצם, ואיך אני מצליחה גם לשמור ככל הניתן על טובתו העליונה של התינוק האהוב שלי, וגם להמשיך להשמיע את הקול הייחודי שאני כבן אדם שלם ונפרד – מביאה לעולם הזה.

"אבל זה אתגר שאנחנו יכולות לו. וכל אמא שמצליחה לייצר את האיזון העדין והמופלא הזה בינה לבין ילדיה, שהוא אגב, פחות מתבטא לדעתי באופן חלוקת הזמן אלא יותר בשאלה של מהות – היא מגדלור גדול לאימהות אחרות, ועל כך אני מודה לה מקרב לב".

מחלקת אמ"א למניעת הפלות של הידברות הצילה תינוקות יהודים רבים מאובדן, ומסייעת לנשים בהריון להתגבר על קשיים ולהציל את חיי ילדיהן. רצוי להירתם ולתרום למשימתם היקרה. לפרטים ולסיוע: 073-2221333

מחלקת אמ"א באתר הידברות - סיוע לנשים בהריון, לחצו כאן.

תגיות:לידההוריםהריוןנשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה