בריאות ותזונה

לא לבעלי לב חלש: 4 דברים מפתיעים שעשויים לפגוע בלב שלכם

לא רק תזונה לקויה, חוסר בפעילות גופנית וגירוי עצבי מוגבר עשויים להביא למחלות לב. לפניכם ארבע בעיות נוספות, שיש להיות מודעים אליהן

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כולנו מודעים לחשיבות שמירת בריאות הלב והתרחקות טוטאלית מכל מה שעשוי לפגוע בו. אלא שלבעיות הנפוצות שכולנו מכירים כמו תזונה לקויה, חוסר בפעילות  גופנית וגירוי מוגבר של העצבים, מתווספות בעיות קצת פחות פופולריות, שאף הן עשויות לגרום לשיבושים ומחלות לב - וחשוב להיות מודעים אליהן:

בראש ובראשונה צועדת אחת הבעיות היותר נפוצות והיא מחסור מצטבר בשעות שינה. מחקרים שונים שנעשו הוכיחו כי אנשים שישנו פחות משש שעות בלילה באופן קבוע, נטו לפתח השמנת יתר וסוכרת סוג 2 - שתי אויבות ידועות של הלב, שעלולות לגרום לא רק למחלות אלא גם להתקפי לב ר"ל. אז מהו אם כן האידיאל? בין שבע לתשע שעות, אך לא פחות משבע שעות. 

בעיה נוספת היא מחלות חניכיים שונות: אולי לא חשבתם שיש קשר, אבל תתפלאו לשמוע שרבים מהאנשים שלקו במחלות לב, נמצאו כסובלים מבעיותת בשיניים ובחניכיים. ההסבר לכך הוא שחיידקי השיניים נודדים אל מחזור הדם ומגיעים אתו בין היתר גם ללב - ושם עושים בו שמות. אז מה הפתרון? הקפידו על היגיינת הפה ועל צחצוח השיניים פעמיים ביום, וכן דאגו לבקר אצל רופא השיניים פעם בחצי שנה לפחות (גם אם אינכם סובלים מבעיות דנטליות כלשהן). 

נחירות אף הן קשורות ללב, ואם אתם נמנים על אותם שסובלים מנחירות או שנאבקים על מעט אוויר לנשימה בזמן השינה, עליכם לגשת לרופא ולטפל בבעיה בהקדם. אנשים רבים שסבלו מנחירות גילו כי הם סובלים בעצם מתסמונת המכונה דום נשימה, שמתרחש כאשר דרכי הנשימה חסומות למחצה - דבר המקשה על הנשימה הסדירה, ואף עשוי לגרום לבעיות כגון לחץ דם גבוה, שבץ ואי ספיקת לב או מחלות לב אחרות. 

נסו לא להיקלע לפקקי תנועה, המלווים ברמת רעש גבוהה ובתחושת לחץ שעשויה להביא לדום לב. מחקרים רבים גורסים כי יש קשר בין שהייה בפקק לבין הסיכוי ללקות בהתקף לב. אם אתם בכל זאת לא מסוגלים להימנע מנסיעה בתוך פקק (למשל בדרך הביתה מהעבודה, בשעה שידוע לכם שישנו עומס בכביש) - השתדלו להאזין למוזיקה מרגיעה, לדבר עם אדם אהוב בטלפון או לחשוב מחשבות נעימות ולהתאמן בתרגילי דמיון מודרך, בזמן זה. 

(הבהרה: העצות מתפרסמות בעקבות מחקרים ופרסומים בחו"ל. איננו ערבים להצלחת המתואר, אלא רק מביאים את המידע לידיעתכם)

תגיות:רפואהבעיותלב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה