חדשות יהדות

גיא זו-ארץ: "הנחת התפילין מדי בוקר נותנת לי המון"

גיא זו-ארץ, אחד מאנשי הטלוויזיה היותר מפורסמים, מדבר על הקשר התחזק שלו לדת. "רובנו מכירים אנשים כמו שאנחנו רואים אותם בטלוויזיה, אבל האמת עמוקה הרבה יותר", הוא אומר

גיא זו-ארץ (צילום: משה שי / פלאש 90)גיא זו-ארץ (צילום: משה שי / פלאש 90)
אא

גיא זו-ארץ, אחד מאנשי הטלוויזיה היותר מפורסמים, מנחה תוכניות שונות במספר ערוצים. זו-ארץ (43) נשוי ליעל בר זוהר ולהם שלושה ילדים: יהלי (9), אורי (5) וליה (שנה).

בראיון שהעניק ל'ידיעות אחרונות' מספר זו-ארץ על הקשר המתחזק שלו לדת. "רובנו מכירים אנשים כמו שאנחנו רואים אותם בטלוויזיה, אבל האמת עמוקה הרבה יותר", אומר זו-ארץ בהתייחס לתדמית החילונית שלו. "למעשה, לא הייתי צריך להתחבר לשורשים היהודיים שלי, כי אני מחובר אליהם מגיל הילדות-הינקות".

"סבא וסבתא שלי היו אנשים דתיים לגמרי", הוא מספר. "בית הכנסת שבו התפללנו היה המקום שסבא שלי הקים. הדת והמסורת, ההבדלה והקידוש - תמיד היו בחיים שלנו. אני זוכר את עצמי יושב על הברכיים של סבא, כשהמנגינות חודרות פנימה. גם כשבגרתי והפכתי לאמן ושחקן, המנגינות האלה לא עזבו אותי. בגלל הכח הטקסטואלי של הטקסט – היה לי רצון גדול לעשות את הדברים האלה דרכי".

כאב לשלושה, הוא רוצה להעביר לילדיו את המסורת היפה הזו. "אני הולך עם הילדים לבית הכנסת ביום שישי כמו שהלכתי עם סבא שלי, ואחר כך אנחנו עושים קידוש ושרים את כל השירים שגדלתי עליהם. העוגנים האלה שאני מביא לחיים של המשפחה שלי מאוד מחברים אותנו".

תפילין מניח זו-ארץ כבר מספר רב של שנים. "התפילין נותן לי את החיבור לעצמי, גורם לי להסתכל פנימה ולבחון את עצמי. נורא קל לקום בבוקר ולהשתתף במירוץ הזה של החיים, והנחת התפילין אומרת לי, תעצור רגע, ילד, תסתכל, תגיד תודה על מה שיש לך ותמשיך ביום שלך. זאת רבע שעה שנותנת לך המון".

לפני שנים אחדות הפתיע זו-ארץ באלבום שהוציא יחד עם אחיו רועי והזמר יצחק מאיר: 'לדינו ופיוט מבית אבא'. התקליט מסורתי למדי, והוא כולל גם פיוטי קודש מתוך מסורת יהודי טריפולי וצפון אפריקה.

"נורא חשוב לי לחזק את האמונה שלי – אמונה ממקום של ביטחון", סיפר בראיון שהעניק עם הוצאת האלבום. "אני גם חושב ללכת עם זה רחוק יותר. אשתי יעל לגמרי איתי בכך. יש לה צימאון גדול מאוד למסורת".

סיפורו של זו-ארץ הוא סיפורם של רבבות יהודים שהניצוץ הקדוש בוער בקרבם, והתדמית החילונית בסך הכל מעטפת ללב יהודי כמה ומתגעגע. כאשר הנשמה יהודית זוכה לטעום - היא מתרפקת באהבה על טעמה המתוק של התורה ומצוותיה.

גיא זו-ארץ מתארח בתוכנית 'בכיוון אחר'. צפו בריאיון המרתק:

 

תגיות:התחזקותתפיליןגיא זו-ארץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה