חדשות בארץ

המחבל - מורה בבית ספר בו לימדו אידיאולוגיה של דאע"ש

במשטרה מבכים את הירצחו של רב-סמל בכיר ארז לוי הי"ד, שנרצח אתמול בפיגוע הדריסה בכפר אום אל-חיראן שבנגב. הותיר אחריו שני ילדים קטנים

רב-סמל בכיר ארז לוי הי"דרב-סמל בכיר ארז לוי הי"ד
אא

תחקיר המשטרה מעלה כי המחבל הבדואי, יעקוב מוסא אבו אלקיעאן, שרצח אתמול (רביעי) את השוטר ארז לוי הי"ד, ולאחר מכן נורה על ידי הלוחמים עשה זאת במתכוון. על פי התחקיר, המחבל התעלם מירי האזהרה של השוטרים, דהר לעברם ודרס שניים מהם. במח"ש מסרו כי כל הטענות הנוגעות לאירוע באום אל-חיראן ייבדקו.

מן המשטרה נמסר כי "בסך הכול מדובר על אירוע של כ-60 שניות, שהחל בשעה 5:56. הרכב עמד עם אורות כבויים. כאשר הלוחמים הבחינו ברכב גולש לעברם, הם הבהבו לעברו עם פנס. כשלא נעצר, ירו השוטרים שלושה כדורי אזהרה באוויר. בשלב זה האיץ המחבל לעבר הלוחמים. הנהג עקף את הלוחמים וכיוון לעבר קבוצה גדולה של שוטרים שעמדו לידם. יש לציין כי בניגוד לדברי תושבי המקום, הוא היה לבדו ברכב ולא מלווה בבנו".

המחבל שעט לכיוונו של רס"ב ארז לוי הי"ד, שנפצע פצעים קשים ונפטר מפצעיו. ארז, בן 34 במותו, הותיר אחריו אישה ושני ילדים קטנים: יאיר בן השנה וחצי ותאיר בת ה-4.

מפקדו של לוי הי"ד סיפר כי הלוחמים מיחידת מתפ"א (מנהלת תיאום פעולות אכיפה) שהגיעו לאבטח משימת פינוי מבנים בלתי חוקיים, מצאו את עצמם בלב זירת פיגוע, וגם לאחר שחברם ליחידה נרצח מול עיניהם, הם המשיכו במשימתם. "המחבל שעט לעבר הלוחמים ודרס במכוון את ארז", אמר. "הלוחמים נאלצו לנשוך שפתיים ולהמשיך במשימה". 

בעת ההלוויה, ספד מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך, וסיפר על ההסתה שקדמה לרצח. "המפגע היה מורה בבית ספר שבו נעצרו מורים שבחרו ללמד את האידיאולוגיה של דאע"ש, במקום את תוכנית משרד החינוך", אמר.

כזכור, ביולי 2015 נעצרו שישה בדואים מהדרום, מהם ארבעה מורים שחלקם לימדו בבית הספר שבו לימד המחבל. העצורים השתתפו במפגשים חשאיים שבהם עסקו במשנת דאע"ש, וחלקם גם פעלו להפיץ את רעיונות הארגון בקרב משפחותיהם, חבריהם ותלמידיהם.

תגיות:מחבלארז לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה