פרשת ויחי

הטור המאויר לפרשת ויחי: כך אשתי הצילה אותי בלב ים

מה קרה לי כשהחלטתי להראות לאשתי מה עשיתי בחיל הים? ומה אנחנו יכולים ללמוד מדגי הסלמון החזקים?

(איור: הרב עמית יעקוביצקי)(איור: הרב עמית יעקוביצקי)
אא

פעם הייתה לי גאוות יחידה. הייתי בחיל הים. איזה כבוד: חולצה לבנה, ג'ל בשיער ושיזוף על הפנים.

פעם אחת החלטתי להפתיע את אשתי, לקחת אותה לשוט בים ולהראות לה את הכישורים הימאים שלי. "אשתי האהובה, אולי את רוצה שאני אקח אותך לשייט בים? אני אספר לך חוויות מהעבר, איך שירתי על האניות כלוחם קרבי ואיך יצאנו למשימות סודיות בלב ים, איך עשיתי שם חייל". הצלחתי להרשים אותה.

ברוך ה', הלכנו לים. שכרנו סירה והתחלנו לשוט. תענוג. הרשמתי את אשתי בסיפורים מהצבא, איך הייתי מפליג באניות ונלחם. בעוד אשתי מתמוגגת מהסיפורים שלי, מזג האוויר התחיל להשתנות. רוח חזקה החלה לנשב והגלים חיש מהר גבהו. מסתבר ששכחתי לבדוק מה יהיה מזג האוויר היום.

"אל תדאגי", אמרתי לאשתי בביטחון, "אני שולט במצב. אני אקח אותנו לחוף מבטחים. סמכי עליי, אני יודע מה אני עושה". הגלים נהיו גבוהים מאוד, וכך גם רמת הסחרחורות שלי. "אתה מרגיש טוב?", שאלה אשתי, לאור מצבי העגום. התחלתי להקיא בלי הפסקה. הרגשתי כמו סמרטוט. לא יכולתי לתפקד. אשתי לא איבדה את העשתונות. היא השכיבה אותי בצד, תפסה את המשוטים והתחילה לחתור לכיוון החוף. ברוך ה', אשתי הצליחה להגיע לרציף. היא משכה אותי וסחבה אותי לאוטו. כך נסענו הביתה.

התעוררתי בבית, במיטה, מבויש. מה אני אגיד עכשיו לאשתי? הרי התנהגתי כמו טירון בגיבוש לחיל הים, הקאתי בלי סוף. הלכתי לסלון כדי להודות בפני אשתי על האמת. "אשתי היקרה", אמרתי לה,

"את יודעת, פעם הייתה לי גאוות יחידה. גם היום יש לי גאוות יחידה. זאת את, את היא היחידה והמיוחדת!".

"זה בסדר, בעלי היקר. רק שתדע כלל חשוב בחיים: כשהגלים מתחזקים, מתגלים החזקים".

 

השורה התחתונה

"פחז כמים"

יתגבר כסלמון לעשות רצון אביך... סלמון? מה קרה לאריה? אני רוצה לדבר על הסלמון.

נזכרתי בסרט טבע שבו רואים דגי סלמון שוחים בנהר שוצף וקוצף, וסלמונים קופצים כנגד הזרם, קופצים שוב ושוב, וככה הם, למעשה, מתקדמים כנגד הזרם. ויותר מזה, בעודם קופצים באוויר דובי גריזלי אימתניים בעלי טלפיים גדולות מנסים לתפסם,  ולחבוט בהם לכיוון היבשה. מראה מדהים זה נמשך שעות, ודגי הסלמון לא מוותרים! בזמנו חשבתי לעצמי שהדגים האלו משוגעים! הם מתאבדים! למה לשחות כנגד הזרם? פשוט שיעשו אחורה פנה וישוטו ללא בעיה!

מזל שחזרתי בתשובה... היום אני מבין שהם נורמליים לחלוטין. הרי כולנו מכירים את המשפט "דג ששוחה עם הזרם הוא דג מת". הסלמונים האלה צדיקים! אפשר ללמוד מהם הרבה לעבודת ה': בשביל "לחיות" את ה', צריך לזרום כנגד כל העולם! אחרת איך היינו חוזרים בתשובה? כך ששינוי המחשבה מהנורמה וממה שהיינו רגילים, הביא אותנו למצבנו אנו.

עוד אפשר ללמוד, שככל שאתה עולה למעלה ו"מוציא את הראש מן המים", שם היצר הרע מחכה לך ומנסה לתת לך מכה שתזרוק אותך בחזרה.

אסור להיכנע! יש להמשיך לקפוץ ולכוון תמיד למעלה.

עוד דבר שהבנתי – שלג'ינג'ים יש אופי חזק, רק ככה מצליחים...

תגיות:פרשת ויחיהטור המאויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה