טורים נשיים

גם אתם חושבים "יכולתי להשיג אישה יפה יותר" או "יכולתי להשיג בעל חכם יותר"?

תסתכל על האישה שלך, תסתכלי על הגבר שלך. תראו את החסרונות שיש בהם, שנוצרו רק מתוך האהבה שלכם זה לזו. הקב"ה המזווג זיווגים, נותן לכל אחד את בן הזוג המושלם עבורו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אנחנו כ"כ טובים ביכולת לזהות את הטוב שיש לאחר ואת הרע שיש אצלנו. יצר הרע תמיד מצליח איכשהו, בתחבולות שאיננו מצליחים להבין, לשכנע אותנו שחסר לנו. גורם לנו להאמין שמה שיש לנו לא מספיק טוב, שיכולנו להשיג יותר... אדם מביט על אשתו, וחושב: "יכולתי להשיג אישה יפה יותר", אישה מסתכלת על בעלה, ואומרת: "יכולתי להשיג גבר חכם יותר". אין מילים שיכולות לתאר עד כמה מחשבות אלה שנואות על השם יתברך. הוא נותן לנו מתנות גדולות ועצומות, ואנו, במקום להביט על הטוב שבדבר, להעריך את עצם קיומה של המתנה היקרה, על אף שלעיתים השכל שלנו מסרב להבין, מתלוננים. זו כפיות טובה לשמה! יש מי שמנהל את העולם כבר 5,777 שנה, זה שמזווג זיווגים עוד מימי האדם הראשון, האם חלילה שיפוטו מוטעה, או שמא אנו בוחרים משקפיים כהות ואפורות להביט דרכן?

תסתכל על האישה שלך. יש לה קצת קמטים, וגם כמה שיערות לבנות, הבגדים שלה לא תמיד הכי יפים, יש לה שקיות קטנות מתחת לעיניים והעור שלה לא מתוח כפי שהיה כשהתחתנתם. תסתכל על האישה שלך. הבט היטב על הקמטים שנהיו לה לאחר שהתמודדה עם הקשיים שעברתם יחד. הבט על השערות הלבנות שצמחו אחרי המשבר שעברתם יחד. הבט על הבגדים שלה, שלא תמיד הכי יפים, כי היא מעדיפה להחסיר מעצמה כדי לרכוש לך ולילדים. הבט היטב על השקיות הקטנות תחת עיניה, שנוצרו בעקבות חוסר שינה, כי אחרי שהילדים הולכים לישון, העבודה שלה רק מתחילה, ובנוסף לזה, אחרי שהתווכחתם, קשה היה לה לישון כשלא חיבקת אותה... הבט באשתך, שהקריבה את גופה ואת יופייה כדי להביא את ילדיכם לעולם.

תסתכלי על הבעל שלך. הבלורית שהייתה לו כשהתחתנתם כבר הפכה לקרחת, יש לו כרס שגדלה עם השנים והוא כבר לא דואג להשקיע בלבוש כמו פעם. כשהוא בבית, הוא יושב הרבה על הספה, והוא פחות רומנטי ומשקיע מאשר בעבר. הביטי היטב על בעלך. על הקרחת שמבשרת על התבגרותו לצידך במשך שנים רבות, על הכרס שגדלה כי הוא כ"כ אוהב את האוכל שלך, על חוסר ההשקעה שלו בבגדים כי הוא סמוך ובטוח שאשתו אוהבת אותו בזכות מי שהוא. הביטי על זה שהוא יושב על הספה כי הוא עבד קשה כל היום, רק כדי לפרנס את משפחתו שהוא כ"כ אוהב, הביטי על זה שהוא פחות רומנטי, כי האהבה שלכם זה הדבר הכי בטוח בעולם בעיניו, עד שנדמה לו כי הוא אפילו לא צריך להגיד לך, את כבר יודעת.

הבט היטב על אשתך. הביטי על בעלך. היא אולי לא מושלמת, הוא אולי לא מושלם, אבל היא האישה הכי טובה בעולם בשבילך! הוא הבעל הכי טוב בעולם בשבילך! בורא עולם יצר אותה בצורה שתתאים לך בדיוק מושלם, בורא עולם יצר אותו במיוחד בשבילך! נפגשתם כדי לעזור אחד לשנייה לתקן את המידות, להתחבר מבפנים ולא רק מבחוץ. אם תשכיל להביט בה באמת, לא תרצה יותר לעולם להביט על אישה אחרת, כי אתה תבין שיש לך את האישה הכי יפה בעולם! אם תשכילי להביט בו באמת, לא תרצי אף גבר אחר, כי תביני שיש לך את הבעל המושלם ביותר בשבילך!

בכל אחד יש מה לתקן. אין זוגיות מושלמת, אך האם עצרת לרגע, רק כדי להגיד תודה על המתנה שקיבלת? להודות לזה שמזווג זיווגים כבר אלפי שנים, על כך שהתאים לך את בן הזוג הכי טוב בעולם בשבילך? אם נשכיל להאיר את הדברים הטובים ולהודות עליהם, להחשיך מעט את הדברים הפחות טובים ורק להתפלל, בע"ה, לתיקונם, נהיה הרבה יותר מאושרים ומסופקים, ונצליח ממש לראות בחוש את עזרתו של הבורא, שכ"כ אוהב את הכרת הטוב ואת השלום.

כשפותחים את הדלת ונותנים לאמונה להיכנס, לפתע הזוגיות מתחילה להשתפר. למה? כי אם את מבינה שיש בורא לעולם, ושידו בכל, את מבינה שכשבן זוגך פגע בך, זה רק מאיתו יתברך. אם אשתך העירה לך, אתה מבין שזה השם מדבר מפיה, מוסר לך מסר שחשוב לו שתדע, כדי שתוכל לזכות ולתקן את המידות שלך. החיים לא מתחילים ומסתיימים באותו ערב חתונה ענק וגרנדיוזי. להיפך, באותו הערב אנו רק נפרדים מהרווקות, אך ביום שלאחר מכן, שם החיים מתחילים. האם אתה משקיע באשתך כמו שהשקעת בבחירת הדיג'יי לחתונה? האם את דואגת לבעלך כמו שדאגת ששמלת הכלה שלך תהיה מושלמת? בן זוגנו הוא המראה שלנו, הוא מאיר בפרוז'קטור ענק על החסרונות שלנו לא כדי לפגוע בנו, אלא כדי לעורר אותנו לתקן את עצמנו. אנחנו מתחתנים כדי לתקן! בל נשכח כמה אנו רוצים ומתאווים שיאהבו אותנו כמו שאנחנו, שיקבלו אותנו כמו שאנחנו. הטענה "ככה אני!" היא טענה כוזבת, שהרי "אדם לעמל יולד". על האדם להתאמץ ולנסות לשפר את התנהגותו ואופיו. אז רגע לפני ששוברים את הכלים, לפני שנפגעים ומאשימים, עצרו הכל. הקשיבו לפירוש שנאמר בין המילים, הקשיבו למסר. במקום לבקר את בן זוגכם ללא הרף, עזרו לו באהבה ובחום לתקן את עצמו, וקבלו את העזרה שלו בתיקון עצמכם בזרועות פתוחות, שהרי אנו רק מרוויחים מזה. אז אם השם מנהיג את עולמו מידה כנגד מידה, זכרו שאם נדון לכף זכות, בייחוד כשמדובר במשהו שנעשה למען שלום בית (השם מוחק את שמו למען השלום), כך ידונו אותנו לכף זכות משמיים על החטאים שלנו. אם ננהג בסבלנות ובאהבה כלפי בן הזוג שלנו, כך גם בורא עולם ינהג איתנו בסבלנות ובאהבה, ייתן לנו את הכלים הנכונים לנו ועזרה פרטית משמיים לזוגיות שלנו, האם אין זה שווה לנו?

מישהי אמרה לי פעם, שהיא אוהבת את הקב"ה בדרך שלה. עניתי לו שזו לא חכמה, כי כשאוהבים מישהו באמת, אוהבים אותו בדרך שלו. וזה המסר המדויק לכל בני הזוג שעונים "ככה אני" כשמבקשים מהם להשתנות. אנו מסתכלים על בן הזוג של השכנה, וחושבות: "תראי את הבעל שלה, כמה הוא מכבד אותה..." מביטים על האישה של החבר, וחושבים: "תראה איך היא מפנקת אותו ומבשלת לו מטעמים לא מהעולם הזה..." ואז מסתכלים על בני הזוג שלנו ומתאכזבים. טעות! בן הזוג שלנו הוא האדם הכי מתאים לנו בעולם! האוכל של האישה שלך הוא האוכל הכי טעים בעולם בשבילך, שהרי מי נותן את הטעם לאוכל אם לא השם יתברך? ככל שתהיה טוב אליה, תרוויח שפע של ברכה בכל, והאוכל ילך וישתבח. ככל שתעריכי את הבעל שקיבלת, השם ישים בליבו שלא יראה אף אישה אחרת מלבדך! הכל בידיים שלנו. המשקפיים שנבחר להביט דרכן היום, ישקפו את מה שנזכה לראות בחיינו כבר מחר.  

תגיות:זיווגבעל ואישה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה