חדשות בארץ

בן 8 חודשים השתעל במשך שבוע, הרופאים נדהמו לגלות את הסיבה

תינוק בן 8 חודשים השתעל במשך שבוע. רופאי המרכז הרפואי שניידר שלפו עגיל מהוושט שלו. הרופאים: "להרחיק חפצים קטנים מפעוטות וילדים קטנים"

צילום הרנטגן שגילה את מיקומו של העגילצילום הרנטגן שגילה את מיקומו של העגיל
אא

הסיפור יכול היה להסתיים באופן הגרוע ביותר: במשך שבוע וחצי סבל מ', תינוק בן 8 חודשים מהמרכז, משיעול מתגבר, קושי באכילה וחום. לאחר שמספר רופאי ילדים התקשו בקביעת האבחנה, נשלח הילד לבדיקות במרכז הרפואי שניידר.

בצילום גילו הרופאים את הסיבה לשיעול ולקשיי האכילה: עגיל, אותו בלע התינוק, נתקע בתוך הושט שלו.

שליפת העגיל היתה מסובכת ביותר, הן בשל האן בו נתקע והן בשל כך שהוא נוכח בושט במשך שבוע. שליפת העגיל היתה מאתגרת ומסוכנת, כיוון שסוגר העגיל היה נעוץ בדופן הוושט ומופנה כלפי מעלה. על מנת להוציא את העגיל נדרש תמרון עדין, וזהירות יתרה שלא לקרוע את רירית הוושט ולסכן בזיהום צווארי. כמו כן, נוכחות העגיל בוושט במשך שבוע הובילה לגירוי ובצקת של רירית הוושט שהקשו אף הם.

בסיעתא דשמיא נשלף העגיל על ידי ד"ר אוהד חילי וד"ר אורי אלקן שאיתרו את הגוף הזר ושלפו אותו מהוושט של התינוק בעזרת מלקחיים בפעולה אנדוסקופית עדינה.

ד"ר חילי, רופא בכיר ביחידת אא"ג במרכז הרפואי שניידר, הסביר: "תינוקות ופעוטות נוטים להכניס חפצים זרים לפה, ועניין זה במיוחד מסוכן כשהם מתחילים להתנייד. גופים זרים יכולים להיתקע בוושט או במקומות נוספים במערכת העיכול או בדרכי הנשימה. על ההורים למנוע מקרים אלו על ידי הרחקת חפצים קטנים מפעוטות וילדים קטנים".

עוד הוסיף הד"ר: "מודעות לתסמינים האופייניים כמו שיעול טורדני, קוצר נשימה, קשיי בליעה, חוסר תיאבון או הקאות, ימנעו עיכוב באבחנה ובטיפול. לשמחתנו, ניתן היה לשלוף את העגיל בצורה בטוחה וללא סיכונים".

תגיות:שיעולחנקסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה