טורים נשיים

יש גן עדן בעולם הזה, וקוראים לו תשובה

חברה שאלה אותי היום: "התשובה באמת ממלאת אותך?", לא ידעתי כיצד לענות לה, כי אין מילים גדולות מספיק כדי להכיל את התשובה, תרתי משמע

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אתה בטוח שאתה מכיר את החיים היטב, שאתה מכיר את עצמך מצוין, אתה בטוח שלא יכולים לחדש לך דבר, שאתה יודע מה עושה לך טוב ומה פחות, שאתה יודע לאן ללכת כדי למלא את המצברים או כדי להעלות את מפלס השמחה. אתה בטוח שאתה יודע בדיוק מה אתה צריך לעשות, שהרי אתה חי בעולם הזה כבר כמה שנים טובות, אפילו כמה עשורים... אתה חי עם עצמך, מכיר את עצמך, אתה בטוח ללא צל של ספק שאתה יודע. ואז... אז זה מתפוצץ לך בפרצוף, ואתה מבין שאין לך מושג. פשוט אין לך מושג.

הייתי בטוחה שאני יודעת מה עושה לי טוב, שלצאת לבילוי עם החבר'ה או עם החברה הכי טובה זה הכיף האמיתי. כשהייתי חוזרת מבילוי הייתי במין אופוריה של כיף שהלכה ודעכה מרגע עזיבת החבר'ה ועד הכניסה למיטה הריקה. שם, בד"כ, היה מתרחש הבום הגדול שמזכיר לך את הריקנות, ועד כמה הכיף שאתה חושב שאתה חווה הוא בעצם כלום ושום דבר, ואתה רודף את עצמך מבלי לדעת בכלל מה אתה מנסה לתפוס.

גם הלילה חזרתי מבילוי, רק שהוא היה קצת אחר. השעה 1:30 בלילה, והרגע נכנסתי לביתי לאחר שיעור של הרב יגאל כהן שליט"א, שהתקיים בכולל שלו בבני ברק כמו בכל יום שלישי, שיעור שאני משתדלת לנסוע אליו במיוחד מאשדוד בכל הזדמנות שיש לי. דבר שאם הייתם אומרים לי לפני כשנה שאעשה, לבטח הייתם מוצאים אותי מתגלגלת מצחוק, או אומרת: "גם בעוד 10 גלגולים לא אסע 45 דקות בשביל שיעור תורה". השעה 1:30 בלילה, ובא לי לקחת מגה פון ולצרוח שכל העולם ישמע: יש גן עדן בעולם הזה, וקוראים לו תשובה! שום בילוי בשום מקום, עם מי שזה לא יהיה, לא משתווה לדברי תורה שמענגים לך את הנשמה! 30 שנה בזבזתי על הבלי העולם הזה, על הדאגות, על המרדף אחר האושר הבלתי מושג. שנים של חיפושים ושאלות על החיים, כשבסופו של דבר הבנתי שהתשובה היא התשובה לכל השאלות! בא לי לצרוח שכל העולם ישמע, שאני, כן כן, אני הקטנה, אני נבחרתי להיות חלק מעם הנצח! וזה הדבר הכי מרגש בעולם.

אתה בטוח שאתה מכיר את עצמך מצוין, ואז אתה מגלה שאתה לא יודע על עצמך כלום. אתה מבין שהיחיד שבאמת יודע מי אתה, זה אותו אחד שיצר אותך, זה שאמר והיה העולם, זה שמכיר כל נים וכל זיק של חיות בנשמתך. אותו אחד שמכיר את קצב הנשימה שלך, האחד שיצר מערכת חשמלית מורכבת בלבו של האדם, אשר שולחת פולסים של חשמל בכל שניה וגורמת לפעימות הלב. "ריבונו של עולם, איך מגיע לשם חשמל?!", אתה שואל את עצמך, וחייב להודות שיש משהו שהוא מעל הטבע, משהו גאוני שאף שכל אנושי לא מצליח לשחזר או להעתיק. יש שם מישהו אדיר ממדים, שברא אותך בכזאת גאונות על אנושית ועל טבעית, שאתה לא יכול להישאר אדיש אליו. הוא יצר בריאה אינסופית, מערכת כוכבים שטרם הצליחו למנות את כולם, אינסוף זנים של חיות, פרחים, צבעים, אינסוף של שמיים – ואת כל זה הוא ברא בשבילך. בוקר אחד אתה מגלה את זה. זה לא שלא ידעת שהוא קיים, פשוט לא הכרת אותו. הלכת עם עיניים עצומות וסירבת להאמין שיש מישהו שיודע טוב יותר ממך מה טוב לך. והבוקר הזה, הבוקר הזה בו אתה פוקח את עיניך ורואה שיש אחד שאין שני לו, אחד שיצר עולם מושלם במיוחד בשבילך, אותו אחד ששולט בכל, אותו אחד שמושך בחוטים, אותו אחד שהוא אבא שלך, כן כן, שלך – אתה מגלה שאין לך פחדים יותר. אתה מגלה שלא הבנת כלום עד עכשיו, שחיית בשקר שכיסו עליו בקליפות של יופי, ועכשיו, סוף סוף, אתה משתחרר מכבלי הזמן, מכבלי התאוות. אחרי שנים בהן אתה עבד לגוף, עבד לחברה, עבד להרגלים מגונים, אתה יוצא לחופשי. "עבדי הזמן עבדי עבדים הם, עבד ה' הוא לבד חופשי".

חברה שאלה אותי היום: "התשובה באמת ממלאת אותך?", לא ידעתי כיצד לענות לה, כי אין מילים גדולות מספיק כדי להכיל את התשובה, תרתי משמע. חיי אינם מושלמים, יש לנו עוד הרבה מה לתקן ויש הרבה נסיונות להתמודד עמם. איני נשואה, ואני מגדלת ילד לבדי. ולמרות זאת, עדיין איני מרגישה שחסר לי דבר. זו תחושה ששום דבר אחר בחיי לא גרם לי להרגיש, מלבד התשובה. כמה מאושר אתה צריך להיות כדי להרגיש, אבל באמת, שלא חסר לך דבר? זה שיאו של האושר, זה להרגיש משהו שאתה מייחל לו כל החיים. זה להרגיש שאתה מסוגל לעשות הכל, שיש לך הכל, שאתה האדם הכי עשיר בעולם! ולא, אני לא מדברת על כסף, אני מדברת על העושר האמיתי – העושר הרוחני.

פתאום זה קורה לך. אתה מגלה שיש בך נשמה שמתאווה לתורה, לקדושה, נשמה שמתענגת ממצוות, שחיי התורה שנראים לך תובעניים הם בעצם הנאה עצומה שממלאת אותך מבפנים, ולהבדיל מהנאות אחרות בעולם הזה, זוהי אינה הנאה רגעית, זאת הנאה נצחית. פתאום אתה מגלה שאתה יהודי, לא רק מישהו שנולד לאמא יהודיה וחי בארץ ישראל, יש לך נשמה של יהודי! יש לך חלק בעם הכי מדהים בעולם, העם הזה שהוא אור לגויים, העם שכולם רוצים להיות כמותו, אותו עם שבכל דור ודור קמו עלינו לכלותנו, והקב"ה מצילנו מידם. בא לי לצרוח: למה אתם מחכים? רוצו לאבא! הוא מחכה לכם עם כל הטוב שיש בעולם! בא לי לצרוח חזק חזק, ולא רק שתשמע אותי, אלא שגם תקשיב לי כשאני אומרת: התשובה תביא אותך לגן עדן. רק תפתח את הלב ותן לאמונה להיכנס! בא לי לצרוח, ושכל העולם ישמע שאפשר להפוך את הקערה על פיה ולשנות הכל, שהטבע יכול להשתנות בשבילך, שצינורות השפע יכולים לזרום ללא גבולות, שאתה יכול להיות מאושר היום, עכשיו! הכל תלוי איפה אתה בוחר לחיות. ואחי, הייתי בשני העולמות. בסופו של דבר – אין כמו בבית.

תגיות:גן עדןתשובהבעלי תשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה