חדשות יהדות

מאיר בנאי ז"ל: "אדם צריך להעריך את עצמו ויכולותיו, אבל לא להתנפח מגאווה"

מאיר בנאי סיפר בראיון שהתפרסם לראשונה בעיתון 'משפחה' על מה שהוביל אותו להלחנת השירים מהמקורות, וגם העיד על עצמו: "אני מרגיל את עצמי להודות על כל דבר, כולל הכישרון"

אא

עיתון 'משפחה' חשף השבוע ראיון מרגש במיוחד עם אמן הזמר מאיר בנאי ז"ל. הריאיון, כפי שצוין בעיתון – התקיים לפני מספר שנים, לרגל יציאת התקליט החדש 'לך ק-לי' לאור. בסופו של דבר ביקשו מטעמו של בנאי לגנוז את הריאיון, כיוון שחששו שחלק ממעריציו יפרשו אותו בצורה שונה מזו שהוא התכוון. כעת, כשהסיבה בטלה, העלוהו על הכתב.

הריאיון היוצא דופן מסוגו נערך בביתו הכפרי במושב גנות. "אני מנסה לפתוח לבבות, לרגש", הסביר בנאי כשנשאל על מה שהוביל להפקתם של השירים המרגשים מן המקורות. "אני מאמין שיש כוח בטקסטים האלו, בשירים המופלאים הללו, להוביל אנשים למקומות הנכונים".

על כתיבת המוזיקה הוא סיפר: "את המוסיקה שלי כתבתי מתוך הלחן המקורי. אני מאושר שהצלחתי לחשוף את היצירות הללו לפני ציבור רחב  זה דבר גדול". על ההקלטה ציין בנאי: "שני נגנים שלי, הגיטריסט עמית יצחק והקלידן דוד עדה הם חוזרים בתשובה בעצמם. עמית אמר לי: 'מאיר בתקליט הזה אין כוכב, הכוכב היחיד זה ריבונו של עולם'".

לאורך כל השיחה עם בנאי היה ניתן לשמוע את הביישנות הטבעית שלו, לצד האהבה העצומה לבורא. בדבריו הוא הבהיר: "לא יהיה הגון לומר שנחבאת בשירים שלי כוונה להחזיר מישהו בתשובה... אבל כיוצר, כאיש ששר ומופיע, יש לי רצון שאנשים יהיו יותר טובים. אפילו הרהור של תשובה זה דבר גדול. יותר מזה, איש חילוני ששומע במשך שעה את הדיסק שלי ומרוכז בקדושה זה נפלא".

בראיון אף סיפר בנאי על עצמו בצניעות האופיינית לו: "בשנים האחרונות אני מרגיל את עצמי להודות על כל דבר שאני מקבל, כולל הכישרון. זוהי עבודת המידות. בעבר היו פעמים שלהגיד תודה לבורא עולם על הצלחה בתכנית טובה בפני קהל, זה היה עבורי כמו לאבד שליטה ולהודות שאתה אפס.  היום אני חושב שאדם צריך לדעת להעריך את עצמו ויכולותיו, אבל לא להתנפח מגאווה".

כשנשאל אם הוא עומד להיות כמו הרב אורי זוהר, ולאחר התחזקותו ביהדות להיעלם מהמפה, השיב בנאי: "אנחנו חיים בעידן של תשובה שונה. עידן שאני אוהב מה שקורה בו. פעם זו הייתה חזרה בתשובה בסגנון או כאן או שם. או להיות דוס או להיות חילוני. הרב אורי זוהר עשה מה שמתאים לו, אבל אני בעידן אחר לגמרי. מאמין, שומר מצוות, אבל שר את האמונה שלי לציבור הרחב. לא נעלם".

תגיות:מאיר בנאיעיתון משפחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה