כשרות

מחריד: מסעדה בתל אביב הגישה בשר חזיר תחת השם ’בשר עגל’

הוכחה נוספת להפקרות הקיימת במסעדות שאינן כשרות: מסעדה בתל אביב הגישה ללקוחותיה בשר חזיר תחת השם בשר עגל

בשר חזיר תחת השם ’בשר עגל’ (צילום: מתוך הפייסבוק של מסעדת צפרה)בשר חזיר תחת השם ’בשר עגל’ (צילום: מתוך הפייסבוק של מסעדת צפרה)
אא

הוכחה נוספת לחשיבות ההקפדה על תעודת הכשר במסעדות: בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע השבוע כי מסעדה בתל אביב הגישה לסועדים בשר חזיר, בעוד שבתפריט נטען כי המנות שהוגשו הן מבשר עגל.

התביעה הייצוגית נגד המסעדה הוגשה על ידי נטלי סווירי לפני שלוש שנים. נטלי הצהירה בפני בית המשפט כי היא לקוחה של המסעדה הנמנעת מאכילת בשר חזיר, ובאחת הפעמים שסעדה במקום הזמינה את המנה המכונה 'לומפיה עגל'. באופן אקראי נודע לה על ידי אחד ממכריה, עובד המסעדה לשעבר, כי המנה מכילה בשר חזיר.

נטלי המזועזעת שכרה את שירותיו של חוקר פרטי, שהעביר את המנה המדוברת למעבדה פרטית. בתום בדיקה גנטית נקבע כי המנה המדוברת אכן מכילה בשר חזיר. החוקר אף הזמין מנה נוספת, אשר הוכח בבדיקה כי אף היא מכילה בשר חזיר.

שופטת בית המשפט הרשיעה את המסעדה, וסירבה לקבל את טענת הבעלים כי מדובר ב'טעות אנוש'. "הסיכוי הסטטיסטי לשגיאת 'טעות אנוש' באופן שימצא בשר חזיר דווקא באותן שתי מנות אקראיות שנרכשו על ידי התובעת או מי מטעמה הנו נמוך ביותר עד אפסי". המסעדה חויבה גם בהוצאות משפט בסך 35 אלף שקלים.

יצוין כי אגף הכשרות ברבנות הראשית לישראל פועל בהנחיית הרבנים הראשיים לישראל, והוא אחראי על קביעת נהלי כשרות אחידים ברחבי הארץ. האגף אחראי על בתי מלון, מסעדות, קייטרינג, גני אירועים, משחטות, בתי מטבחיים, בתי אריזה, שווקים סיטונאיים, תעשייה, הפרשת תרומות ומעשרות בתוצרת חקלאית במגזר הציבורי, יבוא מוצרי מזון ושחיטה בחו"ל. חשוב להבין כי רבני הערים והרבנים האזוריים משמשים למעשה כזרועה הארוכה של הרבנות הראשית לישראל, ורק מקומות העומדים בנהלי הכשרות מקבלים תעודת כשרות מטעמם.

תגיות:בשרמסעדהחזירכשרותתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה