חדשות בארץ

מסתמן: יושג רוב להדחת ח"כ גטאס מהכנסת

קרוב לוודאי כי 70 חברי כנסת יחתו על בקשה להדחתו של ח"כ גטאס מהכנסת. אמש שלח הח"כ המושעה מכתב לחברי הכנסת, בו הוא מבקש שיתמכו בו

יודח בקרוב מהכנסת? ח"כ באסל גטאס (צילום: פלאש 90)יודח בקרוב מהכנסת? ח"כ באסל גטאס (צילום: פלאש 90)
אא

מסתמן רוב להדחת גטאס בכנסת: הבוקר (שני) דווח באתר ynet כי יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, תומך בהדחתו של ח"כ גטאס ומעניק לחברי הכנסת ממפלגתו חופש בחירה. המשמעות: יהיה רוב להדחה.

בימים האחרונים הודיעה סיעת יש עתיד כי תצטרף למהלך להדחתו של חבר הכנסת מהרשימה המשותפת. זאת בעקבות פרסום הודעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, על הגשת כתב אישום נגד ח"כ גטאס בפרשת הטלפונים הסלולריים.

על מנת להתחיל את ההדחה, מחייב החוק חתימות של 70 חברי כנסת. על מנת להדיח בפועל ח"כ מכהן דרוש רוב של 90 ח"כים התומכים בחוק.

במכתב ששיגר ח"כ חסון לי"ר הוועדה יואב קיש, הוא טוען כי גטאס מתעקש שלא להתפטר או להשעות עצמו מהכנסת משיקולים צרים של ניגוח הפרקליטות וניסיון להביא להקלה בהליך הפלילי המתנהל מולו. "מיום פתיחת החקירה נגדו, ניתנו לח"כ גטאס הזדמנויות רבות להתפטר בעצמו, הזדמנויות שאותן בחר שלא לנצל. עבורו, אי-התפטרותו מהכנסת היא קלף מיקוח מול המערכת המשפטית, קלף בו הוא בוחר להשתמש על אף הפגיעה הקשה בכנסת, בציבור בוחריו ובמדינת ישראל", כתב חסון.

אמש שלח גטאס מכתב לחברי הכנסת וביקש שלא לאפשר את הדחתו מהכנסת. "ההדלפות המגמתיות והשקריות של המשטרה לכלי התקשורת נמשכו", כתב גטאס. "תוך שעות בודדות נעשה לי לינץ' תקשורתי ובית דין שדה הציג אותי כטרוריסט או כמסייע לטרור, כמי שהעביר מסרים מוצפנים והוראות לפיגועים וציוד תקשורת ל'ארגוני טרור', וכמובן נחרץ דיני והפכתי ל'אויב האומה' עוד לפני שאפילו הוזמנתי לחקירה. אני עדיין נציג ציבור וחבר כנסת מכהן ואמשיך לכהן ולייצג ולשרת את הציבור שבחר בי. אני לא מבקש מאף אחד להסכים או אפילו להבין, אבל בהחלט מצפה שתתמכו בזכותי הבסיסית ליחס שוויוני והוגן ולהתנגד לכל הצעדים המפלים שנעשו רק בגלל היותי ח"כ ערבי".

בכתב האישום שהוגש נגד ח"כ גטאס צוינו העבירות הבאות: הכנסת מסמכים של דרך הנהלת בית הסוהר, הכנסת ציוד קצה רט"ן (רדיו טלפון), פעולה ברכוש למטרות טרור, מרמה והפרת אמונים על ידי עובד ציבור וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

"הנסיבות המחמירות מתבטאות בעובדה שמדובר בהכנסת כמות גדולה של ציוד קצה (טלפונים) לכלא ביטחוני, שבו שוהים פעילי טרור, דבר המסכן את ביטחון המדינה ובכך שמעשה זה נעשה תוך ניצול מעמדו כחבר כנסת וחסינותו", צוין בכתב האישום.

תגיות:באסל גטאסכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה