המכתב שלא יישלח לעולם

אחותי הרווקה, אני מתגעגעת. אחרי שהתחתנתי, אל תחשבי ששכחתי

אחותי, אני יודעת שקשה לך שאני רחוקה. היינו בקשר טוב כל כך, ועכשיו זה קשה. מכתב לאחות האהובה, למדור "המכתב שלא יישלח לעולם"

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

לאחותי היקרה,

אני מתגעגעת אליך. מתגעגעת מאוד לשיחות שלנו ביחד, לבילויים ולקניות ביחד. לאהבה החזקה שהיתה בינינו. ללב הטהור שלך, שרק רוצה יחס ואת תיתני הכל.

אני יודעת שגם את מתגעגעת, כי את לא הפסקת להזכיר לי את זה עד לפני כמה חודשים. ועכשיו, פשוט התרגלת.

ב"ה, מעל 7 חודשים שאני נשואה. בכל פעם מחדש, כשאנחנו נפגשות, אני נזכרת בזמנים שלנו. היינו ביחד המון זמן, וכל כך קרובות, וכל פעם שאת מדברת איתי, את אומרת "אני בקושי רואה אותך, את כל הזמן עם בעלך וגם גרה רחוק ממני... מה איתי???".

אני נקרעת! וזה ממש קשה לי שאת מדברת ככה, אבל אני מנסה להסביר לך שוב ושוב, ואת גם יודעת בעצמך, כמה שנים אני מדמיינת לבנות את הבית שלי, לחיות באהבה ובשלום עם בעלי ובעז"ה לחנך ולגדל את הילדים שלנו. וזה קשה, זה קשה לתמרן בין כל הדברים, במיוחד בהתחלה. הרגשתי שאני לא עומדת בעומס... לאט לאט זה התחיל להתאזן, וכבר מצאתי את הזמן לדבר איתך יותר, אבל אני מרגישה שזה לא אותו דבר, מרגישה שאנחנו כבר רחוקות רגשית, שזה לא כמו פעם. בכל שיחה איתך אני מתרגשת ושמחה שיש לי אחות כמוך, ואני כל כך מתגעגעת!

אני יודעת שאת מרגישה לבד. אמא עסוקה בעבודה ובעניינים שלה, אבא לא בקשר איתנו, אח שלנו בישיבה... ואת חוזרת מהלימודים, ונשארת לבד בבית. לא מדברת ולא נפגשת הרבה עם חברות. ואני לא תמיד יכולה לדבר איתך, כי בעלי בבית, או שאני מכינה אוכל, או שאני סתם עייפה ואין לי כוח לדבר. אני חושבת עליך, כמה קשה לך... אני מבינה אותך, וכל כך רוצה שתרגישי שאת חשובה לי. שאני כל הזמן מתפללת עליך שתצליחי. שתכירי חברות שישמחו אותך וימלאו לך את היום. שתדעי למצוא ולעשות דברים שאת אוהבת, שיעסיקו אותך, ותעשי דברים נכונים. שלא תכירי אנשים לא טובים או פתאום תרצי חבר, או שתלכי למקומות לא טובים שיראו לך מעניינים אבל הם כל כך מסוכנים לנשמה שלך. אני מתפללת שיהיו לי הזמן והסבלנות לעזור לך. בכל זמן שאני לא עסוקה בבישולים או בניקיון, או שבעלי לא בבית, אני ישר חושבת עליך. לפעמים אני לא מתקשרת, כי באמת אין לי כוחות, אבל מתפללת עליך (אבל מה יותר חשוב מתפילה? יש בעינייך דבר שיותר חשוב מתפילה?). וכשאני מרגישה שיש לי כוח או זמן, אני מתקשרת...

תדעי לך שאני לא אמא שלך, אבל השיחות והקשר שלנו ביחד גרמו לי להרגיש שאני גידלתי אותך. אולי לא פיזית, אבל רגשית ורוחנית. ונכון שלפעמים אני לא מדברת איתך, ויכולים לעבור יום או יומיים שאנחנו לא מדברות, אבל אני משתדלת, משתדלת למצוא את הזמן. ואם אני לא מדברת איתך, אני בדר"כ משתדלת להתפלל עליך. ואין משהו חזק עוצמתי וחשוב מהתפילה לבורא עולם.

תמיד אני אומרת לך שבעלי הוא לפני הכל, והוא הכי חשוב לי. אני בונה את הבית שלי, ובעז"ה גם יבואו הילדים, שאין דבר גדול יותר מאהבה של אמא לילד. אבל נסיכה שלי, אהבת אישה לבעלה, אהבת אם לילד, אהבת אחיות – כל אחד בפני עצמו זו אהבה אחרת. תדעי לך שאת חשובה לי, ותמיד יהיה לך מקום בלב שלי! ונכון שאני מרגישה, וגם את אומרת, שזה לא אותו דבר כמו לפני החתונה. ונכון שאת מרגישה ריחוק ממני פיזית, ואולי רגשית. אבל אני לא מרגישה רחוקה ממך. אני מרגישה כמה את חסרה לי, וכמה היית רוצה שנהיה קצת יותר קרובות, כי המרחק קשה. וכמה פעמים ביקשתי מאמא שתעברו לגור באזור שלנו... אבל ה' רוצה ככה, ובעז"ה כשאת תמצאי את הזיווג שלך (בעתו ובזמנו בעז"ה) את תביני אותי... אולי קצת... אז תביני את המקום שלי!

אחות אהובה שלי,

אני אוהבת אותך, ותמיד פה בשבילך אם את צריכה משהו. עזרה – בעצה, בחיבוק, ביחס, בשיחה, או סתם בשיתוף... את חשובה לי, ותמיד אשמח לעזור לך! את בנאדם מדהים עם אישיות טובה, מקשיבה לעצות, ונכון שלפעמים את אומרת לי שאת רוצה להיות כמוני, שאותי אוהבים יותר... אבל נשמה שלי, את יכולה לשמוע עצות איך להתקרב לאנשים ואיך לא לעשות טעויות (מהניסיון שלי), להתנהג בדרך ארץ ולהיות בשמחה תמיד... אבל אל תשתני לגמרי. אל תהיי מישהי שאת לא, כי את ככה - מיוחדת כמו שאת!

טיפ קטן מהלב,

צרכים ודברים שאני חשבתי שחסרים לי – רק הם קרבו אותי לבורא עולם. כשתיישמי את זה את תביני שהאמונה והתפילה זה הכוח שלנו לחיים! אל תפסיקי להתפלל, לבקש, בכל נושא, גם מה שנראה לך קטן ביותר. יש לך אבא גדול בשמים, שיש לו הכל. ואם את בוכה בלילה לכרית, רק הוא שומע אותך. תבקשי ממנו. תדברי איתו. הוא פנוי 24/7. ללא הפסקה, ללא הגבלה. הוא רק מחכה לשיחה ממך... אל תפספסי!!!

אוהבת אותך המון,

אחותך

רוצים גם אתם לקחת חלק במדור של אתר הידברות, "המכתב שלא יישלח לעולם"? שלחו לנו את המכתב שלכם לכתובת support@htv.co.il ואולי נפרסם גם אותו.

תגיות:אחיותהמכתב שלא יישלח לעולםגעגועים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה