חדשות בעולם

ה-FBI חוקר: מי התקשר ל-27 קהילות יהודיות בארה"ב, ואיים בהטמנת פצצה?

27 קהילות יהודיות ברחבי ארה"ב, קיבלו השבוע שיחת טלפון מפחידה מגורם שסירב להזדהות, ואיים בהטמנת פצצה במבנה המרכז. לאחר שהתברר כי מדובר בהתראת שווא, הודיעה היום (ה') הבולשת הפדרלית (FBI) על פתיחת חקירה שתתחקה אחר הגורם המאיים, ואף תמצה עמו את הדין

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

27 קהילות יהודיות ברחבי ארה"ב, קיבלו השבוע שיחת טלפון מפחידה מגורם שסירב להזדהות, ואיים בהטמנת פצצה במבנה המרכז. שיחה זו גרמה לבהלה גדולה לא רק בקרב הקהילות, כי אם גם בקרב המשטרה שמיהרה לשלוח צוותים מיוחדים למקום, ולפנות את המבנים מאנשים.

לאחר שהתברר כי מדובר בהתראת שווא, הודיעה היום (ה') הבולשת הפדרלית (FBI) על פתיחת חקירה שתתחקה אחר הגורם המאיים, ואף תמצה עמו את הדין.  "נאסוף את כל העובדות והראיות במקרה, ואנו מתחייבים לחקור את התרעות השווא בצורה מעמיקה", נכתב בהודעה מטעם הבולשת.

להודעה הצטרף גם משרד המשפטים האמריקני, שהבטיח לחקור אף הוא את העניין, תחת הסעיף של הפרת זכויות אזרחיות. לעת עתה לא פורסמו שמות אפשריים שנחשדים בביצוע העברה, ואף ארגון לא נטל את האחריות לאיומים. בד בבד נבדקת האפשרות שהשיחות בעצם בוצעו באופציה של חיוג אוטומטי, אולם לדברי פול גולדנברג – המכהן כיועץ באחד מהקהילות היהודיות בארה"ב, נראה כי מדובר באזרח שמבקש להפר את שלוות היהודים במקום.

"מדובר באזרחים בודדים שמעוניינים להפר את סדר היום שלנו, אבל הם לא יצליחו לגרום לנו לסגור את המרכזים", אמר.

"אנחנו גאים בהתנהלות המקצועית של הארגון עם האיומים", אמר גם דיוויד פוזנר, מבכירי ארגון JCC, שאף הוא קיבל את הטלפון המאיים. "אבל אנחנו בהחלט מודאגים מהאנטישמיות שעומדת מאחורי המעשים הללו".

תגיות:יהודיםחקירהאיוםFBIחו"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה