סמארטפונים ואינטרנט

האם פייסבוק מאזינה לשיחותינו, על מנת להתאים פרסומות?

"ענקיות האינטרנט יודעות עלינו יותר ממה שאנחנו יודעים על עצמנו", אמר ח"כ מקלב. "הם מנתחים את התנהגותנו, את רצונותינו, יודעים איך אנחנו חושבים ומה אנו רוצים"

ח''כ אורי מקלב (צילום: פלאש 90)ח''כ אורי מקלב (צילום: פלאש 90)
אא

במסגרת דיון שנערך בוועדת המדע של הכנסת לרגל יום הפרטיות הבין לאומי, נראה כי חלק גדול מהציבור אינו מודע להשלכות שיתוף המידע ולזכותו לפרטיות. בדיון הוצגה הנחיה חדשה שמחייבת גופים שונים לאפשר לציבור גישה להקלטות שנמצאות ברשותם.

יו"ר הועדה, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר בפתח הדיון כי "בדיוני הוועדה אנו דנים בזכות לפרטיות כמעט בכל דיון. החלק המרכזי בסוגיית הפרטיות בעידן שלנו הוא אנשים שלא מודעים בכלל למה שיודעים עליהם. ענקיות האינטרנט יודעות עלינו יותר ממה שאנחנו יודעים על עצמנו, הם מנתחים את התנהגותנו, את רצונותינו. הם יודעים איך אנחנו חושבים ומה אנו רוצים. גם מי שחושב שהוא יודע על הנעשה, ספק גדול אם הוא יודע הכל".

מקלב הוסיף והסביר כי "גם אם סירבנו לתנאי הצטרפות ולאיסוף מידע, המידע עדיין נאסף עלינו, הוא פשוט לא גלוי לעינינו. אנחנו צריכים לשאוף למצב אחר, למנוע את מותה של הפרטיות, לא ניתן לזה לקרות. לכן אנחנו כאן, לגרום להליך הפוך של חיזוק הפרטיות".

במהלך הדיון, הוצגה הנחייה חדשה של רשות המשפט והטכנולוגיה, שמחייבת גופים שונים לאפשר לציבור גישה למידע אישי דיגיטלי – כתוב, מוקלט או מצולם. כלומר: כל גורם השומר מידע כזה מחויב לאפשר לכל אדם גישה למידע האישי אודותיו, באופן מהיר ונוח.

על פי החוק, על גוף השומר מידע על האדם לכל מטרה שהיא, להעביר על פי דרישה את המידע בפורמט פשוט, אותו ניתן יהיה לפתוח במחשב ביתי בצורה פשוטה.

בדיון השתתפה גם ג'ורדנה קטלר, מנהלת מדיניות פייסבוק בישראל. "אנחנו מסכימים שמאוד קשה לאנשים לקבל מסמך של 50 עמודים ולהבין ולקרוא את כל מה שכתוב שם, לכן חיברנו מסמך קצר ופשוט יותר, במסגרתו מאוד קל להבין למה מסכימים, לדוגמא למי מאשרים לקרוא פוסטים", הסבירה קטלר.

בהמשך דבריה, התייחסה מנהלת מדיניות פייסבוק בישראל לטענות כי פייסבוק מאזינה לשיחות הטלפוניות, ודולה משם מידע שמשמש אותה להתאמת פרסומות. "אנחנו לא מאזינים לטלפונים שלכם. בהגדרות האוטומטית אין אישור לכך, כדי לשנות זאת, צריך להיכנס להגדרות ולאשר לאפליקציה להאזין. ניתן בכל פרסומת ללחוץ על הוי שלצידה ולהבין מדוע היא הגיעה אליכם. האפליקציה לא מאזינה כשאתם מדברים, זה לא קורה". 

תגיות:אורי מקלבפייסבוקפרטיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה