בריאות ותזונה

זה מה שלא סיפרו לכם על מוצרים ביתיים שעשויים לגרום לסרטן. מס’ 4 הדהים אותנו

היום כבר ידוע שמוצרים כגון סירי טפלון, ממתיקים מלאכותיים מטהרי אוויר ובקבוקי פלסטיק – מכילים חומרים מסרטנים. אז מה עושים? לפניכם ארבע סכנות במוצרים שיש לכולנו בבית, וכנגדן ארבעה טיפים באילו תחליפים ניתן להשתמש

אא

היום כבר ידוע שמוצרים כגון סירי טפלון, ממתיקים מלאכותיים מטהרי אוויר ובקבוקי פלסטיק – מכילים חומרים מסרטנים.

ברשימה שהתפרסמה על ידי 'הקואליציה האמריקנית למניעת סרטן' (באנגלית: The Cancer Prevention Coalition -CPC), התפרסמו מוצרים רבים כגון חומרי ניקיון, שמפו ומרכך שיער, טלק (של ג'ונסון אנד ג'ונסון, שמשווק גם בארץ), מייק אפ, משחת שיניים של המותג Crest, מטהרי אוויר ועוד. 

12 מוצרים סך הכל, שנמצאים בכל בית אמריקני ממומצע, וחלקם מיובאים ומשווקים אף בארץ. אז מה עושים? לפניכם ארבע סכנות במוצרים שיש לכולנו בבית, וכנגדן ארבעה טיפים באילו תחליפים ניתן להשתמש.

ארבעה מתוך המוצרים שמופיעים ברשימה הזו, ומכילים בתוכם חומרים מסרטנים הם:

1. ממתיקים מלאכותיים

2. מטהרי אוויר

3. משחות שיניים

4. שמפו נגד קשקשים

ממתיקים מלאכותיים – הסכנה והתחליף

למרות הנטייה שלנו לחשוב שאנחנו מאמצים דרך 'בריאה' כאשר אנחנו מחליפים את הסוכר הלבן בתחליפים כגון אספרטם, סוכרלוז, סורביטול ואצסולאם האשלגן – ההפך הוא הנכון. אמנם מדובר בחומרים שבטווח הקצר לא יגרמו לנזק כמו הסוכר, אך לטווח הארוך מכילים תרכובות כימיות מלאכותיות שעשויות לגרום לסרטן ולשאר מרעין בישין.

מחקרים רבים קושרים את האספרטם למשל לסרטן העור, ואת הסוכרלוז לסרטן בשלפוחית השתן. בשל היותו מתעכל במעיים חלקית, הסורביטול גורם לשלשולים, נפיחות וגזים.

אז באילו תחליפים ניתן להשתמש? לפניכם רשימה מכובדת:

סטיביה, אריתריטול, סירופ אגבה וסילאן (האחרון לא מומלץ לסוכרתיים).

מטהרי אוויר – הסכנה והתחליף

מחקר שנעשה לאחרונה מצא שהגזים שנפלטים ממטהרי אוויר בעת הלחימה עליהם – מסוכנים פי כמה מהנזק שמחולל עישון הסיגריה לגופנו. אותם גזים גורמים לשיבושים ומחלות בדרכי הנשימה, שיבושים בפעילות ההורמונלית, ומכילים כמות גדולה של חומר בשם פורמלדהיד – חומר מסרטן שקשור במישרין לסרטן האף והגרון.

ניתן להשתמש בשמנים אתריים מהולים במים על מנת לפזר ריחות נעימים בבית, ויש כאלו שמעדיפים את שמן היסמין או הרוזמרין – שמרוממים את מצב הרוח ומשפרים את התפקוד של מערכת העצבים. היחס צריך להיות 15 טיפות על כל חצי כוס מים מזוקקים.

משחות שיניים – הסכנה והתחליף

בדומה לממתיקים המלאכותיים, משחות השיניים המסחריות מכילות ממתיק מלאכותי בשם סכרין, שמתיקותו כפולה פי 350 מסוכר, ופלואוריד. שני החומרים הללו נמצאו כמסרטנים, ואינם תמימים כלל וכלל כפי שזה אולי נראה.

מחקרים שנעשו על הפלואוריד והשפעותיו השליליות גילו כי לא די בעובדה שהוא גורם לעששת אלא גם עשוי לגרום לפגיעות קשות בבלוטת התריס. הפיתרון הוא להשתמש בשמן קוקוס שמהווה תחליף טבעי יעיל לא פחות (אם לא יותר) מכל משחות השיניים המסחריות.

שמפו נגד קשקשים

שמפו נגד קשקשים כמו head and shoulders מכיל חומר בשם מתילכלורויסאוטיאזולינאון. שם קצת ארוך ולא מעניין, אבל המשמעות העומדת מאחוריו דווקא כן. על סמך מחקרים רבים שנעשו עליו, התגלה החומר הזה כמסרטן ואף כאחראי הישיר על גרימת מוטציות גנטיות. חומר מסוכן נוסף שמכילים סוגי השמפו הללו הוא סולפט לאורט אמוניום – שעשוי לגרום לצריבה קשה בעיניים, במידה והוא נכנס אליהן.

במה משתמשים במקום זה? בשמפו רוזמרין טבעי לחיסול קשקשים, שעד כה נחשב לנוסחה המנצחת בכל הזמנים.

תגיות:מוצריםסרטןבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה