בריאות ותזונה

מחקר חדש ישמח עצלנים: דקה של פעילות אינטנסיבית שווה ל-45 דקות התעמלות

איך מבצעים את הספורט המקוצר? מדובר אמנם בדקה אחת, אך יש לחלק את התהליך ל-3 ולהוסיף לכל 20 שניות של ספורט אינטנסיבי הקדמה לחימום הגוף

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מחקר חדש שפורסם השבוע נתן תקווה לעסוקים, לעצלנים ולכל מי שלא עושה ספורט, מסיבותיו שלו. על פי המחקר, שנערך באוניברסיטת מקמאסטר והתפרסם במגזין המדעי Plos One, דקה אחת של פעילות גופנית אינטנסיבית שוות ערך ל-45 דקות של התעמלות.

ממצאי המחקר מצביעים על כך שלדקה הבודדת של הפעילות הגופנית האינטנסיבית יש השפעה מבורכת לסיבולת הלב- ריאה, ללחץ הדם, לחיזוק השרירים ולשיפור רמת האנרגיה.

איך מבצעים את הספורט המקוצר? מדובר אמנם בדקה אחת, אך יש לחלק את התהליך ל-3 ולהוסיף לכל 20 שניות של ספורט אינטנסיבי הקדמה לחימום הגוף.

הספורט המקוצר מתבצע באופן הבא: פתחו את הסשן הקצרצר ב-3 דקות של פעילות איטית עד מתונה, לאחר מכן רוצו ספרינט בכל הכוח 20 שניות, וחזרו על 2 פעולות אלו פעמיים נוספות.

וזהו.

תשע דקות של פעילות מתונה, דקה אחת של פעילות אינטנסיבית, שתוציא לכם את האוויר מהריאות – עשר דקות בסך הכל, והשפעה משמעותית על הבריאות.

במהלך המחקר נבדקו שלוש קבוצות של רצים: אחת העושה ספורט באופן קבוע, אחת לא בכושר – ובמהלך המחקר רצה מדי יום במשך 45 דקות על הליכון, ואחת לא בכושר, שבמהלך המחקר ביצעה את הפעילות המקוצרת.

התוצאות מדהימות. לאחר תקופת המחקר, שנמשכה 12 שבועות, הראו בני הקבוצה השלישית שיפור מדהים במספר מדדים: סיבולת הלב-ריאה השתפרה ב-20%, לחץ הדם התייצב באופן מרשים, השרירים תפחו ורמת האנרגיה עלתה משמעותית.

תוצאות אלו זהות לקבוצת האנשים שלא בכושר, ומדי יום רצו על ההליכון למשך 45 דקות. הקבוצה הראשונה, שעשתה ספורט אינטנסיבי קבוע, הוכיחה מדדים מרשימים יותר.

מעודד, אין מה לומר.

תגיות:ספורטבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה